ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

Μενδώνη: Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι προϊόν κλοπής, δεν ανήκουν στη Βρετανία

Η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού έκανε δήλωση σχετικά με την επαναδιατύπωση του πάγιου αιτήματος της Ελληνικής Κυβέρνησης για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στον γενέθλιο τόπο τους.

«Τα γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν προϊόν κλοπής και επομένως η Ελλάδα ποτέ δε θα αναγνωρίσει κατοχή, νομή και κυριότητα στο βρετανικό Μουσείο». Με αφορμή την κινητοποίηση των Διεθνών Επιτροπών για την Επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη έκανε δήλωση στον τηλεοπτικό σταθμό STAR, σχετικά με την επαναδιατύπωση του πάγιου αιτήματος της Ελληνικής Κυβέρνησης για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στον γενέθλιο τόπο τους.

Αναλυτικότερα η υπουργός δήλωσε: «Η επαναλειτουργία των αρχαιολογικών χώρων, επομένως και της Ακρόπολης, έδωσε την αφορμή στις διεθνείς επιτροπές για τη διεκδίκηση των γλυπτών του Παρθενώνα να επαναδιατυπώσουν το πάγιο αίτημα το δικό τους αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης για την οριστική επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στον γενέθλιο τόπο τους. 

Τα γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν προϊόν κλοπής και επομένως η Ελλάδα ποτέ δε θα αναγνωρίσει κατοχή, νομή και κυριότητα στο βρετανικό Μουσείο. Όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία που συγκεντρώνουν οι ανά τον κόσμο επιτροπές, η διεθνής κοινή γνώμη τάσσεται πλέον ανεπιφύλακτα υπέρ της επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα. 

Το επιχείρημα του βρετανικού Μουσείου ότι η Αθήνα δε διαθέτει τον κατάλληλο χώρο για να εκτεθούν τα μοναδικά αριστουργήματα του Φειδία, έχει ήδη καταρριφθεί πριν από 11 χρόνια όταν εγκαινιάστηκε το νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Ένα μουσείο το οποίο τα 11 αυτά χρόνια έχει αποσπάσει το διεθνή έπαινο για την έκθεσή του και για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του.

Είναι η ώρα, στα επόμενα γενέθλια του Μουσείου της Ακρόπολης, που είναι στις 20 Ιουνίου του 2020, το βρετανικό μουσείο να επανεξετάσει τη στάση του. Θέλει να είναι ένα μουσείο το οποίο ανταποκρίνεται και θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις και στην ψυχή των ανθρώπων. Ή θα παραμένει ένα αποικιοκρατικό μουσείο το οποίο εννοεί να κρατά και να φυλακίζει θησαυρούς της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς που δεν του ανήκουν.»

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

mendoni-politismos-delphi
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΥΠΠΟ: Έργα Πολιτισμού 80 εκατ. ευρώ στα νησιά του Βόρειου Αιγαίου

«Η πολιτιστική μας κληρονομιά, υλική και άυλη είναι ένας τεράστιος οικονομικός και αναπτυξιακός μοχλός, που προσδίδει ιδιαίτερη δυναμική στην τοπική και περιφερειακή οικονομία» επισήμανε η κ. Μενδώνη.
Μενδώνη- Υπουργείο Πολιτισμού
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μενδώνη για Στυλιανοπούλου: Υπήρξε μια διακριτική παρουσία στον χώρο

«Είχε πάντοτε τον δικό της διακριτό τρόπο να ερμηνεύει πηγαία, με μπρίο και έμπνευση, τους χαρακτήρες που υποδύθηκε, αφήνοντας πάντοτε ξεχωριστό αποτύπωμα» υπογράμμισε η κ. Μενδώνη.
Μενδώνη- Υπουργείο Πολιτισμού
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΥΠΠΟ: Δρομολογεί την εξαγορά της πρώην ζυθοποιίας ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, δήλωσε πως: «Το βιομηχανικό συγκρότημα της πρώην ζυθοποιίας ΦΙΞ, αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα βιομηχανικής και οικοδομικής αρχιτεκτονικής της εποχής».
cinema-kinimatografos
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνεργασία Ελλάδας - Ινδίας με επίκεντρο τις κινηματογραφικές παραγωγές

Ο υφυπουργός Πολιτισμού, Χρίστος Δήμας, δήλωσε: «Οι σχέσεις Ελλάδας-Ινδίας έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και είμαστε έτοιμοι αυτό το φάσμα συνεργασίας να το διευρύνουμε και στον τομέα του Πολιτισμού».
Μενδώνη- Υπουργείο Πολιτισμού
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΥΠΠΟ: Επαναπατρισμός αρχαιοτήτων από τη Βέρνη της Ελβετίας

Πρόκειται για ένα θραύσμα λίθινης επιγραφής κι ένα θραύσμα μαρμάρινου ιωνικού κιονοκράνου. Στο θραύσμα λίθινης επιγραφής διαστάσεων 0,186μ. Χ 0,169μ. Χ 0,086μ., σώζονται αποσπασματικά πέντε στίχοι με κύρια ονόματα.