Η μεγάλη αύξηση του τζίρου σε σουπερ μάρκετ και φαρμακεία κατάφερε να συγκρατήσει την πτώση του όγκου πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Μάρτιο στο 3,1%. Τα στοιχεία που δημοσίευσε η ΕΛΣΤΑΤ αποτελούν ένα πρώτο δείγμα που αποτυπώνει το πλήγμα της πανδημίας του κορονοϊού και του lockdown που επιβλήθηκε στη χώρα σταματώντας σχεδόν κάθε οικονομική δραστηριότητα.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση σε σχέση με τον Μάρτιο πέρυσι, σε: Ένδυση- υπόδηση (49,8%), Πολυκαταστήματα (25,3%), Βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη (16,9%), Έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακό εξοπλισμό (13,8%), Τρόφιμα- ποτά- καπνό (13,3%) και Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (11,5%). Στον αντίποδα, αυξήθηκαν σε: Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (20,5%) και Φαρμακευτικά- καλλυντικά (13,8%).
Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε μείωση 3,1% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2019, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020 παρουσίασε μείωση 2%. Ενώ, ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 0,7% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020.
Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) παρουσίασε μείωση 1,5% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2019, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020 κατέγραψε αύξηση 0,7%. Ενώ, ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 0,4% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020.