ΓΔ: 1397.91 0.96% Τζίρος: 72.79 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:01:33 DATA
SPA, Evexia
Φωτο: Shutterstock

Στα 1,8 τρισ. δολάρια η αξία της αγοράς ευεξίας διεθνώς για το 2024

Το ενδιαφέρον ολοένα και περισσότερων καταναλωτών τροφοδοτεί την ανάπτυξη της αγοράς, με ρυθμούς 5% - 10% ετησίως. Κορυφαίας σημασίας η επιστημονική υποστήριξη της αποτελεσματικότητας των διατιθέμενων προϊόντων.

Από τη βελτίωση του ύπνου και τον έλεγχο του βάρους, μέχρι την αντιγήρανση και την φροντίδα του γαστρεντερικού συστήματος, ο κλάδος των ειδών ευεξίας γνωρίζει εντυπωσιακή ανάπτυξη στον απόηχο της πανδημίας, τροφοδοτούμενος από το ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον που δείχνουν ειδικά οι νεαρότερες γενιές των Gen Z και των Millenials. Πρόσφατη έρευνα της αγοράς wellness από την McKinsey αποτιμά την αξία της διεθνώς σε 1,8 τρισ. δολάρια για το 2024, εκ των οποίων τα 480 δισ. δολάρια αφορούν στην αμερικανική αγορά, με τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης να εκτιμάται μεταξύ 5% και 10% ετησίως.

Η μελέτη της McKinsey διερεύνησε τις προθέσεις 5.000 καταναλωτών, σε ΗΠΑ, Κίνα και Βρετανία, διαπιστώνοντας εν πολλοίς έναν κοινό παρανομαστή: το ενεργό ενδιαφέρον της συντριπτικής πλειονότητας των ερωτηθέντων για την πνευματική και σωματική τους υγεία, με την βοήθεια της επιστήμης. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 82% των Αμερικανών και το 73% και 87% των Βρετανών και Κινέζων καταναλωτών αντίστοιχα δήλωσε ότι η ευεξία αποτελεί προτεραιότητα στην καθημερινότητά τους, τάση που είναι ιδιαίτερα έντονη στις νεαρότερες γενιές σε ό,τι αφορά την σωματική υγεία, την διατροφή, την άσκηση, αλλά και την ενσυνειδητότητα (mindfulness) και τον ύπνο.

Ως προς το τελευταίο, σχεδόν το 40% των Αμερικανών καταναλωτών παραπονιέται για έλλειψη ύπνου, αναζητώντας λύσεις επιστημονικά αποδεδειγμένες, ενώ η άσκηση αναφέρεται ως «κομμάτι της ταυτότητας» για σχεδόν έναν στους δύο, δημιουργώντας σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στον χώρο του personal fitness. Παράλληλα, σχεδόν 8 στους 10 ερωτηθέντες δηλώνουν ενεργό ενδιαφέρον για προϊόντα αντιγήρανσης, αναφέροντας ότι θα κάνουν περισσότερες αγορές στην συγκεκριμένη κατηγορία φέτος, ενώ ένας στους δύο ερωτηθέντες αξιολογεί την υγεία του στομάχου ως προτεραιότητα για φέτος, επενδύοντας σε προηγμένα συμπληρώματα διατροφής με προβιοτικά.

Η υψηλή ποιότητα και η αποτελεσματικότητα των προϊόντων, στην ιδανική συσχέτιση τιμής αλλά και με την αντίστοιχη επιστημονική υποστήριξη, αποτελούν τα βασικά κριτήρια επιλογής προϊόντων σχεδόν για έναν στους δύο ερωτηθέντες. Μάλιστα, το 58% ανέφερε ότι η ευεξία αποτελεί προτεραιότητα για το 2024, στοιχείο που αναδεικνύει τουλάχιστον πέντε νέες τάσεις για το τρέχον έτος, οι οποίες δημιουργούν αντίστοιχες ευκαιρίες δραστηριοποίησης για τις επιχειρήσεις.

Πρώτον, η φροντίδα της υγείας στο σπίτι -η οποία ήλθε στο προσκήνιο στην αρχή της δεκαετίας με τα τεστ ανίχνευσης κορονοϊού- αποτελεί επιλογή για ολοένα και περισσότερους καταναλωτές, με έναν στους τέσσερις να αναζητά αντίστοιχα κιτ ανίχνευσης για τυχόν ελλείψεις βιταμινών και ιχνοστοιχείων στον οργανισμό, την επαλήθευση κάποιας ίωσης ή ακόμη και την μέτρηση της χοληστερίνης. Η συγκεκριμένη τάση πάντως φαίνεται ότι έχει κερδίσει έδαφος ειδικά στην κινεζική αγορά, όπου σχεδόν το 35% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι έχει υποκαταστήσει τα ραντεβού στο ιατρείο με τεστ στο σπίτι, με μόλις έναν στους τρεις να εκφράζει δυσπιστία για το αποτέλεσμα.

