ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Supermarket
Φωτο: Shutterstock

«Καυτό» τρίμηνο ανατιμήσεων στα ράφια, μειώθηκε ο όγκος πωλήσεων

Στο 8,6% η αύξηση των πωλήσεων το α' τρίμηνο για τις μικρές και μεγάλες αλυσίδες, που οφείλεται όμως στο «φούσκωμα» των τιμών περισσότερο από 10%. Ένα στα τέσσερα προϊόντα πουλήθηκαν με προσφορές.

Στα 2,228 δισ. ευρώ ανήλθε στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023 η αξία των πωλήσεων του λιανεμπορίου –μικρών και μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ– σημειώνοντας αύξηση κατά 8,6%, έναντι 2,051 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά βάση η αύξηση αυτή είναι πληθωριστική, δεδομένου ότι στο ίδιο διάστημα ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 1,3%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Market View της Circana (πρώην Iri). Και, παράλληλα, η μέση τιμή ανά προϊόν αυξήθηκε κατά 10%.

Αναλυτικότερα, στο πρώτο τρίμηνο του έτους έξι κατηγορίες είχαν μείωση του όγκου των πωλήσεων και πέντε κατηγορίες είχαν θετικό πρόσημο:

  • Τα συσκευασμένα τρόφιμα (3,9%), τα γαλακτοκομικά (3,8%), τα κατεψυγμένα τρόφιμα (3,6%), τα δημητριακά (6,8%), τα είδη καθαρισμού σπιτιού (1%), αλλά και διάφορα άλλα είδη σπιτιού (0,7%) παρουσίασαν μείωση της κατανάλωσης.
  • Αντιθέτως τα σνακ (3,1%), τα μη αλκοολούχα ποτά (2,4%), τα αλκοολούχα ποτά (1,7%), τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (1,6%) και τα είδη προσωπικής υγιεινής (3,4%) εμφάνισαν αύξηση της κατανάλωσης.
  • Τη μεγαλύτερη αύξηση αξίας πωλήσεων παρουσίασαν τα είδη προσωπικής υγιεινής (14,9%), τα διάφορα είδη σπιτιού (14,1%) τα είδη καθαρισμού σπιτιού (13,2%), τα γαλακτοκομικά (12,1%) τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (10,8%) και τα σνακ (10,4%).

Στο ίδιο διάστημα, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 19% και το μερίδιο τους διαμορφώθηκε στο 17,7% -κι όπως έχουν επισημάνει διάφοροι παράγοντες της αγοράς το «καλάθι του νοικοκυριού» επιτάχυνε την ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο σύνολο των καταναλωτικών προϊόντων, περισσότερα (27,1%) από ένα στα τέσσερα προϊόντα πωλούνταν με προσφορά. Το αντίστοιχο ποσοστό στην κατηγορία των τροφίμων ήταν 27,7%. Την υψηλότερη μέση αύξηση τιμών παρουσίασε η κατηγορία των προϊόντων σπιτιού και ανήλθε στο 14,5%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα τέσσερα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας και οι επιφυλάξεις της αγοράς

Το παρασκήνιο των διαβουλεύσεων Σκρέκα με σούπερ μάρκετ και βιομηχανία πριν την ανακοίνωση των μέτρων. Σημαντικότερο νέο μέτρο η μείωση κατά 30% των παροχών από προμηθευτές σε λιανεμπόρους.
ΕΣΕ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρένο» στον πληθωρισμό των τροφίμων προβλέπουν τα σούπερ μάρκετ

Μειώνονται συνεχώς οι ανατιμήσεις που προαναγγέλλονται από τους προμηθευτές, τονίζει η ηγεσία της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος. Επικρίνει τη μονιμοποίηση έκτακτων μέτρων, αλλά προβλέπει επιτυχία στο σχέδιο για μειώσεις 5%.