ΓΔ: 2056.39 1.02% Τζίρος: 208.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Κυριάκος Πιερρακάκης ομιλία
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Ο πιο κοινωνικός Προϋπολογισμός, μαγείρεμα τέλος και το bye στο buy the dip

Τα κοινωνικά στηρίγματα του προϋπολογισμού, η συζήτηση για την προεδρεία του Eurogroup, αντίο (;) στο buy the dip, οι νέοι δεν μαγειρεύουν, ο τουρισμός πολυτελείας με πειρατική τηλεόραση και τι είπε ο CEO της Dimand για την ασυνεννοησία.

Ως έναν από τους πιο κοινωνικούς των τελευταίων ετών χαρακτήρισε τον Προϋπολογισμό του 2026 ο υπουργός Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακκάκης.

Ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι περιλαμβάνει μεγάλες μειώσεις ή και μηδενισμό φόρων για μισθωτούς, νέους, οικογένειες και επαγγελματίες, ότι ενισχύει τη μεσαία τάξη και ρίχνει το βάρος στο στεγαστικό. 

«Μειώνει τον ΕΝΦΙΑ και τον εξαλείφει στην πορεία, σε βάθος χρόνου σε μικρούς οικισμούς, μειώνει το ΦΠΑ σε ακριτικά νησιά, ελαφρύνει τα τεκμήρια διαβίωσης. Στηρίζει τους συνταξιούχους με την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς.

Προστατεύει χαμηλοσυνταξιούχους, ανασφάλιστους υπερήλικες και άτομα με αναπηρία.

Οι παρεμβάσεις αυτές όλες είναι σχεδιασμένες και είναι και στοχευμένες και είναι σχεδιασμένες με ένα τρόπο που ενισχύει πραγματικά την κοινωνία, χωρίς να διακινδυνεύει τη δημοσιονομική σταθερότητα.

Σημαντικός δείκτης είναι η ανεργία. Το 2026 η ανεργία στην Ελλάδα θα βρίσκεται στο 8,6%. Είναι το χαμηλότερο επίπεδο από το 2008», υπογράμμισε ο κ. Πιερρακάκης.


Τιμή για τη χώρα η προεδρία του Eurogroup

Ο κ. Πιερρακάκης ρωτήθηκε, και απάντησε, για τα δημοσιεύματα που τον φέρουν υποψήφιο για τη θέση του Προέδρου του Eurogroup.

«Εξαιρετικά τιμητικό νομίζω για τη χώρα μας, αν το σκεφτεί κανείς δέκα χρόνια μετά το ρίσκο της Ελλάδας να φύγει παραλίγο από το ευρώ - όπου υπήρχε για πολλούς από εμάς η έννοια μένουμε Ευρώπη -  το πώς αναδύεται το όνομα της Ελλάδος ως μιας υποψήφιας χώρας για την προεδρία ενός τόσο σημαντικού ευρωπαϊκού θεσμού όπως το Eurogroup», σημείωσε, προσθέτοντας ότι κάθε σχετική συζήτηση είναι πρόωρη.


Bye bye to buy the dip?

Τα τελευταία χρόνια είχε εδραιωθεί μια κάπως περίεργη, πλην αποδοτική στην πράξη, επενδυτική τακτική το buy the dip, δηλαδή αγόραζε οταν οι αγορές πέφτουν πολύ! 

Εν πολλοίς όποιος αγόραζε στις μεγάλες πτώσεις απολάμβανε μεγάλες αποδόσεις λίγες ημέρες μετά και συχνά ακόμα και την ίδια ημέρα στο κλείσιμο της αγοράς, καθώς το buy the dip, οδηγούσε τις τιμές σε ανάκαμψη.

Το buy the dip δούλευε, δούλευε καλά σε σημείο να μην ανησυχούν ιδιαίτερα τους επενδύτές οι πτωτικές ημέρες καθώς εκλαμβάνονταν ως ευκαιρίες αγορών και τίποτε άλλο.

Ωστόσο η μαγική αυτή τακτική φαίνεται ότι έχει αρχίσει να μην λειτουργεί. Η αναταραχή στις αγορές και η μεγάλη ανησυχία για το ύψος των αποτιμήσεων στον τομέα της τεχνολογίας έχει διαταράξει αυτό το μοτίβο και δεν είναι λίγοι οι αναλυτές που υποστηρίζουν ότι ήρθε η στιγμή να πούμε το μεγάλο bye στο buy the dip.


Μαγείρεμα... τέλος

«Tα έτοιμα γεύματα είναι μια τεράστια επένδυση. Πιστεύουμε ότι το ελληνικό νοικοκυριό δεν θα ξαναμαγειρέψει. Tα νέα παιδιά δεν θα μπουν στην κουζίνα», δήλωσε με απόλυτη ειλικρίνια ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ομίλου Σκλαβενίτη κ. Λάμπρος Παπακοσμάς εξηγώντας με τον τρόπο αυτό το «άνοιγμα» του ομίλου στο έτοιμο φαγητό.

Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνεται και από το project του leader του κλάδου, όπου έχει προχωρήσει σε μία καθοριστική κίνηση με την εξαγορά της αλυσίδας «Σπιτική Κουζίνα» του Νίκου Σαλαπατάρα, που έγινε τον περασμένο Ιούλιο. Παράλληλα βέβαια ετοιμάζει το υπερσύγχρονο εργοστάσιο έτοιμων γευμάτων στη Μαγούλα, μια επένδυση που αγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ.

