Στην πρόσληψη τεχνοοικονομικού συμβούλου, μέσω της απευθείας διαπραγμάτευσης με τρία ισχυρά γραφεία συμβούλων μηχανικών, προχωρά το υπουργείο Υποδομών ώστε να προετοιμάσει το διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Με απόφαση του υπουργού Κ. Καραμανλή εγκρίνεται η διαδικασία διαπραγμάτευσης με τις RACE Consulting Engineers LP, LDK Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε. και Hill International N.V. προκειμένου να επιλεγεί ο σύμβουλος που θα αναλάβει να κλείσει τις εκκρεμότητες με την υφιστάμενη σύμβαση και την Αττική Οδό ΑΕ, θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Το σημαντικότερο τμήμα της μελέτης συνδέεται με τον εντοπισμό τυχόν πρόσθετων ή έκτακτων εργασιών που πραγματοποίησε η Αττική Οδός χωρίς να έχει μέχρι σήμερα λάβει αποζημίωση από το Δημόσιο, αλλά και εάν, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, η απόδοση ιδίων κεφαλαίων της Αττικής Οδού είναι τέτοια που θα πρέπει να επιστρέψει τον οδικό άξονα στο Δημόσιο.
Παράλληλα, ο σύμβουλος θα προτείνει λύσεις για το νέο διαγωνισμό παραχώρησης, που μπορεί να μην είναι ένας ή να αφορά και πρόσθετα οδικά έργα, στο Λεκανοπέδιο και όχι μόνο. Είναι γνωστές οι προθέσεις του υπουργείου για δημιουργία ενός «ταμείου» με τμήμα των εσόδων της Αττικής Οδού, με βάση τη νέα σύμβαση παραχώρησης, που θα χρηματοδοτεί άλλα έργα στην υπόλοιπη χώρα. Πρόκειται για έργα που για να υλοποιηθούν με συμβάσεις παραχώρησης χρειάζονται πρόσθετη χρηματοοικονομική ένεση αφού «δεν βγαίνουν» με βάση τα έσοδα από τα διόδια.
Η σημερινή σύμβαση για τη διαχείριση του πλέον κερδοφόρου οδικού άξονα της χώρας ολοκληρώνεται το φθινόπωρο του 2024, αν και η Αττική Οδός έχει ζητήσει - προτείνει παρατάσεις με αφορμή διάφορες απαιτήσεις που έχει εγείρει κατά το παρελθόν. Έτσι το υπουργείο αποφάσισε να προχωρήσει στην πρόσληψη συμβούλου ο οποίος θα διερευνήσει τις οικονομικές παραμέτρους «που επηρεάζουν το χρόνο λήξης της υφιστάμενης Σύμβασης Παραχώρησης και επιστροφής του Έργου στο Δημόσιο, των τεχνικών και οικονομικών παραμέτρων οι οποίοι συνδέονται με πρόβλεψη εκπλήρωσης συγκεκριμένων υποχρεώσεων εκ μέρους του Παραχωρησιούχου (βαριά συντήρηση, τεχνολογική αναβάθμιση συστήματος είσπραξης διοδίων κλπ)».
Ο ίδιος σύμβουλος θα ασχοληθεί και με άλλες παραμέτρους της σύμβασης, όπως η διενέργεια τεχνικού ελέγχου της Σύμβασης Παραχώρησης κατά την περίοδο Λειτουργίας και Συντήρησης ώστε να εντοπιστούν ζητήματα που συνδέονται με τη Βαριά Συντήρηση και το κόστος της, την εκτίμηση τυχόν αναγκαίου κόστους βαριάς συντήρησης για περίοδο 5 ετών μετά τη λήξη της παραχώρησης, κ.α.
Επιπλέον, καλείται να εντοπίσει τα τεχνολογικά συστήματα που συνδέονται με τη ρύθμιση της κυκλοφορίας και είσπραξης διοδίων. Σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Σύμβασης «ο Ανάδοχος είναι υποχρεωμένος, στα πλαίσια των υποχρεώσεών του για εκσυγχρονισμό της λειτουργίας του Έργου, να προβεί σε αντικατάσταση τους και να εγκαταστήσει νέα συστήματα σύγχρονης τεχνολογίας», σε συμφωνία με το δημόσιο.