ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:00 DATA
super market, trofima, emporio, times
Φώτο: Shutterstock

Σε βασική επιλογή των καταναλωτών εξελίσσονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Σταθερά κερδίζουν «έδαφος» τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι των καταναλωτών που θεωρούν ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα αξίζουν τα λεφτά τους. «Αντίβαρο» οι προσφορές των επώνυμων προϊόντων.

Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) στρέφονται όλο και περισσότερο οι καταναλωτές λόγω των ελκυστικότερων τιμών και της όλο και αυξανόμενης τάσεις για αποδοτικότερες αγορές. Την τελευταία 20ετια αυξάνεται ραγδαία η προσφορά και ποικιλία ειδών ιδιωτικής ετικέτας σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ η οικονομική κρίση που έπληξε την Ελλάδα μετά το 2010 ενίσχυσε σημαντικά την τάση αυτή.

Όπως δείχνει η πανελλήνια έρευνα της Focus Bari, πλέον το 94% καταναλωτών αγοράζει συστηματικά τουλάχιστον ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας, με το ποσοστό αυτό να έχει σχεδόν διπλασιαστεί από το 50% που ήταν το 2000 και η οικονομική κρίση δεν υπήρχε ούτε σαν σκέψη στο μυαλό των Ελλήνων. Το 2010 και ενώ η οικονομική κρίση είχε ξεκινήσει στην Ελλάδα, το 77% των καταναλωτών προτιμούσε να αγοράζει τουλάχιστον ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας.

H ραγδαία αύξηση της αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επιβεβαιώνεται και από την αντίστοιχη θετική άποψη ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα αξίζουν τα λεφτά τους. Αυτό που επίσης παρουσιάζει μεγάλη διαφοροποίηση είναι η ποικιλία των διαφορετικών ειδών που σήμερα οι καταναλωτές δηλώνουν ότι αγοράζουν συστηματικά σε private label, με τα χαρτικά να προηγούνται, να ακολουθούν τα απορρυπαντικά-καθαριστικά και 40 περίπου άλλα είδη.

Άνοδος των αγορών προϊόντων PL την τελευταία δεκαετία

Οι Έλληνες καταναλωτές έχουν πραγματοποιήσει την τελευταία τριετία μια σαφή στροφή προς τα private label προϊόντα με την άνοδο σε αυτό το διάστημα να υπολογίζεται στο 50%, χωρίς μάλιστα να συμμετέχουν στις μετρήσεις τα καταστήματα Lidl που θεωρούνται «κάστρο» των συγκεκριμένων προϊόντων. Σύμφωνα με στοιχεία του PLMA (Private Label Manufactures Association) το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα ήταν το υψηλότερο στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο σε ποσοστό 30% όπως και στην Τουρκία. Στην Ιταλία η ανοδική τάση συνεχίστηκε και το 2020 με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να καταλαμβάνουν μερίδιο αγοράς ύψους 22,6%.

Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που αγοράζουν τακτικά οι Έλληνες καταναλωτές, όπως αναφέρει η Focus Bari την μεγαλύτερη αύξηση την τελευταία δεκαετία είχε το αλουμινόχαρτο/διαφανής μεμβράνη με +49% και ακολούθησαν τα καθαριστικά όπου και λόγω κορονοϊού σημείωσαν άνοδο των πωλήσεων κατά 46%. Τα μπισκότα/φρυγανιές/δημητριακά είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 37% με τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης να αυξάνουν κατά 35% τις πωλήσεις τους, και την πεντάδα κλείνουν τα αναψυκτικά/χυμοί όπου αυξήθηκαν κατά 34%, ενώ κατά 31% αυξήθηκαν και οι πωλήσεις στην κατηγορία ρύζι/αλεύρι/ζυμαρικά.

