ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στο streaming: Επενδύσεις και σχέδια των παρόχων

Σημαντικά ποσά από τα «mega» επενδυτικά πλάνα των παρόχων θα κατευθυνθούν στις streaming πλατφόρμες. Εντείνεται ο ανταγωνισμός με τους διεθνείς κολοσσούς Netflix και Disney+. «Πληγές» το τέλος 10% και η μεγάλη έξαρση της πειρατείας.

Αυξάνεται ο ανταγωνισμός στην συνδρομητική τηλεόραση, καθώς οι πάροχοι επενδύουν σημαντικά ποσά στην ανάπτυξη τόσο των υπηρεσιών της streaming πλατφόρμας που βρίσκεται σε άνθηση, όσο και στον εμπλουτισμό του περιεχομένου.

Ωστόσο έντονος παραμένει ο προβληματισμός της αγοράς για την επαναφορά του τέλους συνδρομητικής που επιβαρύνει τους καταναλωτές, και τον άνισο ανταγωνισμό που υφίστανται από τις ξένες πλατφόρμες που δεν φορολογούνται, ενώ και η πειρατική τηλεόραση παραμένει «βραχνάς».

Με τον ανταγωνισμό να εντείνεται και στην ελληνική αγορά, από την είσοδο του Disney+, οι πάροχοι έχουν προαναγγείλει ότι στα mega επενδυτικά σχέδια που έχουν ανακοινώσει για την επόμενη πενταετία και φτάνουν τα 6 δισ. ευρώ, μεγάλο μέρος αυτών των χρημάτων θα κατευθυνθεί στις streaming πλατφόρμες. «Η συνδρομητική τηλεόραση είναι ακριβό σπορ, καθώς χρειάζονται σημαντικά ποσά για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων, ειδικά των αθλητικών», τονίζει στέλεχος του τηλεπικοινωνιακού κλάδου στο BD.

Η Nova στην παρουσίαση του νέου επενδυτικού της πλάνου ύψους 2 δισ. ευρώ ανέφερε πως ένα σημαντικό ποσό του σχεδιασμού θα κατευθυνθεί στην ανάπτυξη της πλατφόρμας ΕΟΝ «που σημειώνει καλά νούμερα», ενώ και ο ΟΤΕ σχεδιάζει να αναπτύξει περαιτέρω τις υπηρεσίες streaming.

Σε συνεχή άνοδο η streaming πλατφόρμα στην Ελλάδα

Όπως αποδεικνύει και πρόσφατη έρευνα της Omdia Technology, οι συνδέσεις συνδρομητικών πλατφορμών στην Ελλάδα, και χωρίς να υπολογίζεται ο διαμοιρασμός τους (μοναδικοί χρήστες) προβλέπεται ότι θα διαμορφωθούν φέτος στα 1,786 εκατ., επιτυγχάνοντας διείσδυση 42%, και καταγράφοντας άνοδο από τα 1,683 εκατ. συνδέσεις το 2021 με διείσδυση 39,7% και τις 1,570 εκατ. συνδέσεις το 2020 με διείσδυση 37,1%.

Ο ΟΤΕ βρίσκεται στη κορυφή της αγοράς έχοντας περισσότερους από 660.000 συνδρομητές, με τους χρήστες της streaming πλατφόρμας να φτάνουν τους 400.000, με τον όμιλο να επενδύει σημαντικά ποσά, «επειδή πλέον η ψυχαγωγία πηγαίνει στο streaming όπου το προϊόν είναι πολύ καλύτερο, πολύ πιο καινούριο και σύγχρονο. Στόχος μας είναι να απολαμβάνουν οι χρήστες την καλύτερη εμπειρία από τη streaming υπηρεσία» αναφέρει στέλεχος του ομίλου.

Η Nova ακολουθεί έχοντας περίπου 400.000 συνδρομητές συνολικά, όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, και μετά την εξαγορά της Wind προγραμματίζεται ο εμπλουτισμός του περιεχομένου, ενώ παράλληλα αναβαθμίζεται και η πλατφόρμα ΕΟΝ.

Από την πλευρά της, η Vodafone που βρίσκεται στη τρίτη θέση με περίπου 150.000 συνδρομητές, επενδύει σε συνεργασίες με στόχο να ενισχύσει την ποιότητα του περιεχομένου που παρακολουθεί ο χρήστης. Η Vodafone TV έχει προσθέσει το Disney+ σαν βασική υπηρεσία στα πακέτα της, ενώ έχει εντάξει και το HBO Max.

Το Disney+ καταγράφει πολύ θετική ανταπόκριση με το ενδιαφέρον να παραμένει μεγάλο. Το Netflix, σύμφωνα με υπολογισμούς, καθώς η streaming πλατφόρμα δεν δημοσιεύει στοιχεία για τη χώρα μας, έχει περίπου 500.000 χρήστες, με πολλούς περισσότερους να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες του καθώς με μια σύνδεση μπορεί να υπάρχει ταυτόχρονη προβολή έως και σε τέσσερις οθόνες, καθιστώντας έτσι την streaming πλατφόρμα τον δεύτερο παίκτη της αγοράς.

Προβληματισμός για το τέλος 10% και την πειρατεία

Πολλές φορές στελέχη των COSMOTE, Vodafone και WIND – NOVA, είχαν αναφερθεί στο τέλος που επιβλήθηκε το 2016, επιβαρύνοντας με 10% επί του συνολικού μηνιαίου λογαριασμού, πέρα από τον ΦΠΑ που επιβάλλεται και τόνιζαν πως πρέπει να καταργηθεί τελείως ή να επιβληθεί και στις πλατφόρμες όπως το Netflix και το Disney+.

