Το μεγαλύτερο πλήγμα των τελευταίων δεκαετιών δέχθηκε ο κλάδος των παιχνιδιών φέτος το Πάσχα, λόγω κορονοϊού, καθώς έχασε το μεγαλύτερο μέρος των φυσικών αγορών που υπό φυσιολογικές συνθήκες αποτελούσαν πάνω από το 95% του τζίρου των ημερών.
Η περίοδος του Πάσχα για τα καταστήματα παιχνιδιών αποτελεί παραδοσιακά, με βάση ανθρώπους της αγοράς που διατηρούν αλυσίδες παιχνιδιών, το 30% του ετήσιου τζίρου τους, κρατώντας την δεύτερη θέση μετά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο σε έσοδα.
Ωστόσο, τη φετινή χρονιά, αντί η αγορά να δει όπως θα έπρεπε υπό κανονικές συνθήκες να κορυφώνεται η επισκεψιμότητα σε εμπορικά καταστήματα, από παιδικά είδη και παιχνίδια μέχρι είδη ένδυσης και δώρων, πάλευε με αντίξοες συνθήκες και με πρωτόγνωρες καταστάσεις: Κλειστά καταστήματα και ανέτοιμα online καταστήματα, τα οποία κλήθηκαν από ένα ποσοστό 2% των αγορών που κάλυπταν τα προηγούμενα χρόνια να σηκώσουν το μεγαλύτερο βάρος των πωλήσεων και μάλιστα με μέρος του προσωπικού σε αναστολή εργασίας.
Ακόμα και οι μεγαλύτερες αλυσίδες αδυνατούσαν να ανταποκριθούν στις online παραγγελίες για τις λαμπάδες και τα πασχαλινά δώρα, προειδοποιώντας ήδη πριν από την Μεγάλη Εβδομάδα ότι οι παραδόσεις τους έχουν καθυστέρηση ως και πάνω από δύο εβδομάδες και αυτό γιατί όπως είναι γνωστό και οι εταιρείες ταχυμεταφορών δεν στάθηκε δυνατόν να ανταποκριθούν στην απότομη αύξηση των εργασιών τους.
Από την άλλη, εισαγόμενα εμπορεύματα πασχαλινών ειδών που είχαν παραληφθεί πριν το lockdown έχουν μεταφερθεί στις αποθήκες των εταιρειών και περιμένουν το Πάσχα του 2021. Δεν είναι λίγοι εκείνοι, μάλιστα, που δεν παρέλαβαν καν τις παραγγελίες τους.
Για τα καταστήματα παιχνιδιών το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στη διαχείριση των παραγγελιών από τα e-shop τους καθώς δεν μπορούν να δεχθούν και να διαχειριστούν περισσότερο από ένα ποσοστό παραγγελιών της τάξεως του 10% των συνολικών πωλήσεων, αφού η διαδικασία διεκπεραίωσης μιας online παραγγελίας, απαιτεί πολλαπλάσιο χρόνο σε σχέση με μια αγορά που θα γινόταν σε ένα φυσικό κατάστημα.
Επίσης η πανδημία άλλαξε και τις προτιμήσεις των καταναλωτών ανεβάζοντας κατά 300% τις πωλήσεις πάζλ, επιτραπέζιων και εκπαιδευτικών παιχνιδιών, ενώ μείωση είχαν τα παιχνίδια εξωτερικών χώρων όπως μπάλες, καθώς η απαγόρευση περιορίζει και τις επιλογές των εξωτερικών δραστηριοτήτων.
Και επειδή οι λαμπάδες είναι και το προϊόν με την μεγαλύτερη ζήτηση αυτήν την περίοδο, τα μέτρα για τον κορονοϊό παρέσυραν και τον κλάδο της κηροπλαστικής που έχασε πάνω από το 50% του τζίρου της χρονιάς. Από την μια μεριά οι λαμπάδες που δεν παραγγέλθηκαν και δεν πουλήθηκαν και από την άλλη οι κλειστές εκκλησίες, μείωσαν τον τζίρο της συγκεκριμένης αγοράς, η οποία βρέθηκε επίσης μπροστά και σε διαφοροποίηση των πελατών της, καθώς σουπερμάρκετ, μίνι μάρκετ και ζαχαροπλαστεία μπήκαν στους πελάτες τους σε αντίθεση με προηγούμενα χρόνια.