Έπειτα από δεκαετή δικαστικό αγώνα, το ελληνικό Δημόσιο, που έχει χάσει σχεδόν όλες τις «μάχες» καλείται να πληρώσει περισσότερα από 90 εκατ. ευρώ στην κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός ΑΕ», που είχε αναλάβει να κατασκευάσει, με σύμβαση παραχώρησης, την υποθαλάσσια οδική αρτηρία Θεσσαλονίκης.
Ενώ το Δημόσιο ετοιμάζεται να πληρώσει πανάκριβα την προχειρότητα της τότε ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, για την ακρίβεια του ΥΠΕΧΩΔΕ και του τότε υπουργού Γ. Σουφλιά, κάποιοι στην Θεσσαλονίκη πιέζουν για να δημοπρατηθεί εκ νέου η υποθαλάσσια οδική αρτηρία!
Πριν από λίγους μήνες, στα τέλη Απριλίου, το Εφετείο Αθηνών απέρριψε την αγωγή ακύρωσης και την αίτηση αναστολής του Δημοσίου επί της νέας διαιτητικής απόφασης που δικαίωνε την κοινοπραξία και της επιδίκασε 65,2 εκατ. ευρώ συν τους τόκους υπερημερίας από 30 Ιανουαρίου 2011. Ταυτόχρονα, αναμένονται και αποφάσεις του Αρείου Πάγου για τρεις από τις επτά αγωγές ακυρώσεως προηγούμενων διαιτητικών αποφάσεων που επίσης δικαίωναν την «Θερμαϊκή Οδό ΑΕ».
Στον εξαμηνιαίο απολογισμό του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, που συμμετείχε στην κοινοπραξία μαζί με τις Boskalis και Archirodon, αναφέρεται πως «ο Άρειος Πάγος αναίρεσε τις τέσσερις εφετειακές αποφάσεις (αναμένεται η απόφαση και των υπόλοιπων τριών) αποκτώντας εκ νέου αναδρομική ισχύ οι διαιτητικές αποφάσεις του 2010 και κράτησε τις υποθέσεις για εκδίκαση των ουσιαστικών λόγων που τέθηκαν ενώπιον του, διά αυτής δε της απόφασης θα κριθεί εάν οι ως άνω διαιτητικές αποφάσεις είναι αμετάκλητα ισχυρές ή άκυρες στη νέα δικάσιμο η οποία είχε οριστεί για τις 27.04.2020 αλλά λόγω της παράτασης της αναστολής λειτουργίας των δικαστηρίων και των προθεσμιών για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας έναντι της πανδημίας COVID-19, θα πρέπει να κατατεθούν νέες κλήσεις μετά τη λήξη της προαναφερόμενης αναστολής, ώστε να ληφθεί νέα δικάσιμος. Μετά την εκδίκαση των υποθέσεων κατά των ανωτέρω, οι αποφάσεις θα είναι αμετάκλητες».
Η «Θερμαϊκή Οδός ΑΕ» είχε ανακηρυχθεί τον Ιούνιο του 2005 προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή και διαχείριση της υποθαλάσσιας οδικής αρτηρίας που θα συνέδεε την δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης με την ανατολική πλευρά και θα είχε μήκος 6,2 χιλιόμετρα με 1,24 χιλιόμετρα υποθαλάσσιας σήραγγας.
Η σχετική σύμβαση είχε υπογραφεί στις 31 Οκτωβρίου 2006 με το κόστος του έργου να φτάνει τα 480 εκατ. ευρώ και πρόβλεψη ολοκλήρωσης μέσα σε τέσσερα χρόνια! Τελικά υπήρξε σειρά προσφυγών και αποφάσεις του υπουργείου Πολιτισμού με αποτέλεσμα να μην προχωρήσει το έργο. Η «Θερμαϊκή Οδός ΑΕ» προχώρησε σε καταγγελία της σύμβασης τον Ιούλιο του 2009 και από τότε κερδίζει συνεχώς τις διαιτητικές αποφάσεις.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ Αναστ. Καλλιτσάντσης υποστήριξε την προηγούμενη εβδομάδα πως είναι αδιάφορο αν επαναδημοπρατηθεί το έργο και πως οι αποζημιώσεις πρέπει να καταβληθούν κανονικά αφού η κοινοπραξία έχει κερδίσει τις διαιτησίες. Ο κ. Καλλιτσάντσης άφησε και αιχμές για πολυετή κωλυσιεργία από το ελληνικό Δημόσιο.