ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.05 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:22:18 DATA
emporio-katastimata-magazia-xristougenna
Φώτο: Menelaos Michalatos / SOOC

KPMG: Αλλάζει μετά και την πανδημία το ελληνικό λιανικό εμπόριο

Η πανδημία του COVID-19 μεταμόρφωσε το λιανικό εμπόριο με διάφορους τρόπους, οδηγώντας στην άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επαναπροσδιορίζοντας τις συνήθειες και τις προτεραιότητες των καταναλωτών.

Σε νέα μονοπάτια θα οδηγηθεί το λιανικό εμπόριο με γνώμονα τις τεχνολογικές ανακαλύψεις και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών μετά την πανδημία, σύμφωνα με τη μελέτη "The Future of Retail Sector" της KPMG για την ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με τα βασικά ευρήματα της έρευνας, παρά τις συνέπειες της πανδημίας, την 5ετια 2015-2020, το ελληνικό λιανικό εμπόριο σημείωσε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) του κύκλου εργασιών ίσο με 5,6%. Το λιανικό εμπόριο είναι ο 2ος σημαντικότερος εργοδότης για την ελληνική οικονομία, απασχολώντας περίπου το 10,6% του συνόλου του απασχολούμενου προσωπικού.

Εκτός από τους υποτομείς παντοπωλείου (Grocery) και ηλεκτρονικών ειδών, οι υπόλοιποι υποτομείς λιανικής κατέγραψαν πτώση πωλήσεων το 2020.

Σύμφωνα μα την έρευνα, η πανδημία του COVID-19 μεταμόρφωσε το λιανικό εμπόριο με διάφορους τρόπους, οδηγώντας στην άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επαναπροσδιορίζοντας τις συνήθειες και τις προτεραιότητες των καταναλωτών και μετασχηματίζοντας τις εφοδιαστικές αλυσίδες.

Ο Δημήτρης Τανός, Partner, Audit, KPMG στην Ελλάδα, με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας ανέφερε σχετικά: «Η έρευνα υπογραμμίζει τη σημαντικότητα και τη δυναμική του λιανικού εμπορίου στη στήριξη και στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Παρά τις συνέπειες της πανδημίας, το λιανικό εμπόριο είναι ο 2ος σημαντικότερος εργοδότης στη χώρα μας. Ταυτόχρονα, η έρευνα υποδεικνύει την ανάγκη προσαρμογής των εταιρειών στη νέα πραγματικότητα και στις νέες συνθήκες, με κυρίαρχες τάσεις σε θέματα ESG, τεχνητής νοημοσύνης και προσέγγισης πελατών».

Οι κυρίαρχες τάσεις για τους λιανοπωλητές και τους καταναλωτές προσβλέπουν στην εστίαση σε πρωτοβουλίες ESG, στην υιοθέτηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης, στην πολυκαναλική (omnichannel) προσέγγιση πελατών, στο ενδιαφέρον για πληροφορίες για τον κύκλο ζωής του προϊόντος, στην προτίμηση σε υγιή και οικονομικά προϊόντα και τέλος, στη δοκιμή μη παραδοσιακών τρόπων αγοράς, όπως E-Commerce, Q-Commerce και Online-to-Offline Commerce.

Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα η εποχή μετά την πανδημία θα οδηγήσει το λιανικό εμπόριο σε νέα μονοπάτια, με γνώμονα τις τεχνολογικές ανακαλύψεις και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Το Extended Reality (XR), το Blockchain και το 3D-Printing είναι μερικές μόνο από τις τεχνολογίες που οδηγούν στο μετασχηματισμό του λιανικού εμπορίου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πτώση 2,8% του όγκου πωλήσεων λιανικού εμπορίου τον φετινό Ιούλιο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο τζίρος σημείωσε διψήφια πτώση σε τρόφιμα, ποτά,καπνό και έπιπλα-ηλεκτρικά είδη και οικιακό εξοπλισμό, ενώ ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις μόνο σε σούπερ μάρκετ και φαρμακεία.
Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχυμένος κατά 6,6% στα 4,25 δισ. ο τζίρος του εμπορίου τον Ιούλιο

Το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα που ενισχύθηκε κατά 15,6% και το χονδρικό εμπόριο μερών και εξαρτημάτων μηχανοκίνητων οχημάτων με άνοδο 14,5% οδήγησαν την άνοδο του τζίρου.
Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απαραίτητο το οικοσύστημα του εμπορίου στον αναπτυξιακό σχεδιασμό

Με αφορμή την Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου, οι εκπρόσωποι του κλάδου υπογραμμίζουν ότι απαιτούνται από την πολιτεία να υπάρξουν στοχευμένες και κυρίως ευέλικτες πολιτικές για την εξέλιξη του εμπορίου στη χώρα.