Την άποψη της Σκλαβενίτης έρχονται να ενισχύσουν και τα στοιχεία που δόθηκαν στο χθεσινό συνέδριο του ΙΕΛΚΑ και όλα συγκλίνουν ότι ο κλάδος του έτοιμου μαγειρεμένου φαγητού από τα σούπερ μάρκετ όλο και ανεβαίνει χρόνο με τον χρόνο. 


Τουρισμός πολυτελείας… με πειρατικό σήμα 

Προβληματισμό έχει προκαλέσει η εξάρθρωση κυκλώματος που λειτουργούσε πειρατικό τηλεοπτικό δίκτυο στις Κυκλάδες, μετά από επιχείρηση ειδικού κλιμακίου της Διεύθυνσης Δίωξης Κυβερνοεγκλήματος της Αθήνας. 

Το κύκλωμα εντοπίστηκε σε έναν από τους πλέον high end τουριστικούς προορισμούς της χώρας, την Σαντορίνη, όπου και αποκαλύφθηκε ότι ανάμεσα στο πελατολόγιο δεν ήταν μόνο ιδιώτες, αλλά και επιχειρήσεις. 

Εκατοντάδες ξενοδοχειακές μονάδες, καφετέριες και κατοικίες στη Σαντορίνη και στις Κυκλάδες βρέθηκαν ξαφνικά χωρίς «πειρατικό» σήμα, με την εικόνα αυτή να έχει προκαλέσει έντονη αναστάτωση σε επιχειρηματίες, αλλά και αίσθηση για το πραγματικό επιχειρησιακό βάθος του εν λόγω οργανωμένου κυκλώματος.  

Φυσικά εγείρονται και ερωτηματικά, γιατί ακόμα και μεγάλοι ξενοδόχοι του νησιού, με χιλιάδες επισκέπτες ετησίως και έσοδα πολλών εκατομμυρίων ευρώ, επέλεξαν να λάβουν παράνομες τηλεοπτικές υπηρεσίες και όχι να απευθυνθούν στους νόμιμους παρόχους. Γεγονός που κάτι λέει και έχει ευρύτερες ερμηνείες.

Δυστυχώς η εξάρθρωση αυτής της σπείρας πρόσθεσε ακόμα μια μαύρη κηλίδα σε μια από τις σημαντικότερες βιομηχανίες της χώρας, που παράγει πάνω από 21 δισ. Ευρώ, μετά την εκτίναξη των υπερωριών εργασίας που αποκάλυψε η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. 


Αιχμές για την ελληνική ασυνεννοησία

Αιχμές στην ελληνική κουλτούρα άφησε ο CEO της Dimand, αναφερόμενος στη δυσκολία συνεννόησης που μας διέπει, τόσο σε επίπεδο πολιτών όσο και πολιτικών. Σχολιάζοντας την Πορτογαλία, μια χώρα με παρόμοιο ΑΕΠ και δυσκολίες με τη δική μας, ανέφερε τις δύο βασικές διαφορές που την έκαναν να ξεπεράσει τελικά την Ελλάδα.

Η πρώτη διαφορά είναι ο τρόπος που χρησιμοποίησε ευρωπαϊκά κονδύλια για την ανάπτυξή της και η δεύτερη και πιο ουσιαστική είναι η ευκολία συνεννόησης, που δύσκολα κανείς συναντά στη χώρα μας και όπως φαίνεται έχει σημαντικές επιπτώσεις στην εξέλιξη του τόπου.

Ωστόσο, δεν παρεληψε να τονίσει πως για την ανάπλαση του ΦΙΞ υπήρξε ομόφωνη απόφαση από όλες τις πλευρές, κάτι που του έκανε ιδιαίτερη εντύπωση.


Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κυριάκος Πιερρακάκης υπογραφή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρ. Πιερρακάκης: Κάθε ευρώ που επενδύεται σε σχολεία αποδίδει πολλαπλά

Ο Υπουργός Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, χαιρέτησε την αύξηση κατά 300 εκατ. ευρώ του προγράμματος "Μαριέττα Γιαννάκου" για ανακαίνιση 2.500 σχολείων, με συνολικό προϋπολογισμό 650 εκατ. ευρώ, χάρη σε δωρεά συστημικών τραπεζών.
Σαντορίνη ηλιοβασίλεμα θέα
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Φθινόπωρο στη Σαντορίνη: Όταν το νησί δείχνει τη γοητεία του

Το φθινόπωρο η Σαντορίνη αποκαλύπτει την αυθεντική ομορφιά της με ήπιο καιρό, ήρεμη ατμόσφαιρα και λιγότερους επισκέπτες. Τα events, η γαστρονομία και τα μοναδικά ηλιοβασιλέματα προσελκύουν ταξιδιώτες που αναζητούν ποιότητα και χαλάρωση.
Πάνος Παλαιολόγος
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Π. Παλαιολόγος: Το τέλος της τουριστικής «έκρηξης» και οι επόμενες προκλήσεις

Ο Π. Παλαιολόγος, CEO της HotelBrain, σημειώνει ότι το 2025 σηματοδοτεί το τέλος της τουριστικής «έκρηξης» μετά την πανδημία. Γιατί είναι αισιόδοξος για το μέλλον του τουρισμού στην Ελλάδα.