ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
apple-streaming-tv-tileorasi
Φώτο: Shutterstock

«Στριμώχνουν» την ελληνική συνδρομητική TV το streaming και η πειρατεία

Μεγάλο μέρος της πίτας της συνδρομητικής τηλεόρασης έχουν πλέον οι streaming πλατφόρμες που κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στην ελληνική αγορά, ενώ η πειρατεία παραμένει ανεξέλεγκτη.

Ο τρόπος θέασης στην Ελλάδα αλλάζει, καθώς οι υπηρεσίες streaming διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο, και κολοσσοί όπως η Disney και η Amazon πιέζουν τους Έλληνες παρόχους που βλέπουν το τηλεοπτικό τους περιεχόμενο να περιορίζεται σημαντικά, ενώ οι μεγάλες επενδύσεις στο αθλητικό περιεχόμενο κινδυνεύουν από την πειρατεία.

Η πίτα πλέον είναι μοιρασμένη περίπου στη μέση, με τις streaming πλατφόρμες να κερδίζουν όλο και περισσότερο κοινό εξαιτίας του πλούσιου τηλεοπτικού περιεχόμενου που διαθέτουν και δεν είναι πλέον διαθέσιμο στο τηλεοπτικό πρόγραμμα των παρόχων, που καθημερινά οι καταναλωτές διαπιστώνουν ότι γίνεται όλο και πιο «φτωχό». Οι πλατφόρμες streaming βρίσκονται σε συνεχή ανοδική πορεία, έχοντας πλέον περίπου 800.000 συνδρομητές στην Ελλάδα, ενώ οι πάροχοι αντίστοιχα συγκεντρώνουν περίπου 1,2 εκατ. συνδρομητές.

Στελέχη της αγοράς αναφέρουν στο BD ότι ο «ανταγωνισμός έχει γίνει πλέον πολύ σκληρός. Το είχαμε δει να έρχεται αυτό από την περασμένη χρονιά, καθώς γίνεται όλο και πιο δύσκολο να βρεις καλό τηλεοπτικό υλικό, με τα στούντιο όλα να κλειδώνουν σταδιακά το περιεχόμενό στις δικές τους πλατφόρμες». Επισημαίνουν πως «το αθλητικό περιεχόμενο είναι πλέον κλειδί, αφού οι χρήστες προτιμούν να βλέπουν ταινίες και σειρές on demand, ενώ και οι παραγωγές πλέον δεν είναι τόσες πολλές και του χρόνου θα είναι ακόμα λιγότερες λόγω της απεργίας στις ΗΠΑ».

Ειδικότερα, το Netflix, που δεν δημοσιεύει τα στοιχεία για την Ελλάδα, εκτιμάται πως διαθέτει 600.000 συνδρομητές, με τον αριθμό αυτό ωστόσο να ενδέχεται να είναι και μεγαλύτερος εξαιτίας του διαμοιρασμού των κωδικών που ακόμα δεν έχει «παγώσει» στη χώρα μας, ενώ από κοντά βρίσκεται και το Disney+ που υπολογίζεται ότι έχει ξεπεράσει τους αρχικούς του στόχους και μετά από ένα χρόνο παρουσίας υπολογίζεται πως έχει φτάσει τους 200.000 συνδρομητές.

Το αποτύπωμα του στην αγορά αναπτύσσει ταχύτατα και το Prime Video της Amazon που καταγράφει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης στη χώρα μας, με τους συνδρομητές που διαθέτει να εκτιμάται ότι φτάνουν τις 100.000. Το Apple Tv διαθέτει κοντά στους 90.000 συνδρομητές ενώ πιο πίσω βρίσκεται η ελληνική πλατφόρμα Cinobo και το ΑΝΤ1+ που προσπαθεί να ανακάμψει από το «φιάσκο» του Μουντιάλ στο Κατάρ τον Δεκέμβριο.

Το δύσκολο σταυροδρόμι για τους παρόχους

Οι πάροχοι από την πλευρά τους βρίσκονται ενώπιον ενός δυσεπίλυτου γρίφου, καθώς αποτελούν το μέσο για τη δραστηριοποίηση των υπηρεσιών streaming και την ίδια στιγμή βλέπουν το τηλεοπτικό τους περιεχόμενο να εξαϋλώνεται αφού περνάει στις πλατφόρμες των κολοσσών που ελέγχουν τα κινηματογραφικά στούντιο, κάνοντας λόγο και για αθέμιτο ανταγωνισμό από τις διεθνείς πλατφόρμες.

Παράλληλα η πειρατεία παραμένει σε υψηλά επίπεδα στη χώρα, καθώς η συμπίεση των εισοδημάτων λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, και η επαναφορά του τέλους 10% αποθαρρύνουν τους καταναλωτές, που σταματούν τις συνδρομές τους και σε πολλές περιπτώσεις υποκαθιστούν τη νόμιμη συνδρομητική τηλεόραση με την πειρατική.

