ΓΔ: 2087.2 1.05% Τζίρος: 225.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Με γυναίκα σε μαγαζί
Φώτο: Shutterstock

Klarna: Ανεβαίνει η αγοραστική διάθεση των καταναλωτών για Black Friday

Η έρευνα της Klarna δείχνει αυξημένη πρόθεση αγορών για τη Black Friday, με έμφαση σε μόδα και τεχνολογία. Οι καταναλωτές στρέφονται στο online, θέτουν όρια δαπανών και ελέγχουν τιμές πριν τις προσφορές.

Σημαντική αύξηση στην αγοραστική διάθεση των καταναλωτών για τη φετινή Black Friday καταγράφει έρευνα της Klarna, που διεξήχθη σε δείγμα 1.000 ατόμων ηλικίας 18-77 ετών. Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 87,9% των συμμετεχόντων σχεδιάζει να πραγματοποιήσει αγορές, με την πλειονότητα να προσανατολίζεται προς προϊόντα μόδας και τεχνολογίας.

Ειδικότερα, το 37,7% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα αγοράσει είδη ένδυσης, ενώ το 35,3% σκοπεύει να επενδύσει σε προϊόντα τεχνολογίας. Οι δύο αυτές κατηγορίες παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων και φέτος, αν και πέρυσι η τεχνολογία είχε συγκεντρώσει το υψηλότερο ποσοστό (38,2%). 

Επιπλέον, το 22,7% θα αξιοποιήσει τις προσφορές για την αγορά χριστουγεννιάτικων δώρων, ενώ το 20,3% επιλέγει είδη σπιτιού. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 25,5% των καταναλωτών δεν έχει ακόμη αποφασίσει τι θα αγοράσει, καθώς η έρευνα ολοκληρώθηκε μία εβδομάδα πριν την Black Friday.

Η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι εμφανής, με το 58% να δηλώνει ότι θα πραγματοποιήσει αναζήτηση και αγορές online, ποσοστό που υπερτερεί σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Αντίθετα, μόλις το 16,8% θα επισκεφθεί φυσικά καταστήματα για τις αγορές του.

Όσον αφορά τον προϋπολογισμό, το 31,1% των καταναλωτών προτίθεται να ξοδέψει 101-250 ευρώ, το 26,3% 51-100 ευρώ, ενώ το 19% θα διαθέσει 251-500 ευρώ. 

Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στη σύγκριση τιμών, καθώς το 41,2% θα ελέγξει τις τιμές πριν τις εκπτώσεις για να διαπιστώσει την πραγματική αξία των προσφορών. Παράλληλα, το 34,3% δηλώνει πως θα αγοράσει μόνο ό,τι αντέχει ο προϋπολογισμός του, γεγονός που υπογραμμίζει την αυξημένη προσοχή των Ελλήνων καταναλωτών στις δαπάνες τους.

Παρά την αυξημένη πρόθεση για αγορές, το 25,3% εξακολουθεί να αμφισβητεί τη γνησιότητα των εκπτώσεων της Black Friday, αν και το ποσοστό αυτό παρουσιάζει μείωση σε σχέση με το περσινό 32%, δείχνοντας ότι οι καταναλωτές παραμένουν προσεκτικοί αλλά λιγότερο επιφυλακτικοί.

Στις προτιμώμενες μεθόδους πληρωμής, κυριαρχούν η χρεωστική κάρτα (54,9%), η πιστωτική κάρτα (19,9%) και τα μετρητά (18,9%). Παράλληλα, παρατηρείται αυξημένη χρήση ευέλικτων επιλογών πληρωμής, όπως το Buy Now, Pay Later, με το σχετικό ποσοστό να έχει αυξηθεί κατά 28,89% σε σύγκριση με πέρυσι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βασίλης Κορκίδης πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κορκίδης: Black Friday και Cyber Monday ικανοποίησαν 8 στους 10 Έλληνες

«Η κορύφωση των εκπτωτικών αγορών πραγματοποιήθηκε την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου μέχρι και σήμερα, Cyber Monday, με τζίρο που ξεπέρασε τουλάχιστον πληθωριστικά τα περσινά 130 εκατ. ευρώ» ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.
Γυναίκα με σακούλες εκπτώσεων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Mεγάλες οι προσδοκίες των εμπόρων για τις Black Friday και Cyber Monday

Ήδη από την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου (Black Friday) τα εμπορικά καταστήματα βρίσκονται σε θέση μάχης με μεγάλες εκπτωτικές προσφορές και οι καταναλωτές αναζητούν οικονομικά συμφέρουσες, έξυπνες και ασφαλείς αγορές.