Το δόγμα «if you can’t beat them, join them» («αν δεν μπορείς να τους νικήσεις, πήγαινε μαζί τους») φαίνεται πως αποφασίζουν να ακολουθήσουν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, θέλοντας να αυξήσουν τους συνδρομητές στις πλατφόρμες τους, καθώς η τεχνολογική εξέλιξη μεταμορφώνει την τηλεόραση. Με το τηλεοπτικό περιεχόμενο να περιορίζεται από την έκρηξη του streaming οι πάροχοι προσπαθούν να διατηρήσουν το ενδιαφέρον του κοινού προχωρώντας σε στρατηγικές συμμαχίες, ενώ το αθλητικό περιεχόμενο παραμένει στο επίκεντρο.
Τα τελευταία χρόνια, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι της Ευρώπης είχαν εκφραστεί εναντίον των κολοσσών streaming και έκαναν λόγο για έλλειψη ισότιμων ρυθμιστικών όρων ανταγωνισμού. Υπενθυμίζουμε πως μόλις πριν δυο χρόνια οι μεγάλοι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι της Ευρώπης (Vodafone, Deutsche Telekom, Telefonica, Orange), με ανοιχτή επιστολή τους είχαν ζητήσει να «βάλουν πλάτη» στις επενδύσεις για την ανάπτυξη των δικτύων οι streaming πλατφόρμες, καθώς αυτές είναι υπεύθυνες για το μεγαλύτερο ποσοστό της κίνησης που παρατηρείται στα δίκτυα τους, ενώ είχαν ισχυριστεί ότι δεν θα μπορέσουν να επιτευχθούν οι στόχοι συνδεσιμότητας που είχε θέσει η Κομισιόν για το 2030 αν δεν υπήρχε «μια δίκαιη λύση».
Ωστόσο όλα αυτά φαίνεται πως αποτελούν παρελθόν, καθώς οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι προσθέτουν τους streaming κολοσσούς στις ΟΤΤ πλατφόρμες τους, με στόχο να εμπλουτίσουν το περιεχόμενο τους που φυλλορροεί. Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί η μητρική του ΟΤΕ, Deutsche Telekom, η οποία ανακοίνωσε στρατηγική συνεργασία με το Netflix στην Ευρώπη, η οποία θα ξεκινήσει από Κροατία και Ουγγαρία και μέσα στη χρονιά θα πάει και στις υπόλοιπες χώρες που υπάρχουν οι θυγατρικές του ομίλου, ανάμεσα τους και η Ελλάδα.
Η μάχη του περιεχομένου στην Ελλάδα
Οι πάροχοι βλέπουν το τηλεοπτικό τους περιεχόμενο να περιορίζεται, με στελέχη της αγοράς να έχουν υπογραμμίσει στο BD πως η ανεύρεση ποιοτικού τηλεοπτικού περιεχόμενου έχει γίνει ακόμα πιο δύσκολη, σημειώνοντας πως το αθλητικό περιεχόμενο έχει εξελιχθεί σε «παράγοντα κλειδί». Το 2023, πάντως, η αύξηση των συνδρομητών στην Ελλάδα ξεπέρασε τους 110.000, ενώ από την πλευρά τους, οι πλατφόρμες streaming διατηρούν το μομέντουμ που έχουν αναπτύξει την τελευταία τριετία.
Ακόμα δεν έχουν υπάρξει περισσότερες λεπτομέρειες για το πλαίσιο της συνεργασίας και πώς θα βρεθεί το Netflix στην Cosmote TV, με τις εξελίξεις να μεταφέρονται στους επόμενους μήνες.
