Το πρώτο παγκοσμίως ταμείο για την αναβάθμιση πλοίων μέσω μηχανισμού αποπληρωμής pay-as-you-save ολοκληρώθηκε με συνολικές δεσμεύσεις ύψους 35 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με ανακοίνωση του Παγκόσμιου Κέντρου για την Απανθρακοποίηση στη Ναυτιλία (GCMD), της AIMHorizonInvestments και των εταίρων τους.
Το Ταμείο για Τεχνολογίες Ενεργειακής Απόδοσης (FEET) προσφέρει έως και 100% προκαταβολική χρηματοδότηση για αναβαθμίσεις πλοίων, εισάγοντας έναν μηχανισμό αποπληρωμής που συνδέεται άμεσα με την επαληθευμένη εξοικονόμηση καυσίμων και τη συμμόρφωση με κανονισμούς.
Με τη χορήγηση μη εξασφαλισμένων χρηματοδοτικών μισθώσεων, το FEET αποσυνδέει τη χρηματοδότηση των αναβαθμίσεων από τις υποθήκες πλοίων, διευκολύνοντας την πρόσβαση των πλοιοκτητών σε κεφάλαια χωρίς παροχή εγγυήσεων.
Η μικτή χρηματοδοτική δομή και το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο έργων του FEET επιτρέπουν την ισορροπία χρηματοοικονομικού κινδύνου, διατηρώντας το κόστος χρηματοδότησης σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης αποτελεί βασική στρατηγική για τη μείωση εκπομπών και κόστους καυσίμων στη ναυτιλία. Παρά το γεγονός ότι η αγορά αναβαθμίσεων ξεπερνά τα 20 δισ. δολάρια, η αβεβαιότητα σχετικά με τις επιδόσεις των τεχνολογιών και η δυσκολία πρόσβασης στη χρηματοδότηση παραμένουν σημαντικά εμπόδια.
Κύρια πρόκληση αποτελεί η μεταβαλλόμενη εξοικονόμηση καυσίμων λόγω λειτουργικών και περιβαλλοντικών παραγόντων, όπως η διαδρομή και οι καιρικές συνθήκες, καθώς και η έλλειψη τυποποιημένων μεθοδολογιών μέτρησης της εξοικονόμησης.
Ο μηχανισμός pay-as-you-save του FEET συνδέει την αποπληρωμή με ποσοτικοποιημένες και επαληθευμένες εξοικονομήσεις, αντιμετωπίζοντας έτσι την αβεβαιότητα στην επιστροφή της επένδυσης. Η GCMD υλοποιεί πιλοτικά προγράμματα με εγκατάσταση αισθητήρων στα πλοία, συλλέγοντας δεδομένα υψηλής ακρίβειας για την ανάλυση και επιβεβαίωση της εξοικονόμησης καυσίμων.
Το FEET παρέχει πλήρη χρηματοδότηση για εξοπλισμό, εγκατάσταση και αισθητήρες, μισθώνοντας τον εξοπλισμό στους πλοιοκτήτες. Οι αποπληρωμές συνδέονται με την επαληθευμένη εξοικονόμηση, ενώ στο τέλος της μίσθωσης η κυριότητα μεταβιβάζεται στον πλοιοκτήτη έναντι συμβολικού τιμήματος.
Η δομή του ταμείου συνδυάζει καταλυτικά κεφάλαια, εμπορικές και προνομιούχες μετοχές και κύριο χρέος, κατανεμημένα σε διαφορετικές τεχνολογίες, κατασκευαστές και τύπους πλοίων, ενισχύοντας την ανθεκτικότητα του κεφαλαίου.
Στόχος της GCMD και της AIM Horizon Investments είναι η επέκταση του ταμείου στα 500 εκατ. δολάρια μέχρι το 2030, ώστε να υποστηρίξει την αναβάθμιση περίπου 200 πλοίων.