Σημαντική αύξηση στην αγοραστική διάθεση των καταναλωτών για τη φετινή Black Friday καταγράφει έρευνα της Klarna, που διεξήχθη σε δείγμα 1.000 ατόμων ηλικίας 18-77 ετών. Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 87,9% των συμμετεχόντων σχεδιάζει να πραγματοποιήσει αγορές, με την πλειονότητα να προσανατολίζεται προς προϊόντα μόδας και τεχνολογίας.
Ειδικότερα, το 37,7% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα αγοράσει είδη ένδυσης, ενώ το 35,3% σκοπεύει να επενδύσει σε προϊόντα τεχνολογίας. Οι δύο αυτές κατηγορίες παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων και φέτος, αν και πέρυσι η τεχνολογία είχε συγκεντρώσει το υψηλότερο ποσοστό (38,2%).
Επιπλέον, το 22,7% θα αξιοποιήσει τις προσφορές για την αγορά χριστουγεννιάτικων δώρων, ενώ το 20,3% επιλέγει είδη σπιτιού. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 25,5% των καταναλωτών δεν έχει ακόμη αποφασίσει τι θα αγοράσει, καθώς η έρευνα ολοκληρώθηκε μία εβδομάδα πριν την Black Friday.
Η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι εμφανής, με το 58% να δηλώνει ότι θα πραγματοποιήσει αναζήτηση και αγορές online, ποσοστό που υπερτερεί σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Αντίθετα, μόλις το 16,8% θα επισκεφθεί φυσικά καταστήματα για τις αγορές του.
Όσον αφορά τον προϋπολογισμό, το 31,1% των καταναλωτών προτίθεται να ξοδέψει 101-250 ευρώ, το 26,3% 51-100 ευρώ, ενώ το 19% θα διαθέσει 251-500 ευρώ.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στη σύγκριση τιμών, καθώς το 41,2% θα ελέγξει τις τιμές πριν τις εκπτώσεις για να διαπιστώσει την πραγματική αξία των προσφορών. Παράλληλα, το 34,3% δηλώνει πως θα αγοράσει μόνο ό,τι αντέχει ο προϋπολογισμός του, γεγονός που υπογραμμίζει την αυξημένη προσοχή των Ελλήνων καταναλωτών στις δαπάνες τους.
Παρά την αυξημένη πρόθεση για αγορές, το 25,3% εξακολουθεί να αμφισβητεί τη γνησιότητα των εκπτώσεων της Black Friday, αν και το ποσοστό αυτό παρουσιάζει μείωση σε σχέση με το περσινό 32%, δείχνοντας ότι οι καταναλωτές παραμένουν προσεκτικοί αλλά λιγότερο επιφυλακτικοί.
Στις προτιμώμενες μεθόδους πληρωμής, κυριαρχούν η χρεωστική κάρτα (54,9%), η πιστωτική κάρτα (19,9%) και τα μετρητά (18,9%). Παράλληλα, παρατηρείται αυξημένη χρήση ευέλικτων επιλογών πληρωμής, όπως το Buy Now, Pay Later, με το σχετικό ποσοστό να έχει αυξηθεί κατά 28,89% σε σύγκριση με πέρυσι.