ΓΔ: 1406.2 0.33% Τζίρος: 208.82 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 DATA
Φώτο: Κωστής Χατζηδάκης

Χατζηδάκης: «Η χρήση ποδηλάτου ανήκει στις βασικές πολιτικές μας»

«Το ποδήλατο είναι στις βασικές πολιτικές του ΥΠΕΝ και βαθύ προσωπικό μου 'πιστεύω», δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης στην ημερίδα διαβούλευσης για το ποδήλατο στην Ελλάδα, που διοργάνωσε το ΥΠΕΝ.

Τη σπουδαιότητα της χρήσης του ποδηλάτου υπογράμμισε ο Κωστής Χατζηδάκης, χαιρετίζοντας την ημερίδα διαβούλευσης για το ποδήλατο στην Ελλάδα, που διοργάνωσε το ΥΠΕΝ.

«Το ποδήλατο δεν είναι μια πολιτική που γίνεται για λόγους επικοινωνιακούς από την κυβέρνηση. Δεν είναι μια πολιτική που γίνεται για λόγους πολιτικής ορθότητας. Είναι μια πολιτική που μας αφορά ως ανθρώπους και ως πολίτες. Αφορά την ποιότητα της ζωής μας. Αφορά το περιβάλλον. Αφορά την υγεία μας. Το ποδήλατο και οι ποδηλατόδρομοι είναι στις βασικές πολιτικές του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βαθύ προσωπικό μου 'πιστεύω'», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Η σημερινή ημερίδα διαβούλευσης πραγματοποιήθηκε ενόψει της εκπόνησης από το ΥΠΕΝ της «Εθνικής Στρατηγικής για το ποδήλατο στην Ελλάδα», προετοιμάστηκε από τον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Ευθύμιο Μπακογιάννη, και υποστηρίχθηκε επιστημονικά από τη Μονάδα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Στόχος είναι, μέσα από έναν ευρύ και εποικοδομητικό διάλογο, να καταγραφούν οι απόψεις για την προώθηση των ποδηλατοδρόμων στον αστικό χώρο.

Τα πέντε βασικά ερωτήματα για το ποδήλατο

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης του διαλόγου για τη χάραξη εθνικής στρατηγικής για το ποδήλατο, ο υπουργός κ. Χατζηδάκης έθεσε πέντε βασικά ερωτήματα:

«Πρώτο ερώτημα: Γιατί απαιτείται η προώθηση του ποδηλάτου τόσο ως μέσου μετακίνησης όσο και ως μέσου αναψυχής; Να το κάνουμε γνωστό στον κόσμο. Να το καταγράψουμε στις μελέτες μας και στη στρατηγική μας και να το επικοινωνήσουμε.

Δεύτερο ερώτημα: Πώς θα προωθηθεί η χρήση του ποδηλάτου σε επίπεδο ασφαλών και φιλικών υποδομών στις πόλεις και την ύπαιθρο; Μιλάω για τις απαραίτητες χρηματοδοτήσεις, την επίσπευση εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων, τη διόρθωση της νομοθεσίας όπου απαιτείται.

Τρίτο ερώτημα: Πού θα εξασφαλίζονται υποδομές κίνησης και στάθμευσης για τα ποδήλατα; Στο πλαίσιο ενός συνολικότερου σχεδιασμού.

Τέταρτο ερώτημα: Πώς θα εγκαθίστανται συστήματα κοινοχρήστων ποδηλάτων; Όπως συμβαίνει και το έχω δει σε μια σειρά από ευρωπαϊκές πόλεις.

Και πέμπτο ερώτημα: Πώς μπορεί το ποδήλατο να ενσωματωθεί στις εμπορευματικές μεταφορές μικρού μήκους; Να το δούμε κι αυτό. Διότι ή θα δούμε το πράγμα σφαιρικά ή αλλιώς θα αρκεστούμε σε ένα μιμητισμό, ο οποίος δεν νομίζω ότι θα έπρεπε να είναι η φιλοδοξία μας σε αυτή τη φάση».

Παράλληλα, ο υπουργός ΠΕΝ υπογράμμισε ότι το Υπουργείο προχωρεί με τις Στρατηγικές Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, των οποίων ο τρίτος πυλώνας, εκτός από τη δημόσια συγκοινωνία και το περπάτημα, είναι το ποδήλατο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Perivallon, Klimatiki Allagi, Klima, Clima
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σε ανώτατο επίπεδο η εκπροσώπηση της χώρας μας στη σύνοδο COP29

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΝ, η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί σε ανώτατο επίπεδο, με επικεφαλής της Εθνικής Αντιπροσωπείας τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος θα έχει σειρά συναντήσεων και θα συμμετέχει σε πάνελ υψηλού επιπέδου.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στη Βουλή η τροπολογία διευθέτησης θεμάτων τηλεθέρμανσης Δ. Μακεδονίας

«Το βασικό όφελος από την πρωτοβουλία που λαμβάνουμε είναι πως οι δημότες Κοζάνης, Εορδαίας και Αμυνταίου θα μπορούν να απολαμβάνουν φθηνή, θερμαντική ενέργεια, τουλάχιστον για την επόμενη 20ετία» ανέφερε ο Θόδωρος Σκυλακάκης.