Το 2024 σηματοδοτεί επίσης μία νέα εποχή για τις φορητές συσκευές παρακολούθησης συγκεκριμένων ζωτικών λειτουργιών του οργανισμού (wearables). Το 75% των ερωτηθέντων δήλωσε πρόθυμο να χρησιμοποιήσει τη νέα γενιά τέτοιων gadgets, όποια μορφή κι αν έχουν -βραχιόλι, δαχτυλίδι ή αυτοκόλλητες ταινίες- στοιχείο που αναμένεται να διευρύνει περαιτέρω το ποσοστό εκείνων που ήδη το κάνουν -σχεδόν το ένα τρίτο των συμμετεχόντων στην έρευνα. Το ζήτημα που ωστόσο δείχνει να αποτελεί κλειδί για την περαιτέρω ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων είναι εκείνο της ιδιωτικότητας και της διαφάνειας, με το 30% των ερωτηθέντων να αναφέρει ότι είναι διατεθειμένο να χρησιμοποιήσει τις έξυπνες αυτές συσκευές υπό την προϋπόθεση ότι τα προσωπικά του στοιχεία θα παραμείνουν αυστηρά προστατευμένα από τρίτους και διαθέσιμα μόνο στους ίδιους.

Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται επίσης να αναδιαμορφώσει την αγορά ειδών ευεξίας μέσα στο τρέχον έτος, με τους αναλυτές της McKinsey να σημειώνουν ότι τα νέα εργαλεία θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου να γίνει πιο προσωποποιημένη προσφορά προϊόντων. Σήμερα, το 20% των Αμερικανών και Βρετανών και το 30% των Κινέζων καταναλωτών αναζητούν προϊόντα ευεξίας που χρησιμοποιούν βιομετρικά δεδομένα ώστε να καλύψουν τις προσωπικές τους ανάγκες, με την τεχνητή νοημοσύνη να αξιοποιείται ήδη σε εφαρμογές φυσικής άσκησης, για εξατομικευμένες συμβουλές.

Ενδιαφέρον επίσης αναμένεται να έχει η σύζευξη που θα προκύψει αναπόφευκτα μεταξύ της τεχνολογίας και της αναδυόμενης ανάγκης των καταναλωτών για επιστημονικά αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα των προϊόντων ευεξίας. Σύμφωνα με την έρευνα, οι περισσότεροι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο για αυτήν την παράμετρο, θέτοντας σε δεύτερο πλάνο την παράμετρο των φυσικών συστατικών.

Στο ίδιο μοτίβο τέλος, ακόμη μία τάση που αναδύεται για το 2024 αφορά στην προτίμηση που δείχνουν οι καταναλωτές στα προϊόντα που διαθέτουν έγκριση ιατρού. Πρόκειται ουσιαστικά για σημαντική διαφοροποίηση, καθώς οι καταναλωτές διεθνώς αναζητούν αξιόπιστη πληροφόρηση, μακριά από influencers που πλημμυρίζουν τα κοινωνικά δίκτυα με αμφιβόλου ποιότητας συμβουλές υγείας κι ευεξίας. Έτσι οι συνέργειες μεταξύ επαγγελματιών υγείας και εταιρειών παραγωγής συναφών προϊόντων ευεξίας εκτιμάται ότι θα αυξηθούν μέσα στο 2024, καθώς θα εντείνεται ο ανταγωνισμός για την διεύρυνση των μεριδίων αγοράς των τελευταίων, σε έναν κλάδο που καταγράφει εντυπωσιακή δυναμική.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BUSINESS LIFE

Ζαλίζουν οι τιμές των πολυτελών αγαθών, «φρενάρουν» οι πωλήσεις τους

Για το 2024 οι αναλυτές της Bain προβλέπουν αύξηση στις πωλήσεις πολυτελών αγαθών μεταξύ 1% και 4% συγκριτικά με το 2023, με το πιο αισιόδοξο σενάριο να αγγίζει το 7%, υπό την προϋπόθεση της επανάκαμψης των τουριστικών ροών.
BUSINESS LIFE

Υβριδικό το μέλλον της εργασίας και με αρκετές αλλαγές επαγγέλματος

Η εξ αποστάσεως απασχόληση που άρχισε στη διάρκεια της πανδημίας θα διατηρηθεί για αρκετούς εργαζόμενους, τονίζει η McKinsey. Περισσότεροι από 100 εκατ. εργαζόμενοι θα αλλάξουν επάγγελμα ως το 2030.
BUSINESS LIFE

Ασύμφορα τα ψώνια στο Λονδίνο μετά την κατάργηση του tax free

Έντονες διαμαρτυρίες εκπροσώπων των μεγαλύτερων βρετανικών brands για τη «βουτιά» των πωλήσεων, μετά την κατάργηση των αφορολόγητων αγορών. Αυξάνονται οι επισκέπτες, αλλά μειώνονται οι δαπάνες τους.
BUSINESS LIFE

Beach Clubs: Παραλίες για λίγους με την υπογραφή μεγάλων οίκων μόδας

Κορυφαίοι οίκοι μόδας έχουν επιμεληθεί επιλεγμένα beach clubs στις ακτές της Μεσογείου, διαφημίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τις δημιουργίες τους και στοχεύοντας παράλληλα στο διεθνές jet-set. Έρχονται και στην Αθήνα το 2024.
BUSINESS LIFE

Μηνύματα και βιντεοσυσκέψεις «πνίγουν» τους σύγχρονους εργαζόμενους

Αδυναμία συγκέντρωσης και αίσθημα burnout είναι μερικές από τις πιο συχνές «παρενέργειες» της συνεχούς ροής μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και των λοιπόν εφαρμογών επικοινωνίας μεταξύ των εργαζόμενων στον σύγχρονο εργασιακό χώρο.