ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Τα ρομπότ παίρνουν τον έλεγχο των διαδικτυακών πωλήσεων

Η ανάγκη για ανέπαφες συναλλαγές και η διεύρυνση της γκάμας προϊόντων που διατίθενται στο Διαδίκτυο οδηγούν σε αύξηση κατά 400% των συναλλαγών μέσω chatbots την επόμενη τετραετία.

Η εξάπλωση της πανδημίας covid-19 σε όλο τον πλανήτη οδηγεί στην επικράτηση νέων καταναλωτικών συνηθειών που με την σειρά τους επιταχύνουν την διάδοση νέων πρακτικών σε ό,τι αφορά τις αγοραστικές μας συνήθειες. Η ανάγκη για ανέπαφες συναλλαγές καθώς και η διεύρυνση της γκάμας προϊόντων που διατίθενται πλέον στο Διαδίκτυο οδηγούν αναπόδραστα στην ταχύτερη ανάδυση των chatbots, δηλαδή των εικονικών πωλητών/ρομπότ, τα οποία αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνης για να επικοινωνούν με τον πελάτη και τον διευκολύνουν να επιλέξει το κατάλληλο γι’ αυτόν προϊόν.

Πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Juniper Research πιστοποιεί ότι η αξία των συναλλαγών που πραγματοποιούνται με την χρήση chatbots αναμένεται να καταγράψει εκρηκτική άνοδο της τάξεως του 400% μέσα στην επόμενη τετραετία, καθώς η ζήτηση για την αγορά ολοένα και περισσότερων προϊόντων/υπηρεσιών μέσω του Διαδικτύου θα καταγράψει εξίσου ανοδική πορεία. Υπολογίζεται δε ότι η αξία των συναλλαγών με την χρήση chatbots θα αγγίξει τα 124 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως το 2024, από μόλις 2,8 δισ. το 2019.

Βάσει της ίδιας ανάλυσης, εκτιμάται ότι τουλάχιστον το 50% των συναλλαγών που στο μέλλον θα πραγματοποιούνται με την βοήθεια των εικονικών πωλητών θα καταλήγει σε αγορά του προϊόντος, χωρίς να απαιτείται η ανθρώπινη παρέμβαση σε κανένα στάδιο της συναλλαγής. Επιπλέον, οι αναλυτές της Juniper υποστηρίζουν ότι μέχρι το 2024, περί το 80% των παγκόσμιων online συναλλαγών θα πραγματοποιείται με την συνδρομή ενός διακριτικού chatbot, που ουσιαστικά θα ενσωματώνεται στην εφαρμογή για κινητό του εκάστοτε retailer.

Εκτιμάται μάλιστα ότι το λιανικό εμπόριο θα αποτελέσει τον πλέον ωφελημένο κλάδο από την πρόοδο που πραγματοποιείται σήμερα στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και την κατεύθυνση των τεχνολογιών βασικής κατανόησης της γλώσσας, με στόχο την αβίαστη επικοινωνία μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. 

Τα στοιχεία αυτά αποτελούν ένα «καμπανάκι» για τον εμπορικό κόσμο που ήδη πήρε μία γεύση της δυναμικής των online πωλήσεων εν μέσω πανδημίας, και πλέον καλείται να ενισχύσει τη στρατηγική marketing που αξιοποιεί σε όλο το φάσμα της διαδικτυακής του παρουσίας. Συνιστούν δε το υπόβαθρο της νέας πραγματικότητας που διαμορφώνει για καταναλωτές κι εμπόρους η υγειονομική κρίση που βιώνει ο πλανήτης. Η διεύρυνση της διαδικτυακής παρουσίας εμπόρων και brands αλλά και η βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη/δυνητικού καταναλωτή στο site οφείλουν να αποτελούν δεδομένα στο πλαίσιο μίας νέας εποχής, όπου το 77% των καταναλωτών δηλώνει ότι δεν προτίθεται να επισκεφθεί κάποιο εμπορικό κέντρο για μη αναγκαίες αγορές, εάν δεν παρέλθει δίμηνο από την επαναλειτουργία του (σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Διεθνούς Συμβουλίου Εμπορικών Κέντρων ICSC). 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

vivlia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρέναραν» οι τιμές στα σχολικά είδη, αυξημένος τζίρος στην αγορά

Αισιοδοξεί ο εμπορικός κόσμος για την εξέλιξη της φετινής περιόδου σχολικών αγορών, καθώς αρκετά είδη διατίθενται με μειωμένες τιμές. Ανησυχία για τις πλατφόρμες με πάμφθηνα είδη από την Κίνα που λειτουργούν χωρίς έλεγχο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο καύσωνας και η ακρίβεια έκαψαν τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων

Οι υψηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τον περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος συμπιέζουν την αγοραστική κίνηση. Φόβοι ακόμη και για διψήφια πτώση. Τι λένε οι εκπρόσωποι των εμπόρων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ζεστάθηκε» η πασχαλινή αγορά, συγκρατημένα αισιόδοξοι οι έμποροι

Μετά από ένα δύσκολο ξεκίνημα του έτους, η αγορά ανεβάζει ρυθμούς. Τα είδη δώρων και το πασχαλινό τραπέζι αποτελούν προτεραιότητες καταναλωτών. Ο υψηλός πληθωρισμός των τροφίμων περιορίζει τις προσδοκίες των εμπόρων.
paixnidia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το τεστ ασφάλειας στα παιχνίδια της Temu και τα νέα μέτρα στην Ευρώπη

Ο έλεγχος της ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας μη ασφαλών παιχνιδιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση από πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου τρίτων χωρών αποτελεί κοινό αίτημα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Παιχνιδιών.