ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Karagiannis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
Πηγή: Delphi Economic Forum

Γ. Καραγιάννης: Το μεγάλο πακέτο έργων αναβαθμίζει την Θεσσαλονίκη

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως στο τέλος του 2023 θα λειτουργεί το μετρό της Θεσσαλονίκης, διαβεβαιώνοντας πως θα είναι το πιο σύγχρονο της Ευρώπης. Εντός χρονοδιαγράμματος και το έργο του FlyOver.

Στο μεγάλο πακέτο έργων υποδομών που «τρέχουν» στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης αναφέροντας ότι από το σύνολο των 30 έργων άνω των 9 δισ. ευρώ του ευρύτερου σχεδιασμού για τη Θεσσαλονίκη, η πλειονότητα, περίπου 6 δισ. ευρώ, αφορούν τις υποδομές και τόνισε ότι «αυτά τα έργα τρέχουν», ενώ επανέλαβε τη δέσμευση ότι «η πόλη θα έχει και μετρό και αρχαία στο τέλος του 2023».

Σε συνέντευξή του στο TV100 ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «υπάρχουν διαγωνισμοί, εργοτάξια, έχουμε παραδώσει κάποια έργα. Ο καθένας βλέπει πλέον το σχεδιασμό μας» ανέφερε χαρακτηριστικά. Κάνοντας έναν απολογισμό, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «το πρώτο ζήτημα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε στη Θεσσαλονίκη ήταν ότι οι πολίτες δεν έβλεπαν να γίνεται κάτι στον τόπο τους».

«Το πρώτο που είχαμε να κάνουμε ήταν να κερδίσουμε τη μάχη του αυτονόητου. Κλείσαμε μια εκκρεμότητα 15 ετών που κανένας δεν επέλυε, παραδώσαμε εγκαίρως το «ορφανό χιλιόμετρο» της Ποτίδαιας. Το Θέρμη - Γαλάτιστα, ακόμα ένα έργο που ακουγόταν χρόνια, το δημοπρατήσαμε, το ολοκληρώσαμε και το παραδώσαμε. Και τα δύο έργα έχουν τεράστια σημασία για να ανακτήσει η Πολιτεία την εμπιστοσύνη των πολιτών. Να δείξουμε ότι, όταν λέμε κάτι, το κάνουμε» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών.

Στον απόηχο της επίσκεψης στο Κέντρο Λειτουργίας του μετρό, ο κ. Καραγιάννης απέκρουσε την κριτική για την πορεία του έργου και ξεκαθάρισε ότι «η Θεσσαλονίκη θα έχει και μετρό και αρχαία στο τέλος του 2023». Συνεχίζοντας σημείωσε ότι «η στάση μας απέναντι στους Θεσσαλονικείς είναι μία στάση σοβαρότητας, δεν σκεφτήκαμε ποτέ να κάνουμε εγκαίνια με μουσαμάδες, χωρίς τρένα».

Διαβεβαίωσε ότι τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται και ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι το πιο σύγχρονο της Ευρώπης. «Κυρίως θα είναι ένα ζωντανό μουσείο που θα προσελκύει τουρίστες από όλο τον κόσμο, ένα πραγματικό κόσμημα για την πόλη και τη χώρα» προσέθεσε. Εξάλλου, εντός χρονοδιαγράμματος κινείται και το έργο του FlyOver που θα δώσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «τα εργοτάξια και η κατασκευή θα ξεκινήσει έως το τέλος του 2022».

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στη δημιουργία ενός δεύτερου αναπτυξιακού πόλου στη Θεσσαλονίκη με την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού. Όπως σημείωσε, «μετά τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου προχωρούμε στην ανάπτυξη του λιμανιού, που αποτελούσε τον δεύτερο αναπτυξιακό πυλώνα της πόλης».

Έκανε γνωστό ότι τέλος του 2023 θα ολοκληρωθεί η οδική σύνδεση, ενώ αρχές του 2023 θα υπάρχει ανάδοχος για τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα. Μάλιστα, σημαντικό έργο αποτελεί και ο προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης. «Δημιουργούμε δύο ισχυρές ραχοκοκαλιές στη Δυτική Θεσσαλονίκη ώστε το αδικημένο κομμάτι της πόλης να πάρει τη θέση που αξίζει» επισήμανε και πρόσθεσε ότι το μέσο θα φτάνει μέχρι τη Σίνδο και το Καλοχώρι, εξυπηρετώντας και το Διεθνές Πανεπιστήμιο.

Τα σιδηροδρομικά έργα, άλλωστε, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, έχουν πολύ σημαντικό ρόλο στον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Για το λόγο αυτό, όπως υπογράμμισε, «αναβαθμίζουμε και εκσυγχρονίζουμε το Θεσσαλονίκη - Ειδομένη αυξάνοντας τις εμπορικές δυνατότητες της γραμμής, τελειώνουμε και με τις δύο γέφυρες στον Γαλλικό Ποταμό και παράλληλα "τρέχουμε" δύο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα». Ειδικότερα, πρόκειται για το «Θεσσαλονίκη - Τοξότες» και το «Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο» τα οποία εισέρχονται στη φάση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

«Τα δύο αυτά έργα έχουν μεγάλη στρατηγική σημασία καθώς θα διαφοροποιήσουν τη θέση της χώρας μας τα επόμενα χρόνια» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.

Σχετικά με τα αντιπλημμυρικά έργα σημείωσε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δημοπρατήσει τα έργα σε Καλαμαριά, Λαχαναγορά και Ωραιόκαστρο, ενώ παράλληλα, έχει ενημερώσει με το Master Plan τους αρμόδιους φορείς για τον προγραμματισμό των δικών τους έργων. Κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «λέμε στους Θεσσαλονικείς την αλήθεια. Κάνουμε σταθερά βήματα ώστε να δώσουμε στην πόλη τις υποδομές που της αξίζουν».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Karagiannis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στην τελική ευθεία μπαίνει το κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών

Το νέο κτίριο έχει σχεδιαστεί με τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού, θα είναι πενταόροφο, ενώ το έργο που ανέλαβε η ένωση εταιρειών Intrakat-Redex, περιλαμβάνει και την κατασκευή πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς.
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Καραμανλής: Αυξάνονται οι ξένες επενδύσεις σε ενέργεια και υποδομές

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι έχει τεθεί σε εφαρμογή το φιλόδοξο πρόγραμμα έργων ύψους 13 δισ. ευρώ που στόχο έχει να μετατρέψει τη χώρα σε σύγχρονο κόμβο υποδομών και μεταφορών της ΝΑ Ευρώπης.
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Καραμανλής: Αυξημένο το κόστος των κατασκευών λόγω του πολέμου

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε τα τεράστια προβλήματα παραγωγής στην Ασία ενώ ανέφερε πως η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε αναθεώρηση των τιμών ώστε να ανακουφιστούν οι επιχειρήσεις.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

K. Kαραμανλής: Καταλύτης επιτάχυνσης των δημοσίων έργων οι πρότυπες προτάσεις

Κατά την ολοκλήρωση της συζήτησης του σχεδίου νόμου για τις πρότυπες προτάσεις έργων υποδομών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής υπεραμύνθηκε της αναγκαιότητάς του.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Καραμανλής: Έργα 13 δισ. ευρώ αλλάζουν την εικόνα της Θεσσαλονίκης

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι η κυβέρνηση έδωσε οριστική λύση στο θέμα του μετρό της Θεσσαλονίκης και για το Flyοver, για το οποίο ορίστηκε ανάδοχος. Διπλασιάστηκαν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.