Στην πορεία των μεγάλων έργων έκανε αναφορά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής αναφέροντας πως μπαίνουν σε σειρά και έκανε λόγο για ένα ολοκληρωμένο πλάνο ύψους 13 δισ. ευρώ. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο υπουργός: «κάναμε τον κλάδο των υποδομών και των δημοσίων έργων μετά από μια δεκαετία κρίσης και απαξίωσης, να ξαναπιστέψει στον εαυτό του. Είμαστε σε θέση πλέον να πούμε ότι ο κατασκευαστικός κλάδος είναι και θα είναι ο πρωταγωνιστής στο brain gain».
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως σε μια συγκυρία με αντικειμενικές δυσκολίες η κυβέρνηση προχωράει στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου πλάνου έργου ύψους 13 δισ. ευρώ που έχουν μεγάλο πολλαπλασιαστή για την οικονομία, λύνουν σοβαρά προβλήματα των τοπικών κοινωνιών, αλλά και δίνουν μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη. Σημείωσε πως «δεν προχωράμε στα λόγια, αλλά στην πράξη: Ήδη, έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ -ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση σε 4,5 χρόνια συμβασιοποίησε έργα κάτω από 800 εκ. πάνω από το τετραπλάσιο αποτέλεσμα σε λιγότερο από το μισό χρονικό διάστημα. Θέλετε να τα βάλουμε κάτω και να δούμε με τη σειρά ενδεικτικά κάποια από όσα έγιναν αυτόν τον χρόνο;».
Τόνισε πως έχουν ξεμπλοκάρει έργα που βρίσκονταν για δεκαετίες στα συρτάρια όπως ο Βόρειος Οδικός 'Αξονας της Κρήτης, ο Ε-65 και η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος και άλλα κολλημένα σε δικαστικές διαμάχες όπως οι διαγωνισμοί της Γραμμή 4 του Μετρό και του 'Ακτιο - Αμβρακία. Πρόσθεσε επίσης ότι «ξεκινήσαμε νέα έργα, όπως το Flyover στη Θεσσαλονίκη, το Θεσσαλονίκη - Έδεσσα, το Δράμα - Αμφίπολη, την αναβάθμιση των 12 Δικαστικών Μεγάρων σε όλη τη χώρα, το ΣΔΙΤ των 17 Σχολικών Μονάδων στη Κεντρική Μακεδονία, το Φράγμα Χαβρία και το έργο ύδρευσης της Κέρκυρας -επίσης μέσω του θεσμού των ΣΔΙΤ. Ωριμάζουμε με ταχύτητα έργα προκειμένου να δημοπρατηθούν το επόμενο εξάμηνο, όπως η σύνδεση τη Λ.Κύμης με τον ΠΑΘΕ, ενός έργου που θα εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων την ημέρα και θα αποσυμφορήσει τον ιδιαίτερα επιβαρυμένο κόμβο της Μεταμόρφωσης, την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών και το Μπράλος - Άμφισσα», ενώ επισήμανε την αλλαγή στο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις, προς τη κατεύθυνση της επιτάχυνσης των έργων με διαφάνεια και ποιότητα.
Ο υπουργός επισήμανε ότι το πλάνο έργων ύψους 13 δισ. ευρώ θα λειτουργήσει ως μαγνήτης προσέλκυσης και επαναπατρισμού αξιόλογου στελεχιακού δυναμικού που είχε φύγει τα τελευταία χρόνια από τη χώρα και τώρα αρχίζουν να επιστρέφουν στις νέες θέσεις δουλειάς που δημιουργούνται. «Το βλέπω καθημερινά: πολιτικοί μηχανικοί, αρχιτέκτονες, μελετητές, αλλά και εργαζόμενοι δεκάδων άλλων ειδικοτήτων τεχνικής κατεύθυνσης ενισχύουν είτε τα εργοτάξια, είτε τα μελετητικά γραφεία, είτε τις θέσεις διοίκησης. Η μετάγγιση του «νέου αίματος» δεν θα βοηθήσει μόνο στην υλοποίηση των νέων έργων. Θα λειτουργήσει ευεργετικά και στην ανάταξη της Ελληνικής οικονομίας και της ανταγωνιστικότητάς της».
Για τις αστικές συγκοινωνίες, ο κ. Καραμανλής δήλωσε πως γίνεται προσπάθεια αναβάθμισης τους και έχουν γίνει οι αναγκαίες προσλήψεις ενώ εφαρμόζονται «έξυπνες λύσεις και χωρίς να χάσουν οι συγκοινωνίες το δημόσιο χαρακτήρα τους, προχωρήσαμε σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, όπως στην προμήθεια οχημάτων με μίσθωση και στην παραχώρηση έργου στα ΚΤΕΛ, τα οποία εκτελούν περιφερειακά δρομολόγια». Τόνισε πως «ήδη με αυτές τις, χωρίς ιδεοληψία κινήσεις και παρεμβάσεις, η κατάσταση γίνεται πιο ανθρώπινη. Έτσι, έχουμε αυξήσει κατά 50% τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και 100% στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Ενώ προχωράμε το διαγωνισμό για τα νέα λεωφορεία που θα λύσει οριστικά το πρόβλημα».