ΓΔ: 2065.42 0.18% Τζίρος: 875.58 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
naytilia, ploio, conteiner
Φωτο: Shutterstock

Γκίκας: Συνεργασία Ελλάδας και Κίνας για την αντιμετώπιση ναυτιλιακών προκλήσεων

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας συμμετείχε και σε ειδική εκδήλωση για την ημέρα ναυτιλίας, με συνδιοργανωτή την Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας.

Ελλάδα και Κίνα αποτελούν μεγάλες δυνάμεις της παγκόσμιας ναυτιλίας και θα πρέπει να συνεργαστούν σε όλους τους τομείς για να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις προκλήσεις, τόνισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας από τη Σαγκάη όπου συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής στην τελετή έναρξης της "Ναυτιλιακής Εβδομάδας".

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας συμμετείχε και σε ειδική εκδήλωση για την ημέρα ναυτιλίας, με συνδιοργανωτή την Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας.

Ο κ. Γκίκας αναφέρθηκε στις προκλήσεις της ελληνικής ναυτιλίας που αφορούν τους νέους περιβαλλοντικούς στόχους και στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα στο πλαίσιο των κανόνων του ΙΜΟ, στην έλλειψη καταρτισμένων ναυτικών και στην ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση των πληρωμάτων σε σχέση με την τεχνολογική εξέλιξη των πλοίων.

Επίσης, έγινε αναφορά και στο ζήτημα των επιθέσεων κατά εμπορικών πλοίων που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία στην περιοχή του κόλπου του Άντεν και στην Ερυθρά θάλασσα.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είχε σειρά συναντήσεων με την Ένωση Κινέζων Εφοπλιστών "China Shipowners Association" αλλά και τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της COSCO Shipping Group Yangfan Chen.

Παράλληλα είχε συνομιλίες με στελέχη της Shanghai Shipping Exchange, της "Shanghai, Merchant Ship Design and Research Institute" (SDARI) και της "China Classification Society", όπου ανέπτυξε τις πάγιες ελληνικές θέσεις, μεταξύ των οποίων, τη δυνατότητα περαιτέρω συνεργασιών και επενδύσεων, για παράδειγμα στον τομέα της ενέργειας και την ανάγκη συνεργασίας των δύο χωρών στο πλαίσιο του ΙΜΟ για την από - ανθρακοποίηση της ναυτιλίας, ενώ έθεσε και το πάγιο αίτημα της Ένωσης Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού να μπορούν να εξάγουν τα προϊόντά τους στην Κίνα και να αναπτύσσουν συνεργασίες με τα κινεζικά ναυπηγεία που κατασκευάζουν μαζικά πλοία Ελλήνων εφοπλιστών (345 πλοία μόνον το τελευταίο διάστημα).

Επιπρόσθετα, ο υφυπουργός επισκέφθηκε δύο Πανεπιστημιακά Ιδρύματα. Αρχικά το Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University), όπου είχε συνάντηση με τον Πρύτανη και στη συνέχεια συναντήθηκε με Κινέζους φοιτητές που διδάσκονται την ελληνική γλώσσα και τους καθηγητές τους.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βασίλης Κικίλιας στο γραφείο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στο Λονδίνο ο Βασίλης Κικίλιας για τη διεθνή συνέλευση ναυτιλίας

Στο Λονδίνο βρίσκεται ο Υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας για τη 34η Σύνοδο του IMO, όπου θα απευθύνει εθνική δήλωση και θα συναντηθεί με αξιωματούχους από Κατάρ, Σαουδική Αραβία, Κίνα και ΗΠΑ, ενώ θα παραστεί και σε τελετή βράβευσης.
Λιμάνι Ελευσίνας πλοία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνικά λιμάνια: Κομβικό εμπορικό και γεωπολιτικό πέρασμα της Ευρώπης

Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε βασικό κόμβο για διεθνείς ομίλους, λόγω της στρατηγικής της θέσης στον άξονα Σουέζ-Ευρώπη. Ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη ενισχύουν τον ρόλο τους, ενώ η Ελευσίνα δρομολογεί νέες λιμενικές και ενεργειακές επενδύσεις.
Παύλος Μαρινάκης Συνέντευξη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μαρινάκης: Στρατηγική η συνεργασία με ΗΠΑ, καμία αμφισβήτηση επενδύσεων

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε ότι η Ελλάδα ενισχύει τον ρόλο της στον ενεργειακό χάρτη, απέρριψε περί παρεμβάσεων ΗΠΑ ή συγκάλυψης στην Εξεταστική και μίλησε για σταθερές διεθνείς συμμαχίες.
σημαία της Κίνας
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Παράδοση του πρώτου εξελιγμένου πλοίου ιχθυοκαλλιέργειας στον κόσμο

Στην Τζαντσιάνγκ παραδόθηκε το Zhanjiang Bay No.1, το πρώτο εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παγκοσμίως, με χωρητικότητα 80.000 κ.μ., 12 ζώνες καλλιέργειας και παραγωγή 2.000–5.000 τόνων τον χρόνο.
εμπορευματοκιβώτια εξαγωγών λιμάνι
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλαμπόκης: Οι νέες αγορές μειώνουν σταδιακά το εμπορικό έλλειμμα

Τα σημαντικότερα ελληνικά εξαγόμενα προϊόντα για το εννεάμηνο 2025 παραμένουν αμετάβλητα, ενώ η Κίνα, η Δανία και η Ιαπωνία ανέβηκαν στις εξαγωγικές αγορές. Αντίθετα, Σαουδική Αραβία, Σλοβενία και Νότια Κορέα σημείωσαν πτώση.