ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Fregata-MEKO-SALAMIS
Φωτο: Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Στη Βουλή το σχέδιο των 600 εκατ. για εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ

Ο άμεσος στόχος είναι το συγκεκριμένο πρόγραμμα να πάρει την έγκριση της Βουλής ώστε οι διαδικασίες που απαιτούνται να προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς. Οι εργασίες θα γίνουν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Σε «ρότα» υλοποίησης μπαίνει, όπως όλα δείχνουν, το πρόγραμμα αναβάθμισης των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ -Ύδρα, Σπέτσαι, Ψαρά και Σαλαμίς-, καθώς αύριο Παρασκευή πρόκειται να εισαχθεί στη Βουλή για έγκριση το πρόγραμμα αναβάθμισής τους ύψους 605 εκατ. ευρώ.

Ο άμεσος στόχος είναι το συγκεκριμένο πρόγραμμα να πάρει την έγκριση της Βουλής, ώστε οι διαδικασίες που απαιτούνται να προχωρήσουν με όσο γίνεται γρήγορους ρυθμούς και το θέμα να έχει περάσει από το ΚΥΣΕΑ πριν τις εκλογές, ώστε να μην καθυστερήσει άλλο.  

Όπως έχει γίνει γνωστό, το πρόγραμμα θα γίνει σε ελληνικά ναυπηγεία από την κοινοπραξία TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems) αλλά και την THALES.

Από τις εργασίες που θα γίνουν στις φρεγάτες πρώτο λόγο έχουν τα ηλεκτρολογικά και μηχανολογικά ζητήματα, καθώς και η εγκατάσταση νέων συστημάτων υψηλής τεχνολογίας και η αναβάθμιση υπαρχόντων συστημάτων μάχης και πλατφόρμας.

Ωστόσο, όπως δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος σε ομιλία του την Τετάρτη στη συνεδρίαση της Μόνιμης Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, μπορεί να περάσει το θέμα από τη Βουλή, όμως από εδώ και πέρα αρχίζει ένας τεχνικός διάλογος για την εξειδίκευση των όρων υλοποίησης αυτού του προγράμματος που θα χρειαστεί αρκετό χρόνο να λήξει και να φτάσει σε κάποιο τελικό πόρισμα. 

Δηλαδή, στην καλύτερη των περιπτώσεων, το πρόγραμμα όπως υπολογίζεται μετά και το ΚΥΣΕΑ θα χρειαστούν σχεδόν δύο χρόνια μελέτης από την κοινοπραξία για να μπει σε εφαρμογή. 

Αυτό που εκτιμούν καλά γνωρίζοντες το θέμα είναι ότι ως τα μέσα του 2025 το πρώτο πλοίο θα μπει επιτέλους σε ελληνικό ναυπηγείο για την αναβάθμισή του, με το επόμενο να παίρνει σειρά έξι μήνες μετά. Κάτι που σημαίνει ότι κάθε χρόνο δύο φρεγάτες θα είναι εκτός δράσης μέχρι και το 2027, που θα παραληφθεί το πρώτο πλοίο. 

Όπως όλα δείχνουν η διαδικασία δεν θα μπορούσε να πάει γρηγορότερα, καθώς και τα ελληνικά ναυπηγεία δεν είναι έτοιμα να αναλάβουν τέτοιου είδους εργασία, αφού ο Σκαραμαγκάς που θεωρείται και επικρατέστερος για την ανάληψη του έργου, μόλις πριν λίγο καιρό πέρασε και επίσημα στα χέρια του Γιώργου Προκοπίου και θέλει χρόνο μέχρι να επανέλθει σε πλήρη λειτουργία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Fregata-PSARA
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: Από την Ερυθρά Θάλασσα, στα ναυπηγεία για αναβάθμιση

Οι τέσσερις παλιές φρεγάτες που παραδόθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του '90 χρειάζονται επειγόντως αναβάθμιση. Το πέρασμα του χρόνου αυξάνει το κόστος, που ήδη υπολογίζεται στα 750 εκατ. ευρώ.
Belharra, Fregates, Gallia, France
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Διαπραγμάτευση ευρώ προς ευρώ για την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ

Η καθυστέρηση της συμφωνίας για τις φρεγάτες διογκώνει το κόστος, ενώ τα εξοπλιστικά προγράμματα έχουν τεθεί σε αυστηρούς δημοσιονομικούς περιορισμούς. Επαναξιολόγηση αμυντικών δαπανών σε ορίζοντα 12ετίας.
businessdaily-Constellation-Fincantieri
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έπεσε σε... κύματα το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του Πολεμικού Ναυτικού

Η τριετής καθυστέρηση στο αμερικανικό πρόγραμμα για τις φρεγάτες Constellation δημιουργεί νέα δεδομένα και στα ελληνικά εξοπλιστικά προγράμματα. Επανέρχεται στο προσκήνιο το πρόγραμμα για τις κορβέτες.