ΓΔ: 1397.59 0.00% Τζίρος: 13.68 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:20:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Πρωτοπόρος στον τομέα της ψηφιακής εξυπηρέτησης η Περιφέρεια Αττικής

Στην Περιφέρεια Αττικής, περισσότερες από 200 υπηρεσίες της διατίθενται ψηφιακά, μέσω του «ΟΔΗΓΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ» και σύντομα θα ανέλθουν στις 253.

«Στόχος μας να καταστήσουμε την Αττική μια Περιφέρεια - πρότυπο και στο πεδίο της ψηφιακής εξυπηρέτησης», υπογράμμισε ο περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης στο 6ο ετήσιο Συνέδριο «Sm@rtCities - Digit@lCitizens» που διοργανώθηκε διαδικτυακά. Ο περιφερειάρχης σε ομιλία του για τις υπηρεσιακές και λειτουργικές προσαρμογές στην Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση από την πανδημία, σε συζήτηση όπου συμμετείχαν επίσης εκπρόσωποι υπουργείων και δήμαρχοι, υπό το συντονισμό του διευθύνοντα συμβούλου Teamworks Ι. Χαλαβαζή, ανέπτυξε όλες τις δράσεις που ελήφθησαν στον τομέα της παροχής ψηφιακών υπηρεσιών.

«Στόχος μας είναι η ψηφιακή εξυπηρέτηση να είναι ο κανόνας, το εργαλείο διευκόλυνσης της καθημερινότητας του πολίτη σε συνθήκες κανονικότητας και όχι μόνο σε περιόδους κρίσης», ανέφερε προσθέτοντας ότι «η Περιφέρεια Αττικής είναι αυτή τη στιγμή πρωτοπόρος στον τομέα της ψηφιακής εξυπηρέτησης».

Ειδικότερα, υπογράμμισε, ότι στην Περιφέρεια Αττικής:

  • Περισσότερες από 200 υπηρεσίες της διατίθενται ψηφιακά, μέσω του «ΟΔΗΓΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ» και σύντομα θα ανέλθουν στις 253.
  • Για περισσότερες από 500 υπηρεσίες παρέχεται διαδικτυακά αναλυτική πληροφόρηση.
  • Δημιουργήθηκε σύστημα προτεραιότητας με δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού εισιτηρίου, από τον περασμένο Απρίλιο στη Διεύθυνση Μεταφορών Δυτικού Τομέα.
  • Τέθηκε σε πιλοτική λειτουργία στη Διεύθυνση Υγείας Κεντρικού Τομέα ειδική εφαρμογή για την Οργάνωση και Διαχείριση της εξυπηρέτησης μέσω ραντεβού.
  • Λειτουργεί ψηφιακή πλατφόρμα για την αντικατάσταση του διπλώματος οδήγησης με νέου τύπου και την έκδοση αντιγράφου αδείας λόγω φθοράς, κλοπής ή απώλειας.
  • Σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία ειδική εφαρμογή για κινητές συσκευές με δυνατότητες γενικής και εξατομικευμένης ενημέρωσης για θέματα που τους ενδιαφέρουν.

Επίσης ο κ. Πατούλης ανακοίνωσε την έναρξη δράσεων ψηφιακής εκπαίδευσης με στόχο την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων σε «ψηφιακά αναλφάβητους» πολίτες, ενώ μέσω του ΠΕΠ Αττικής σύντομα θα δημιουργηθούν 100 χοτ-σποτ ψηφιακού εγραμματισμού σε 70 περιφερειακές δομές και σε 30 σχολεία στην Αττική.

Ο περιφερειάρχης ενημέρωσε ότι προχωρούν δύο σημαντικά έργα: Το πρώτο αφορά στη δημιουργία ψηφιακού Μουσείου της Ακρόπολης, προϋπολογισμού 1,75 εκατ. ευρώ, που προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία διαδικτυακής περιήγησης σε περισσότερα από 10.000 εκθέματα και το δεύτερο, προϋπολογισμού 5,2 εκατ. ευρώ (θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2022), αφορά στην εγκατάσταση υπηρεσιών τηλεματικής τεχνολογίας στα οχήματα του ΟΑΣΑ και περισσότερες από 1000 έξυπνες στάσεις σε όλη την Αττική,

Στο μεταξύ ολοκληρώνεται η ψηφιοποίηση της διαδικασίας προγραμματισμού εξετάσεων υποψήφιων οδηγών. Προς ολοκλήρωση είναι και οι μελέτες για την ψηφιοποίηση των αρχείων της Περιφέρειας και για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών και του καθορισμού έργων και πρωτοβουλιών που πρέπει να αναληφθούν κατά προτεραιότητα.

Ο περιφερειάρχης αναφερόμενος στο Σύμφωνο συνεργασίας με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είπε ότι προχώρησε η τεχνική αναβάθμιση του τρόπου υποβολής των αιτήσεων με σταδιακή αντικατάσταση των ψηφιακών αρχείων των αιτήσεων από φόρμες υποβολής, την εικαστική αναμόρφωση του «ΟΔΗΓΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ» της Περιφέρειας, ώστε η ιστοσελίδα να έχει ενιαία μορφή παρουσίασης με το gov.gr.

Σημείωσε ότι στη βάση του Συμφώνου με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων η Περιφέρεια θα αποκτήσει πρόσβαση στο σύνολο των 45 υπαρχουσών και όλων των μελλοντικών ψηφιακών υπηρεσιών του υπουργείου.

Ολοκληρώνοντας τον χαιρετισμό του ο κ. Πατούλης ανέφερε ότι κατά την περίοδο της πανδημίας η ιστοσελίδα της Περιφέρειας Αττικής είχε σχεδόν 2 εκατομμύρια επισκέπτες στις ψηφιακές δράσεις και λειτούργησε ως σημαντικό εργαλείο βοήθειας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των πολιτών. «Το κάλεσμα της νέας ψηφιακής εποχής είναι αυτό που καθοδηγεί τα βήματά μας προς το μέλλον. Στόχος μας είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη και των επιχειρήσεων, με διαρκώς βελτιούμενες υπηρεσίες» επεσήμανε ο κ. Πατούλης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ixthiokalliergeies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έτοιμο το ΟΣΠΑ, το ψηφιακό εργαλείο διαχείρισης αλιευτικών δραστηριοτήτων

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κωνσταντίνος Τσιάρας τόνισε ότι «για την κυβέρνηση, η στήριξη της αλιείας δεν αποτελεί μια υποχρέωση, αλλά μια πολιτική επιλογή και εθνική δέσμευση».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Μείωση αιτημάτων με 1450 ψηφιακές διακοπές εργασιών σε δύο μέρες

Με δεδομένη την επιτάχυνση της διεκπεραίωσης των εκκρεμών αιτημάτων, και την προώθηση μεγάλου μέρους αυτών σε ΔΟΥ εκτός Αττικής, ο αριθμός των εκκρεμοτήτων προς τους πολίτες μειώνεται σημαντικά κάθε μέρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σημαντική υποχώρηση του δείκτη οικονομικού κλίματος τον Οκτώβριο

Ο δείκτης της Κομισιόν για την Ελλάδα αποδυναμώθηκε στις 107 μονάδες από 110,2 που ήταν τον Αύγουστο. Πιέσεις για όλους τους επιμέρους τομείς, με μικρή ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.