Στα προ πανδημίας επίπεδα κατάφερε να επιστρέψει η αγορά tablet στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, συνεχίζοντας την πορεία ανάκαμψης που ακολουθεί μετά τη βουτιά των πωλήσεων. Η Apple διατήρησε την πρώτη θέση, όμως, αλματώδης είναι η ανάπτυξη των κινεζικών εταιρειών στην αγορά tablet, καταφέρνοντας να μειώσουν την απόσταση από τον τρίτο παίκτη της αγοράς, έχοντας σαν όπλο την αύξηση της ζήτησης εντός των τειχών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της International Data Corporation (IDC), οι πωλήσεις tablet διαμορφώθηκαν στις 34,4 εκατ. μονάδες σημειώνοντας άνοδο 22,1% το δεύτερο τρίμηνο του 2024, έναντι των 32,5 εκατ. συσκευών που ήταν το αντίστοιχο διάστημα το 2023. Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, η άνοδος των πωλήσεων οδηγήθηκε από τις ανανεώσεις των προϊόντων που έπρεπε να αντικατασταθούν λόγω παλαιότητας αλλά και η αναπλήρωση των αποθεμάτων των επιχειρήσεων.
Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της IDC, η Apple έχει καταφέρει να συνεχίζει να αυξάνει τις πωλήσεις της παρά το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός στην Κίνα από τις εγχώριες εταιρείες Huawei και Xiaomi επιβράδυναν τις επιδόσεις της. Όπως επισημαίνει, «ο όγκος των iPad αυξήθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο, εκτός από την Κίνα, όπου ο ανταγωνισμός από τοπικούς παίκτες, όπως η Huawei και η Xiaomi, επηρέασε αρνητικά την εταιρεία».
Οι παίκτες της αγοράς
Η Apple αποτελεί τον κυρίαρχο παίκτη της αγοράς tablet. Αναβάθμισε ολόκληρη τη σειρά iPad το 2022, με ταχύτερους επεξεργαστές σε όλα τα τελευταία μοντέλα και το iPad 10ης γενιάς εμφανίστηκε με έναν εντελώς νέο σχεδιασμό. Έχοντας ως εφόδιο τα πετυχημένα μοντέλα iPad Air και iPad Pro 11 και 13, η Apple κατέγραψε 12,3 εκατ. μονάδες και το μερίδιο αγοράς που κατέχει να διαμορφώνεται στο 35,8%. Η αμερικανική εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της σημειώνοντας άνοδο 18,2% από τα 10,4 εκατ. αποστολές του δεύτερου τριμήνου του 2023 όπου είχε το 37% της αγοράς.
Στη δεύτερη θέση ακολουθεί από μεγάλη απόσταση έχοντας πετύχει περίπου τις μισές αποστολές, η Samsung, με 6,9 εκατ. μονάδες το 2024, με το μερίδιο αγοράς της να διαμορφώνεται στο 20,1%. Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία κατέγραψε 18,6% άνοδο σε ετήσια βάση παρά το γεγονός ότι δεν είχε καμία σημαντική κυκλοφορία προϊόντων, με την ανάπτυξη να προέρχεται, κυρίως, από τα πολλά νέα εμπορικά λανσαρίσματα. Στο αντίστοιχο περσινό διάστημα είχε σημειώσει 5,8 εκατ. αποστολές με μερίδιο αγοράς 20,6%.
Αρκετά πιο πίσω η Lenovo που διατηρήθηκε στην τρίτη θέση χάρη στα αποσπώμενα tablet της που ενισχύθηκαν οι πωλήσεις τους κατά 39,7%. Η εταιρεία έχει μερίδιο αγοράς 7,3% και πραγματοποίησε 2,5 εκατ. αποστολές σημειώνοντας ετήσια αύξηση 16,7% από τις 2,1 εκατ. μονάδες του 2023 που είχε 7,6% μερίδιο αγοράς.
Την πεντάδα συμπληρώνουν οι κινεζικές Huawei και Xiaomi. Στην τέταρτη θέση η Huawei που παρουσίασε το νέο μοντέλο MatePad 11.5S, να καταγράφει εξαιρετικές αποδόσεις στην αγορά με τις online προσφορές του Ιουνίου στην Κίνα στηρίζουν την ανάπτυξη των πωλήσεων. Η κινεζική εταιρεία είδες τις αποστολές να ενισχύονται κατά 40,3% σε ετήσια με 2,3 εκατ. μονάδες από 2,1 εκατ. που ήταν στο αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, ενώ το μερίδιο αγοράς της διαμορφώνεται στο 6,8% από 5,9% που ήταν το 2023.
Η εντυπωσιακή ανάπτυξη στη Ρωσία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και πολλές άλλες χώρες, καθώς και η επιτυχία πέτα από την Κίνα σε Ασία και Ειρηνικό, έχει οδηγήσει την Xiaomi να συμπληρώνει την κορυφαία πεντάδα, πραγματοποιώντας εντυπωσιακό άλμα 94,7% σε ετήσια βάση με 2 εκατ. μονάδες από 1 εκατ. που ήταν το 2023. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας αυξήθηκε τη φετινή χρονιά στο 5,8% από 3,7% που ήταν στο αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Τρίτος παίκτης σε μερίδια αναδεικνύονται όλες οι υπόλοιπες εταιρείες της αγοράς που κατέχουν το 24,3% πραγματοποιώντας 8,4 εκατ. αποστολές, σημειώνοντας αύξηση 17,7% σε ετήσια βάση. Αντίστοιχα την περσινή χρονιά είχαν πραγματοποιήσει αποστολές 7,1 εκατ. μονάδων με το μερίδιο αγοράς τους να αντιστοιχεί στο 25,2%.