Ώθηση στην ηλεκτροκίνηση δίνει η κυβέρνηση ανακοινώνοντας τους νέους στόχους στο πλαίσιο του αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα αλλά και προωθώντας μία σειρά από σημαντικές παρεμβάσεις. Τον επόμενο μήνα πρόκειται να τρέξει το νέο πρόγραμμα για την εγκατάσταση 8.900 φορτιστών πανελλαδικά ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να «βγει στον αέρα» μία νέα εφαρμογή που μπορεί να χρησιμοποιήσει το κοινό προκειμένου να ενημερωθεί για τα ελεύθερα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο του νέου ΕΣΕΚ που πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στόχος είναι το 2025 το 5% των αυτοκινήτων να είναι ηλεκτρικά, ανεβαίνοντας στο 20% το 2030 και στο 85% το 2050. Σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, ήδη ο ενδιάμεσος στόχος έχει πιαστεί από το 2022. Για τη φετινή χρονιά ο στόχος που έχει τεθεί από το ΥΠΕΝ είναι οι 11.000 νέες ταξινομήσεις.
Ήδη, η αγορά έχει αρχίσει να κινείται με το 2022 να αποτελεί μία δυνατή χρονιά για τις «πράσινες» μεταφορές. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, την περασμένη χρονιά η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο ποσοστό των ταξινομήσεων νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και διαμορφώθηκε από το 0,4% σχεδόν στο 8%. Πιο αναλυτικά μέσα στο 2022 ταξινομήθηκαν 8.337 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τον Δεκέμβριο του 2022 τα ηλεκτρικά και υβριδικά έφθασαν στο 12% των νέων ταξινομήσεων και στο 6% τα αμιγώς ηλεκτρικά.
Τον Φεβρουάριο η έναρξη του «Φορτίζω Παντού»
Έτοιμο είναι το δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας να δεχτεί όσους φορτιστές χρειαστούν, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος ΔΕΔΔΗΕ, κ. Αναστάσιος Μάνος, στο 6ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης απαντώντας στην ανησυχία της αγοράς. Ειδικά στην Αττική, υπάρχει ακόμα περιθώριο 51% της δυναμικότητας ενώ προγραμματίζεται και η προσθήκη ενός ακόμα γιγαβάτ προκειμένου να μπορούν να ενταχθούν ακόμη 45.000 φορτιστές. Όπως είπε ακόμα και με τους νέους, πιο φιλόδοξους στόχους του ΕΣΕΚ για την ηλεκτροκίνηση, το δίκτυο μπορεί να «σηκώσει» τους φορτιστές που θα χρειαστούν και ακόμα περισσότερους ενώ, προγραμματίζονται και άλλες επενδύσεις προκειμένου ο Διαχειριστής να είναι «ένα βήμα μπροστά» από τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν μέσα στα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις δημιουργούνται λόγω των αδειοδοτικών διαδικασιών και όχι λόγω της ανεπάρκειας των δικτύων.
Σήμερα, ωστόσο, σε όλη τη χώρα υπάρχουν 2.000 σημεία φόρτισης ενώ μέσα στον επόμενο μήνα πρόκειται να εκκινήσει το νέο πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» με προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ και στόχο την εγκατάσταση 8.900 φορτιστών σε όλη τη χώρα. Όπως σημείωσε η γ.γ. του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, ο οδηγός του προγράμματος είναι ήδη έτοιμος ενώ υπάρχει ειδική πρόβλεψη για επιπλέον ενισχύσεις σε απομακρυσμένες περιοχές που δεν αποτελούν ελκυστικό επενδυτικό προορισμό. Στα επόμενα βήματα του ΥΠΕΝ μπαίνει η υλοποίηση διαγωνισμού για εγκατάσταση ταχυφορτιστών στις πρώτες 35 πιάτσες ταξί, ενώ εντός του 2023 πρόκειται να προχωρήσουν και οι διαγωνισμοί στους Δήμους για την εγκατάσταση δημόσιων φορτιστών.
Μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να είναι διαθέσιμη και μία νέα εφαρμογή που θα ενημερώνει το κοινό για τα ελεύθερα, διαθέσιμα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο οδικό δίκτυο.