Όπως αναφέρει στέλεχος της αγοράς, «υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και με τις διεθνείς πλατφόρμες που δεν πληρώνουν φόρο, ενώ την ίδια στιγμή το 45% του λογαριασμού ενός παρόχου είναι φόροι» επισημαίνοντας πως η επιβολή του τέλους 10% δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού καθώς δεν επιβάλλεται σε όσους δεν έχουν έδρα στη χώρα και δεν προσφέρουν στην ελληνική οικονομία, ούτε με επενδύσεις, ούτε με θέσεις εργασίας.

Τονίζει επίσης πως «βλέπουμε το περιεχόμενο να γίνεται όλο και λιγότερο κάθε χρόνο. Αυτό συμβαίνει γιατί πλέον τα διαθέσιμα στούντιο δεν είναι τόσα πολλά ώστε να εξασφαλιστεί όλο το υψηλής θεαματικότητας περιεχόμενο και επειδή οι παραγωγές που βγαίνουν πλέον στους κινηματογράφους δεν φτάνουν στα επίπεδα των προηγούμενων ετών».

Κάτι που αφήνει το αθλητικό περιεχόμενο και γενικότερα τις ζωντανές μεταδόσεις να αποτελούν τα μοναδικά δυνατά χαρτιά των συνδρομητικών καναλιών απέναντι στον ανταγωνισμό του streaming, που κερδίζει τη μάχη του τηλεοπτικού περιεχομένου.

Nova και Cosmote επενδύουν κάθε χρόνο δεκάδες εκατομμύρια για την απόκτηση όλο και περισσότερων διοργανώσεων, ωστόσο η άνοδος της πειρατείας δυσχεραίνει περαιτέρω τις προσπάθειες τους καθώς οι χρήστες στρέφονται σε παράνομους τρόπους θέασης των αθλητικών γεγονότων, μέσα από τις νόμιμες συνδέσεις ίντερνετ που τους παρέχουν οι πάροχοι.

Μπορεί οι πάροχοι να έχουν εντατικοποιήσει τις προσπάθειες φραγής πειρατικών ιστοσελίδων και να μπλοκάρουν όλο και περισσότερες σελίδες που μεταδίδουν παράνομα αθλητικό περιεχόμενό τους, ωστόσο το φαινόμενο έχει λάβει διαστάσεις «Λερναίας Ύδρας» με νέες σελίδες που δίνουν παράνομη πρόσβαση στους χρήστες να «ξεφυτρώνουν» κάθε μέρα.

Την ίδια στιγμή, η Κομισιόν ζητά από τους παρόχους, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πειρατεία, «να αυξήσουν τη διαθεσιμότητα, την οικονομική προσιτότητα και την ελκυστικότητα των εμπορικών τους προσφορών προς τους τελικούς χρήστες σε ολόκληρη την Ένωση», με στελέχη της αγοράς να τονίζουν ότι δεν υπάρχουν περιθώρια ελιγμών με τόσο υψηλή φορολογία επί του λογαριασμού.

Η εικόνα της ελληνικής συνδρομητικής τηλεόρασης

Με εξαίρεση την πειρατική τηλεόραση που είναι και ο μεγαλύτερος παίκτης της αγοράς, καθώς οι συνδέσεις υπολογίζεται πως ξεπερνούν τις 900.000, η Cosmote TV βρίσκεται στην πρώτη θέση με 648.531 συνδρομητές το β’ τρίμηνο του 2023 ενώ πλέον έχει περισσότερους από 460.000 συνδρομητές που βρίσκονται στην ΟΤΤ πλατφόρμα της.

Η Nova, προσπάθησε να κάνει δυναμική εκκίνηση με την επιθετική εμπορική πολιτική της και τον πακτωλό χρημάτων που δαπάνησε για να φέρει τα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα. Έχει ξεπεράσει πλέον τους 425.000 βάσει των ανακοινώσεών της.

Από την πλευρά της, η Vodafone TV ακολουθεί πιο πίσω, ωστόσο καταγράφει ανοδικές τάσεις, με ώθηση από το Disney+, φτάνοντας πλέον τους 180.000 συνδρομητές και στοιχηματίζοντας στο premium τηλεοπτικό περιεχόμενο, με τον στόχο των 200.000 να εκτιμάται πως θα επιτευχθεί μέσα στη χρονιά όπως είχε αναφέρει το καλοκαίρι ο CEO της εταιρείας κ. Χάρης Μπρουμίδης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στο streaming: Επενδύσεις και σχέδια των παρόχων

Σημαντικά ποσά από τα «mega» επενδυτικά πλάνα των παρόχων θα κατευθυνθούν στις streaming πλατφόρμες. Εντείνεται ο ανταγωνισμός με τους διεθνείς κολοσσούς Netflix και Disney+. «Πληγές» το τέλος 10% και η μεγάλη έξαρση της πειρατείας.
tileorasi-tv-kanalia-leukes perioxes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έβαλε... γκολ η συνδρομητική τηλεόραση χάρη στο αθλητικό περιεχόμενο

Οι καλές επιδόσεις των ελληνικών ομάδων βοήθησαν τις εγχώριες πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης να ανεβάσουν τον αριθμό συνδρομητών. Πώς διαμορφώνονται τώρα οι συσχετισμοί στην αγορά.