ΓΔ: 1393.32 -0.31% Τζίρος: 35.81 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:15:00 DATA
Φωτο: Shutterstock

Το πρώτο φράγμα στην Ελλάδα που θα κατασκευάσουν ιδιώτες

Προκηρύχθηκε έργο φράγματος και δικτύων άρδευσης στη Χαλκιδική που θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ και έχει προϋπολογισμό 85 εκατ. ευρώ. Πώς θα πληρώνονται οι ιδιώτες, πότε επιστρέφει το έργο στο κράτος.

Για πρώτη φορά ένα έργο φράγματος και δικτύων άρδευσης και μάλιστα με αρκετά υψηλό προϋπολογισμό θα εκτελεστεί με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Ο διαγωνισμός για το έργο «Υλοποίηση φράγματος Χαβρία Χαλκιδικής, Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Νερού και δικτύων, με Σ.Δ.Ι.Τ.» προκηρύχθηκε χθες, με εκτιμώμενο κόστος 85 εκατ. ευρώ και η εκδήλωση ενδιαφέροντος από ιδιωτικές εταιρείες προγραμματίστηκε στις 2 Σεπτεμβρίου.

Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ο ιδιώτης επενδυτής θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση τού φράγματος Χαβρία Χαλκιδικής, των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού (Ε.Ε.Ν.) και των εξωτερικών δικτύων ύδρευσης. Συγκεκριμένα, θα εκπονήσει τις μελέτες, που είναι απαραίτητες για τον κατασκευαστικό σχεδιασμό του έργου, θα κατασκευάσει το σύνολο του αντικειμένου των μελετών τού κατασκευαστικού σχεδιασμού, θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του έργου και θα επιστρέψει το έργο στο ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, στο τέλος της συμβατικής περιόδου, με αντάλλαγμα την καταβολή πληρωμών διαθεσιμότητας, κατά την περίοδο λειτουργίας.

Ο ιδιώτης επενδυτής θα κατασκευάσει το φράγμα Χαβρία και τα συνοδευτικά τεχνικά έργα, εγκαταστάσεις επεξεργασίας νερού, δυναμικότητας 55.000 κυβικών μέτρων ημερησίως και εξωτερικών δικτύων συνολικού μήκους 62 χιλιομέτρων, δεξαμενών και αντλιοστασίων. Στη συνέχεια θα αναλάβει τη λειτουργία των εγκαταστάσεων για 30 χρόνια. Θα αμείβεται από το δημόσιο μέσω των λεγόμενων «πληρωμών διαθεσιμότητας», δηλαδή με μηχανισμό πληρωμών, που θα περιλαμβάνεται στη σύμβαση σύμπραξης και θα στηρίζεται σε προδιαγραφές ποιότητας, απόδοσης και αποτελεσμάτων.

Πληρωμές διαθεσιμότητας δεν θα καταβάλλονται έως ότου το έργο και οι σχετικές υπηρεσίες πληρούν τις προδιαγραφές διαθεσιμότητας της σύμβασης σύμπραξης, όπως αυτό θα πιστοποιηθεί από ανεξάρτητο ελεγκτή. Επίσης, στις πληρωμές διαθεσιμότητας θα επιβάλλονται απομειώσεις, σε περίπτωση που οι επιδόσεις του έργου αποκλίνουν από τις τεθείσες προδιαγραφές απόδοσης της σύμβασης σύμπραξης.

Η διαχείριση του έργου ΣΔΙΤ από τον ιδιώτη ξεκινά από το έργο κεφαλής (φράγμα) έως και τις δεξαμενές των οικισμών. Η ποσοτική διανομή του διυλισμένου ύδατος στις κατά τόπους Δ.Ε.Υ.Α. και η τιμολόγηση των υπηρεσιών ύδρευσης προς τις κατά τόπους Δ.Ε.Υ.Α., θα γίνεται από τον φορέα διαχείρισης, ο οποίος προβλέπεται να προταθεί και εν συνεχεία να συσταθεί, βάσει ειδικής μελέτης. Η διάρκεια κατασκευής του έργου εκτιμάται σε τρία χρόνια, κατ’ ανώτατο όριο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καμπανάκι» από τους κατασκευαστές για τους πόρους του Ταμείο Ανάκαμψης

Επισημαίνουν τους κινδύνους απωλειών λόγω καθυστερήσεων και ζητούν την παράταση της διάρκειας του Ταμείου. Τα μέλη του ΣΤΕΑΤ θεωρούν μονόδρομο την εφαρμογή των Πρότυπων Προτάσεων. Τι ειπώθηκε στη γενική συνέλευση.
oikodomi, kataskeues
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με ρυθμούς... χελώνας τα ΣΔΙΤ για κτίρια, καθυστερούν διαγωνισμοί

Ήδη έχουν παγώσει κάποιοι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ, όπως για τα επτά νέα δικαστικά μέγαρα ανά την Ελλάδα. Σε αρκετούς άλλους διαγωνισμούς καταγράφεται στασιμότητα αν και έχουν υποβληθεί προσφορές πριν από ένα ή ενάμιση χρόνο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία ο ΒΟΑΚ τις επόμενες εβδομάδες οι δεσμευτικές προσφορές

Τον Ιανουάριο θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη ενώ τον Φεβρουάριο υποβάλλονται οι προσφορές για το ανατολικό τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Φράγμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γαλλικοί κολοσσοί «χτυπούν» έργα σε 21 φράγματα ύψους 1,6 δισ. ευρώ

Vinci και Suez αναμέσα στους ενδιαφερόμενους για σύμπραξη με το Δημόσιο στο μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής και διαχείρισης φραγμάτων. Προχωρούν ήδη τα πρώτα οκτώ έργα με κόστος κατασκευής 642 εκατ. ευρώ.