Όπως σημειώνουν άνθρωποι της αγοράς στο BD «με την φορολογία να είναι σχεδόν το 45% του λογαριασμού, είναι αδύνατη η όποια σκέψη για μείωση των τιμών», αναφέροντας πως δημιουργούνται συνθήκες «αθέμιτου ανταγωνισμού» απέναντι σε κολοσσούς όπως το Netflix και η Disney, που δεν υπόκεινται σε φορολογικές επιβαρύνσεις, και δεν προσφέρουν στην ελληνική οικονομία.

Σε επιστολή της που είχε στείλει η ΕΕΚΤ το καλοκαίρι ανέφερε πως είναι άδικη η επιβολή του τέλους καθώς δεν επιβάλλεται σε όσους δεν έχουν έδρα στη χώρα και θα αναστρέψει την τάση μείωσης των χρεώσεων στις τηλεπικοινωνίες που έχει διαμορφωθεί τους τελευταίους μήνες.

Έντονος είναι επίσης και ο προβληματισμός σχετικά με την άνοδο της «πειρατείας», με τον CEO της Nova Π. Γεωργιόπουλο να έχει τονίσει ότι οι παράνομες συνδέσεις ξεπερνούν τις 900.000. Οι πάροχοι από την πλευρά τους εμφανίζονται αποφασισμένοι να σταματήσουν αυτή την αιμορραγία εσόδων τόσο για εκείνους όσο και για το Δημόσιο.

Παράλληλα, σημαντικές επιτυχίες καταγράφονται από πλευράς παρόχων που σε συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές προχωρούν στο δυναμικό κλείσιμο ιστοσελίδων που μεταδίδουν παράνομα το περιεχόμενό τους. Ωστόσο, οριστική λύση δεν υπάρχει. «Είναι σαν Λερναία Ύδρα το πρόβλημα. Κλείνεις 300 σελίδες και την ίδια στιγμή μπορούν να δημιουργηθούν οι τριπλάσιες», σημειώνει στέλεχος της αγοράς και τονίζει πως «ο καταναλωτής πρέπει να καταλάβει ότι με την είσοδο του σε μια τέτοια σελίδα ή με την απόκτηση ενός σπασμένου box γίνεται συμμέτοχος σε μια εγκληματική ενέργεια, ενώ παράλληλα λειτουργεί αποτρεπτικά για να αναβαθμιστεί το προϊόν της συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα».

Νέες σειρές και δυνατό αθλητικό περιεχόμενο

Οι ανακατατάξεις του αθλητικού περιεχομένου το καλοκαίρι όπου Nova και Cosmote συγκρούστηκαν τόσο για την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Premier League όσο και του Ολυμπιακού, δείχνουν να αφήνουν ικανοποιημένες και τις δυο εταιρείες, που ετοιμάζονται για νέα μάχη το ερχόμενο καλοκαίρι, για τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Euroleague.

Παράλληλα θέλουν να ενισχύσουν την ταινιοθήκη τους, ενώ σχεδιάζουν και νέες σειρές καθώς η έλευση του Disney+ και του HBO Max θα ανεβάσει τις τιμές των δικαιωμάτων.

Η Cosmote TV είδε τους συνδρομητές της να αυξάνονται από το καλοκαίρι καθώς έχει προστεθεί πλέον ο Ολυμπιακός, έχοντας καταφέρει να ξεπεράσει τη σημαντική απώλεια της Premier League. Η συνδρομητική πλατφόρμα του ΟΤΕ διατηρεί και το δημιουργικό μομέντουμ με παραγωγή νέων σειρών όπως το σίριαλ «Οι Αόρατοι».

Η Nova φιλοδοξεί να βάλει δύσκολα στον ΟΤΕ τόσο στις υποδομές όσο και στις streaming υπηρεσίες και σημειώνει σημαντικά κέρδη από την προσθήκη της Premier League στο οπλοστάσιο της, ενώ έχει δέσει το αθλητικό της περιεχόμενο για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Παράλληλα συνεργάζεται με τους τηλεοπτικούς σταθμούς Alpha και Star για πιθανές συμπαραγωγές.

Παράλληλα, και ο ΑΝΤ1 πραγματοποιεί τα πρώτα του βήματα με το ΑΝΤ1+. Το μεγάλο στοίχημα για να αρχίσει να ενισχύσει τη θέση του στην αγορά είναι η μετάδοση του Μουντιάλ του Κατάρ, καθώς θα μεταδώσει τους μισούς αγώνες της διοργάνωσης. Παράλληλα, ετοιμάζει και νέες σειρές που θα ενισχύσουν το περιεχόμενο που προσφέρεται στους χρήστες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

apple-streaming-tv-tileorasi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Στριμώχνουν» την ελληνική συνδρομητική TV το streaming και η πειρατεία

Μεγάλο μέρος της πίτας της συνδρομητικής τηλεόρασης έχουν πλέον οι streaming πλατφόρμες που κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στην ελληνική αγορά, ενώ η πειρατεία παραμένει ανεξέλεγκτη.
tileorasi-tv-kanalia-leukes perioxes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έβαλε... γκολ η συνδρομητική τηλεόραση χάρη στο αθλητικό περιεχόμενο

Οι καλές επιδόσεις των ελληνικών ομάδων βοήθησαν τις εγχώριες πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης να ανεβάσουν τον αριθμό συνδρομητών. Πώς διαμορφώνονται τώρα οι συσχετισμοί στην αγορά.