ΓΔ: 1430.91 0.18% Τζίρος: 149.47 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Αύξηση διοδίων στην Αττική Οδό σε σημεία με συχνό μποτιλιάρισμα

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Εναλλακτική φόρμουλα βρήκε το υπουργείο Υποδομών για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. Τα διόδια θα αυξηθούν εκεί όπου διαπιστώνεται κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Με πρόβλεψη για αύξηση τιμών στα διόδια της Αττικής Οδού, αλλά μόνο σε συγκεκριμένες ζώνες και μόνο για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα μέσα στην ημέρα, θα προχωρήσει ο διαγωνισμός για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα, που προετοιμάζουν στο υπουργείο Υποδομών. Σήμερα τα διόδια στην Αττική Οδό είναι ενιαία, φτάνουν τα 2,80 ευρώ, ενώ ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής είχε μπλοκάρει πρόσφατη απόπειρα της Αττικής Οδού για αύξησή τους, με βάση όσα προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης. 

Στο υπουργείο υποστηρίζουν τώρα πως τα διόδια στην Αττική Οδό μπορεί να αυξηθούν, καθώς σε ορισμένα τμήματα του οδικού άξονα παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ένα εργαλείο για να μειωθεί η κίνηση, για παράδειγμα στο τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο της Κηφισίας μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της Μεταμόρφωσης είναι να αυξηθεί το ύψος των διοδίων κατά τις ώρες αιχμής. Οι ουρές, ειδικά τις πρωινές ώρες, αλλά και το απόγευμα, στο συγκεκριμένο τμήμα είναι πολύ μεγάλες, καθώς απουσιάζουν και έργα στον κόμβο της Μεταμόρφωσης που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την κατάσταση.

Ο σχεδιασμός για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού έχει ήδη ξεκινήσει, αφού ο νέος διαγωνισμός πρέπει να προκηρυχθεί αρκετά νωρίτερα από το φθινόπωρο του 2024 που θα λήξει η σημερινή σύμβαση παραχώρησης η οποία προβλέπει και μικρό χρονικό διάστημα παράτασης. Αντικείμενο μελέτης δεν είναι μόνο το ύψος του διοδίου, αλλά και οι τυχόν επεκτάσεις της Αττικής Οδού που μπορεί να ενταχθούν στη νέα σύμβαση. Διαδοχικές κυβερνήσεις έχουν εξαγγείλει την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό ή την επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι την Ραφήνα ή την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης με στόχο να διευκολυνθεί η σύνδεση του Ελληνικού με το αεροδρόμιο.

Η Αττική Οδός είναι πλέον ώριμη και είναι η πλέον κερδοφόρα παραχώρηση οδικού άξονα στην Ελλάδα. Βρίσκεται σήμερα στην ώριμη φάση της, έχει ολοκληρώσει τις δαπάνες κατασκευής και έχει σχεδόν αποπληρώσει τα δάνειά της, γι' αυτό και από το 2013 έχει ξεκινήσει την καταβολή μερισμάτων στους μετόχους της. Τα τελευταία χρόνια τα μερίσματα αυτά ανέρχονται σε σχεδόν 80 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Σε πρόσφατη παρουσίαση του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ αναφερόταν πως η εταιρεία «ως βασικός μέτοχος που χρηματοδότησε, σχεδίασε, κατασκεύασε, συντηρεί και λειτουργεί τον εν λόγω αυτοκινητόδρομο, βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση έναντι του ανταγωνισμού σε περίπτωση προκήρυξης νέου διαγωνισμού».

Όμως, «ακόμα κι αν ο αυτοκινητόδρομος δεν περάσει ξανά στον έλεγχό της, αφενός θα λάβει μέρισμα περί τα 50 εκατ. ευρώ το 2025 (από τη χρήση του 2024) κι αφετέρου τα επόμενα 2-3 χρόνια (2026-2028) έχει λαμβάνειν περί τα 115 εκατ. ευρώ από την επιστροφή του μετοχικού κεφαλαίου και των αποθεματικών της κοινοπραξίας που της αναλογούν».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα σκαριά ο νέος διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού

Προσλαμβάνεται σύμβουλος για να κλείσει όλες τις εκκρεμότητες της σύμβασης που λήγει το 2024 και να προτείνει λύσεις για το νέο διαγωνισμό. Στόχος να πριμοδοτηθούν και άλλα έργα από τα έσοδα της Αττικής Οδού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι επόμενες στάσεις μετρό - προαστιακού: Διαγωνισμοί για έργα 500 εκατ.

Προκηρύσσεται η γραμμή 2 του μετρό προς το Ίλιον ως το τέλος του έτους, στο Ταμείο Ανάκαμψης η γραμμή προαστιακού Άνω Λιόσια - Μέγαρα. Στο νέο ΕΣΠΑ μπαίνουν μελέτες για τις επεκτάσεις του μετρό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχέδιο αποφυγής εκτροχιασμού των έργων από τις αυξήσεις στα υλικά

Τι δίνει το υπουργείο Υποδομών στις τεχνικές εταιρείες για να αποφευχθεί το «πάγωμα» στα εργοτάξια. Πώς θα πληρώνονται τα υλικά με τις «τρελές» ανατιμήσεις, τι θα ισχύσει για το πριμ έγκαιρης εκτέλεσης έργων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται νέα επέκταση της Ολυμπίας Οδού μετά τον άξονα Πάτρας – Πύργου

Με την αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός διατηρεί το δικαίωμα να κατασκευάσει την επέκταση μέχρι τον Αλφειό. Άρχισαν τα έργα για να παραδοθεί το 2025 ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος.