ΓΔ: 1391.38 -0.45% Τζίρος: 23.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:01:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Υπό εξέταση business plan για πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα

Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γ. Πατέρας ανέφερε ότι η αντικατάσταση των πλοίων με «πράσινα» πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα (zero carbon), αλλά υδρογόνο, θα στοιχίσει 11 δισ. ευρώ.

Την ανάγκη ανανέωσης του ελληνικού στόλου των πλοίων, λόγω των προστίμων που θα επιβάλλει η ΕΕ για το αποτύπωμα άνθρακα (carbon footprint) επισήμανε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γεώργιος Πατέρας, μιλώντας σε εκδήλωση στο περίπτερο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στην 85η ΔΕΘ.

Πρόσθεσε, δε, ότι η αντικατάσταση των πλοίων με “πράσινα” πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα (zero carbon), αλλά υδρογόνο θα στοιχίσει 11 δισ. ευρώ. Τα επόμενα βήματα είναι η εκπόνηση του business plan και η κατασκευή του πρώτου πλοίου, που θα δείξει ότι η ιδέα είναι υλοποιήσιμη. Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, που είχε τον ρόλο συντονιστή της συζήτησης, τόνισε ότι το business plan θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στο έργο που επιτελεί η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή σύνδεση των νησιών κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες αναφέρθηκε ο διευθυντής της, πλοίαρχος Λιμενικού Σώματος, Γεώργιος Ρίγγας. Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας, υπογράμμισε ότι δόθηκαν επιπλέον 79 εκατ. ευρώ για να αποφευχθεί η κατάρρευση του ακτοπλοϊκού δικτύου. Υπογράμμισε ότι η σταθερότητα και η υπογραφή πολυετών συμβάσεων θα αποτελέσει κίνητρο για να επενδύσει ο επιχειρηματίας σε μια ακτοπλοϊκή γραμμή.

Η καθηγήτρια του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών και στέλεχος του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, Μαρία Μποϊλέ, σημείωσε ότι η μελέτη για την αναμόρφωση του συστήματος ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που εκπόνησε το ΙΜΕΤ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο στη λήψη αποφάσεων από τους φορείς της πολιτείας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλεξανδρούπολη: Ωφέλιμη για επιχειρήσεις επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή γραμμή

Η πρόταση προβλέπει τη δωρεάν μεταφορά φορτηγών με πλοίο ro-ro της ακτοπλοΐας, με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα, για τις εμπορικές επιχειρήσεις του συγκεκριμένου νομού από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης σε αυτό του Κερατσινίου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πράσινο φως» για το Καταδυτικό Πάρκο στους Φούρνους Ικαρίας

Χαρακτηρίζεται και οριοθετείται ως Καταδυτικό Πάρκο η θαλάσσια περιοχή  έκτασης 163 στρεμμάτων με τον αντίστοιχο πυθμένα- στην περιοχή «Λεμονόπετρες», που βρίσκεται νότια του ακρωτηρίου «Κοντογιάννης».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχονται αυστηρά μέτρα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

Παρά το γεγονός ότι υπάρχει στροφή των εταιρειών σε παραγγελίες πλοίων που καίνε εναλλακτικά καύσιμα και ασχολούνται με τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών, όπως ο άνεμος η συντριπτική πλειοψηφία του στόλου εξακολουθεί να καίει πολύ πετρέλαιο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έναρξη έργου για την αναβάθμιση του στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας

«Στόχος μας είναι η μετάβαση σε μια νέα εποχή με σύγχρονα, ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, που θα χρησιμοποιούν καθαρά καύσιμα και θα μειώνουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα» ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το πρώτο βήμα για την ανανέωση και ενεργειακή αναβάθμιση της ακτοπλοΐας

Στα πλαίσια του έργου θα αξιολογηθούν οι διαθέσιμες τεχνολογικές και τεχνικές λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν για την ανανέωση του στόλου με βάση τα τεχνικά, οικονομικά και ασφαλείας κριτήρια.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Έως τις 26/9 η υποβολή δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας

Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων, δεδομένου, αφενός ότι η σχετική διαδικασία υποβολής δήλωσης εφαρμόζεται για πρώτη φορά φέτος.