Στον εκσυχρονισμό του ελληνικού νηολογίου, προκειμένου να είναι το ίδιο ανταγωνιστικό, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, σε σημερινή εκδήλωση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του Ναυτικού Επιμελητηρίου, που πραγματοποιήθηκε στο Πλωτό Μουσείο «Ελλάς Λίμπερτυ», στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο υπουργός τόνισε ότι για να είναι ελληνική ναυτιλία ανταγωνιστική, προϋποθέτει πέραν των άλλων και ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου.
«Αυτό που μελετάμε με τους αρμόδιους φορείς», πρόσθεσε, «είναι ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου προκειμένου το ελληνικό νηολόγιο να είναι το ίδιο ανταγωνιστικό με τα υπόλοιπα νηολόγια».
Τόνισε εξάλλου ότι δεν αρκεί να έχουμε μόνο ελληνική πλοιοκτησία αλλά και ενίσχυση των ελληνικών πληρωμάτων, με βελτίωση και του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Ο κ.Πλακιωτάκης ανέφερε ότι οι Έλληνες έχουν τα πιο σύγχρονα πλοία στον κόσμο καθώς ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου είναι 3,7 χρόνια όταν ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου είναι 15, 2.
Σημείωσε επίσης ότι η συμμετοχή των ελληνόκτητων πλοίων σε ναυτικά ατυχήματα είναι περίπου στο 0,1% ίσως και λιγότερο.
Τόνισε ότι η ναυτιλία αποτελεί μία εθνική υπόθεση και πέρα από πολιτικές η κομματικές σκοπιμότητες όλοι θα πρέπει να προσφέρουμε στην ανάπτυξη και την ενίσχυση αυτού του αναπτυξιακού κλάδου για την ελληνική οικονομία, που δεν προσφέρει μόνο οικονομικά και κοινωνικά στη χώρα, αλλά και σε επίπεδο στρατηγικής ισχύος.
«Όταν το 30% των εισαγωγών του αμερικανικού πετρελαίου μεταφέρεται από ελληνικά πλοία καθώς και το 22% των εξαγωγών των Ηνωμένων Πολιτειών-Οταν τα τελευταία 15 χρόνια στα κινεζικά ναυπηγεία έχουν κατασκευαστεί πάνω 1000 πλοία, προϋπολογισμού 64 δις.δολ, μπορεί κανείς να καταλάβει για τον τομέα αυτό που μιλάμε», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας κ.Γ.Πλακιωτάκης.