Με τις Over The Top (OTT) πλατφόρμες που μεταφέρουν το τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω διαδικτύου σε κάθε είδους συσκευές, από «έξυπνες» τηλεοράσεις μέχρι κινητά και tablet και επιτρέπουν στον χρήστη να επιλέγει ο ίδιος τι θα παρακολουθήσει, να κερδίζουν συνεχώς έδαφος δεν αποκλείεται πάντως να ενσωματωθεί το Netflix στην αντίστοιχη πλατφόρμα της Cosmote TV που σημειώνει αλματώδη άνοδο στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η ενσωμάτωση του Netflix, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί είτε με έναν παρόμοιο τρόπο όπως το Disney+ στη Vodafone TV, που έχει αποτελέσει και παράγοντα της ραγδαίας ανάπτυξης της, ή μπορεί να υπάρξει μια παράλληλη συνδρομή, με κάποιους πρώτους μήνες να είναι ίσως δωρεάν. Ωστόσο δύσκολα αυτή η συνεργασία τουλάχιστον, όσον αφορά τα ελληνικά δεδομένα, θα φέρει τις επιτυχημένες παραγωγές της Cosmote TV στην πλατφόρμα του Netflix καθώς δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση η συνδρομητική του ΟΤΕ να χάσει τα σπουδαία «πετράδια» της.
Πολλοί, πάντως, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπάρξουν εξελίξεις σχετικά με την είσοδο του Netflix στη Cosmote TV το καλοκαίρι, με τον ΟΤΕ να έχει τη μεγάλη ευκαιρία να παρουσιάσει μια δυναμική εμπορική πολιτική που θα περιλαμβάνει τη πλατφόρμα streaming, την ανανέωση της τριετίας του Champions League, Europa League, Conference League, σε συνδυασμό και με τις κορυφαίες ομάδες της Super League, ανεβάζοντας τον πήχη του ανταγωνισμού για Vodafone και Nova.
Αξίζει να σημειωθεί πως το Netflix, αν και δεν δημοσιεύει τα στοιχεία για την Ελλάδα, εκτιμάται πως διαθέτει 600.000 συνδρομητές, με τον αριθμό αυτό ωστόσο να ενδέχεται να είναι και μεγαλύτερος εξαιτίας του διαμοιρασμού των κωδικών που ακόμα δεν έχει «παγώσει» στη χώρα μας. Από την πλευρά της η Cosmote TV αποτελεί τον πρωτοπόρο της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, καθώς μετά την άνοδο 5,5% που σημείωσε το 2023, αριθμεί 678.000 συνδρομητές, εκ των οποίων περισσότεροι από 490.000 βρίσκονται στην ΟΤΤ πλατφόρμα της, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η τάση συνεχίζει να παραμένει ανοδική από την αρχή της χρονιάς.
Η Nova ωστόσο ήταν η μεγάλη νικήτρια του 2023, μετά την επανατοποθέτησή της στην αγορά με την πλατφόρμα EON η οποία συνοδεύτηκε από μια επιθετική εμπορική πολιτική και πακτωλό χρημάτων που δαπάνησε για την απόκτηση τηλεοπτικού και αθλητικού περιεχομένου.
Η εταιρεία βλέποντας το ποιοτικό τηλεοπτικό περιεχόμενο να γίνεται όλο και λιγότερο, επένδυσε σημαντικά ποσά για να αποκτήσει τη Premier League που εκτιμάται ότι της έφερε τουλάχιστον 25.000 νέους συνδρομητές, διαθέτει τον ΠΑΟΚ και τον Άρη από τις μεγάλες ομάδες της Super League, διατήρησε την Euroleague, και κατάφερε συνολικά το 2023 να προσθέσει 50.000 νέους χρήστες φτάνοντας πλέον τους 430.000.
Την ίδια στιγμή η Vodafone ήταν η πρώτη που είδε τα πλεονεκτήματα της ενσωμάτωσης ενός κολοσσού streaming στο οπλοστάσιό της, καθώς είχε αποφασίσει να μείνει εκτός της μάχης του αθλητικού περιεχόμενου, στοιχηματίζοντας στο premium τηλεοπτικό περιεχόμενο.
Μια επιλογή που μόνο κερδισμένη την έχει κάνει, καθώς εκτός από τη συνεργασία με το HBO, η επιλογή να προστεθεί το Disney+ στην πλατφόρμα της, έκανε τη Vodafone TV μια θελκτική εναλλακτική επιλογή για τους καταναλωτές, φτάνοντας πλέον τους 200.000 συνδρομητές, και με την εταιρεία να εκτιμά πως θα συνεχιστεί η αυξητική τάση και τη φετινή χρονιά.