ΓΔ: 1396.88 0.89% Τζίρος: 69.87 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:52:33 DATA
Φώτο: Shutterstock

Το 75% των Ελλήνων θα ψωνίσουν την Black Friday σύμφωνα με έρευνα

Όσον αφορά στα κίνητρα που οδηγούν τους Έλληνες να ψωνίσουν κατά τη διάρκεια της Black Friday, το πρώτο είναι οι εκπτώσεις σε προϊόντα που συνήθως δεν αγοράζουν επειδή είναι πολύ ακριβά (53%).

Πόσοι Έλληνες βλέπουν την Black Friday ως καλή ευκαιρία για αγορές; Και με τι κίνητρο ψωνίζουν; Στα ερωτήματα αυτά απαντά έρευνα της Revolut λίγες ημέρες πριν το μεγαλύτερο εκπτωτικό γεγονός της χρονιάς που κορυφώνεται την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου.

Η Black Friday είναι μια καλή ευκαιρία για shopping

Παρόλο που 1 στους 10 Έλληνες πιστεύει ότι δεν υπάρχουν πια μεγάλες προσφορές όπως στο παρελθόν, τουλάχιστον οι 7-8 στους 10 (75%) πιστεύουν ότι η Black Friday αποτελεί μια καλή ευκαιρία για ενδιαφέρουσες αγορές. Παράλληλα, το 6% των ερωτηθέντων είναι διατεθειμένοι όχι μόνο να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική τους κάρτα, αλλά και να πάρουν δάνειο για να μην χάσουν τις ευκαιρίες της Black Friday.

Όσον αφορά στα κίνητρα που οδηγούν τους Έλληνες να ψωνίσουν κατά τη διάρκεια της Black Friday, το πρώτο είναι οι εκπτώσεις σε προϊόντα που συνήθως δεν αγοράζουν επειδή είναι πολύ ακριβά (53%). Ακολουθεί η αγορά προϊόντων που συνήθως αγοράζουν κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά σε χαμηλότερες τιμές (40%). Το 22% των Ελλήνων εκμεταλλεύεται την Black Friday για να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα και το 10% για να εφοδιαστεί με είδη καθημερινής ανάγκης (π.χ. απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής, κ.λπ.).

Πόσοι θα εκμεταλλευτούν την Black Friday για να περιποιηθούν τον εαυτό τους;

Ένας στους 5 Έλληνες πρόκειται να εκμεταλλευτεί την Black Friday για να κάνει ένα δώρο στον εαυτό του, ακολουθώντας την τάση της «Treat Culture», δηλαδή το να επιβραβεύει κανείς τον εαυτό του. Η φιλοσοφία αυτή υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια, αλλά πρόσφατα έχει γίνει τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συνήθως, αφορά σε μικρές και φθηνές απολαύσεις ως ανταμοιβή για κάτι που κάνατε ή απλά για να ευχαριστηθείτε τη στιγμή. Στην Ελλάδα, τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες (22% αμφότεροι) έχουν την τάση να περιποιούνται τον εαυτό τους, με τις ηλικίες 18-24 ετών να είναι πολύ πιο επιρρεπείς σε αυτό (37%).

Τέλος, περίπου το 4% των Ελλήνων θα κάνει αγορές μόνο και μόνο λόγω του «FOMO» (Fear Of Missing Out), δηλαδή του φόβου να χάσουν μια μεγάλη ευκαιρία ή προσφορά στο πλαίσιο της Black Friday. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 7% μεταξύ των ηλικιών 25-34.

Online ή στο κατάστημα; Οι Έλληνες είναι διχασμένοι

Οι Έλληνες ψωνίζουν τόσο online (45%) όσο και σε φυσικά καταστήματα (50%) για την Black Friday. Οι κυριότεροι λόγοι για τις αγορές σε φυσικά καταστήματα είναι η άμεση παραλαβή του προϊόντος (31%), αλλά και να μην τους απασχολήσουν οι επιστροφές ή το λάθος μέγεθος (18%). Όσον αφορά στις online αγορές, μεταξύ των βασικών πλεονεκτημάτων είναι η πρόσβαση σε περισσότερους εμπόρους (28%) και η αποφυγή του συνωστισμού και της αναμονής σε μεγάλες ουρές.

Η Revolut Bank UAB, ψηφιακή τράπεζα με πάνω από 1 εκατομμύριο πελάτες στην Ελλάδα, πραγματοποίησε έρευνα σχετικά με τα σχέδια και τα κίνητρα των καταναλωτών ενόψει της Black Friday. Στην έρευνα συμμετείχαν 1.000 άτομα ηλικίας 18+, που αποτελούν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του ελληνικού πληθυσμού (δείτε τη «μεθοδολογία» παρακάτω για περισσότερες πληροφορίες).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ορόσημο για τα καταστήματα τεχνολογίας οι Black Friday και Cyber Monday

Οι μεγάλες αλυσίδες τεχνολογίας, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών πρωτοστατούν στις προωθητικές δράσεις προσφέροντας στους καταναλωτές μεγάλη ποικιλία προϊόντων, μοναδικές προσφορές και ευέλικτες λύσεις πληρωμής.