Σημαντική αύξηση κατά 29% σημείωσαν οι πωλήσεις καφέ και τα κατεψυγμένα με 28%, με τα καρυκεύματα να αυξάνουν τις πωλήσεις τους κατά 27%. Ξύδι/λάδι και χαρτικά ιδιωτικής ετικέτας είδαν τις πωλήσεις τους να ενισχύονται κατά 26% από το 2010. Οι πωλήσεις απορρυπαντικών πιάτων ενισχύθηκαν κατά 25% και 23% εκείνες των κονσερβοειδών, με τα απορρυπαντικά ρούχων να σημειώνουν άνοδο 15% ενώ οι πωλήσεις μπύρας ιδιωτικής ετικέτας ενισχύθηκε μόλις 11%.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που προτιμούν οι καταναλωτές

Τα πέντε κορυφαία προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που προτιμούν οι καταναλωτές και αγοράζουν συστηματικά είναι το χαρτί υγείας σε ποσοστό 71% και ακολουθούν οι χαρτοπετσέτες με 67%. Οι σακούλες απορριμμάτων με ποσοστό 61% βρίσκονται στην τρίτη θέση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που προτιμούν οι καταναλωτές και τα ζυμαρικά ακολουθούν με 51% και το κρεμοσάπουνο με 52%. Αλουμινόχαρτο και Μεμβράνη που είχαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης την τελευταία δεκαετία ακολουθούν με ποσοστά 52% και 51% αντίστοιχα, ενώ τοματοειδή και μπαχαρικά ιδιωτικής ετικέτας αποτελούν επιλογή για το 50% των καταναλωτών, με το ρύζι να έπεται σε ποσοστό 49%.

Παρά το γεγονός ότι η κατηγορία αναψυκτικά/χυμοί ιδιωτικής ετικέτας βρέθηκαν στην πρώτη πεντάδα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με την μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων από το 2010 μέχρι σήμερα, οι χυμοί βρίσκονται στο 35% των προτιμήσεων, ενώ αναψυκτικά τύπου cola και άλλου τύπου βρίσκονται ακόμα χαμηλότερα με ποσοστά 21% και 20% αντίστοιχα.

Ωστόσο παρά την θετική εικόνα και την ανάπτυξη της αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, οι καταναλωτές προτιμούν το επώνυμο προϊόν όταν το βρίσκουν σε τιμή προσφοράς με την τάση αυτή να είναι αυξητική. Ειδικότερα όπως αναφέρουν τα στοιχεία της Focus Bari το 87% των καταναλωτών θα προτιμήσουν επώνυμα είδη αν το βρουν σε προσφορά, με το ποσοστό αυτό να είναι αυξημένο σε σχέση με το 75% που ήταν το 2010.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επενδυτικό «σπριντ» των σούπερ μάρκετ για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Σημαντικά κεφάλαια στα logistics τοποθετούν τα σούπερ μάρκετ για ταχύτερες παραδόσεις με μικρότερο κόστος. «Αποθέρμανση» των ηλεκτρονικών πωλήσεων το α' τρίμηνο του 2022 μετά την «έκρηξη» της διετίας 2020 - 2021.
super market, trofima, emporio, prosfores
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεφουσκώνει ο τζίρος των σούπερ μάρκετ μετά την «έκρηξη» του 2020

Μετά το ρεκόρ αύξησης σχεδόν κατά 10% στις έκτακτες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 1% το α' εξάμηνο και αναμένεται να είναι ελαφρώς μειωμένες το 2021.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγροτικά προϊόντα: Παραγωγοί σε ομηρία, ελεγκτικό καθεστώς με «τρύπες»

Κανόνας οι αθέμιτες πρακτικές από τους μεγάλους αγοραστές σε βάρος των παραγωγών, ενώ ο νέος νόμος για την αντιμετώπισή τους «βραχυκλώνει» τις ελεγκτικές αρμοδιότητες της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
kafes-coffee-espresso
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πόλεμος» στα ράφια για τον εσπρέσο: Το άλμα πωλήσεων και οι «παίκτες»

Από τα κλειστά καταστήματα εστίασης, η κατανάλωση εσπρέσο μεταφέρεται στα σούπερ μάρκετ και οι πωλήσεις αυξάνονται θεαματικά. Οι εταιρείες που ανταγωνίζονται και η μεγάλη ανατροπή στα μερίδια αγοράς την περίοδο 2010 - 2019.