Τον καθοριστικό ρόλο της Wolt στην ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας και στη διασύνδεση μικρών καταστημάτων με καταναλωτές αναδεικνύει η ετήσια έρευνα «Local Commerce Survey 2025», που διεξήχθη από την Copenhagen Economics σε 23 αγορές.
Στην Ελλάδα συμμετείχαν περισσότερες από 700 επιχειρήσεις και 800 καταναλωτές, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εικόνα για την επίδραση της πλατφόρμας στην οικονομία.
Τα αποτελέσματα είναι ενδεικτικά: 56% των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων κατέγραψε αύξηση εσόδων, ενώ 74% των καταναλωτών χρησιμοποιεί τη Wolt για να στηρίξει τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις. Παράλληλα, 9 στους 10 χρήστες ανακαλύπτουν νέες επιχειρήσεις μέσα από την εφαρμογή.
Η Wolt αποδεικνύεται στρατηγικός εταίρος για τις μικρές επιχειρήσεις. Το 53% των συνεργατών δραστηριοποιείται στην εστίαση και το 46% στη λιανική, με το 78% να διαθέτει μόνο ένα κατάστημα και το 64% να απασχολεί κάτω από δέκα άτομα.
Η συμβολή της πλατφόρμας είναι πολλαπλή: 58% των επιχειρήσεων θεωρούν τη Wolt απαραίτητη για τη λειτουργία τους, 63% είδαν αύξηση του πελατολογίου τους και 30% προσφέρουν πλέον υπηρεσίες delivery που διαφορετικά δεν θα ήταν διαθέσιμες. Επιπλέον, 42% δηλώνουν ότι η Wolt συνέβαλε στην ψηφιοποίησή τους, ενώ 32% δεν θα είχαν καθόλου online παρουσία χωρίς αυτήν.
Η φυσική παρουσία των καταστημάτων παραμένει σημαντική, καθώς 89% των συνεργατών αναφέρουν σταθερή ή αυξημένη επισκεψιμότητα κατά τη διάρκεια της συνεργασίας τους με την πλατφόρμα.
Η Wolt λειτουργεί και ως σημαντική «γέφυρα» μεταξύ καταναλωτών και μικρών επιχειρήσεων. 6 στους 10 χρήστες προτιμούν να αγοράζουν από τοπικά καταστήματα μέσω της εφαρμογής, ενώ για το 74% η στήριξη της τοπικής αγοράς είναι βασικός λόγος επιλογής της.
Πέρα από τις αγορές, η πλατφόρμα συμβάλλει και στην ανακάλυψη νέων επιλογών: η πλειονότητα των χρηστών έχει γνωρίσει επιχειρήσεις μέσα από την εφαρμογή και τις έχει επισκεφθεί εκ νέου, με περίπου 1 στους 4 να επισκέπτεται στη συνέχεια και τα φυσικά καταστήματα.
Η ευκολία (67%) και η πρόσβαση σε επιχειρήσεις που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να επισκεφθούν (54%) αποτελούν τους βασικούς λόγους χρήσης της πλατφόρμας, η οποία έχει πλέον εδραιωθεί στην καθημερινότητα των χρηστών — με το 63% να τη χρησιμοποιεί πάνω από δύο χρόνια.
Ο Δημήτρης Καρέλος, Περιφερειακός Γενικός Διευθυντής της Wolt για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Κεντρική Ασία, σχολίασε σχετικά: «Η έρευνα επιβεβαιώνει αυτό που βλέπουμε καθημερινά: η Wolt έχει εξελιχθεί σε βασικό κομμάτι του οικοσυστήματος, βοηθώντας μικρές, οικογενειακές αλλά και μεγαλύτερες επιχειρήσεις να αυξήσουν τα έσοδά τους και να κάνουν το ψηφιακό άλμα που χρειάζονται.
Με παρουσία πλέον σε πάνω από 72 πόλεις και νησιά, συνεχίζουμε να επενδύουμε στην Ελλάδα, χτίζοντας μαζί με τους συνεργάτες μας ένα πιο βιώσιμο και δυναμικό εμπορικό μέλλον».
Με τον διπλό της ρόλο, ως εργαλείο ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις και ως γέφυρα σύνδεσης με τους καταναλωτές, η Wolt αποδεικνύεται αναπόσπαστο στοιχείο της νέας, ψηφιακά ενισχυμένης τοπικής οικονομίας.