ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Chistos Staikouras
Φωτό: Dimitris Kapantais / SOOC

Ο Χ. Σταϊκούρας εγκαινίασε τη πρώτη μονάδα καλλιέργειας φυτοπλαγκτόν

«Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζουμε την εφαρμογή πρακτικών, με ισχυρό περιφερειακό, τοπικό, αναπτυξιακό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα» επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας.

Στα εγκαίνια της πρώτης μονάδας καλλιέργειας φυτοπλαγκτόν στην Ελλάδα, της εταιρείας Plankton First, στη Σκάρφεια, παραβρέθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.

Κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην ανάγκη καινοτόμων λύσεων με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον, που προστατεύουν το θαλάσσιο οικοσύστημα και διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα τονίζοντας ότι:

«Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζουμε την εφαρμογή πρακτικών, με ισχυρό περιφερειακό, τοπικό, αναπτυξιακό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Στηρίζουμε πρωτοβουλίες και επενδύσεις που διευρύνουν την παραγωγική βάση της οικονομίας, βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των αγροτών δημιουργώντας έναν κύκλο θετικών επιδράσεων και αποτελούν σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη γεωργία και ανάπτυξη».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:

«Οι προκλήσεις που απορρέουν από την εξάντληση των φυσικών πόρων, τον υποσιτισμό, την αύξηση της θερμοκρασίας, την υπερ-αλιεία είναι μεγάλες και διογκούμενες.

Απαιτούνται καινοτόμες λύσεις, που σέβονται το φυσικό περιβάλλον, προστατεύουν το θαλάσσιο οικοσύστημα και διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα. Η πρώτη μονάδα καλλιέργειας φυτοπλαγκτόν στην Ελλάδα, της εταιρείας Plankton First, εδώ, στη Σκάρφεια, αποτελεί μια πρωτοπόρα και ολοκληρωμένη πρόταση.

Το φυτοπλαγκτόν θεωρείται από τους ειδικούς η τροφή του μέλλοντος, με εξαιρετικά θρεπτικά στοιχεία, και, ταυτόχρονα, σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον.

Παράγει το μισό οξυγόνο που αναπνέουμε, μειώνει το διοξείδιο του άνθρακα, είναι πολύ σημαντικό για την αλιεία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συμπλήρωμα διατροφής για τον άνθρωπο και ως συστατικό για την παρασκευή καλλυντικών προϊόντων και φαρμάκων.

Με δεδομένο ότι η Ευρωπαϊκή αγορά στρέφεται όλο και περισσότερο σε φυτικές πρώτες ύλες, η συγκεκριμένη καλλιέργεια αποκτά ακόμη μεγαλύτερη δυναμική.

Με στρατηγικό σχέδιο που περιλαμβάνει την επέκταση της καλλιέργειας φυτοπλαγκτού σε 1.000 στρέμματα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια και με στόχο την παραγωγή 2.000 έως 3.000 τόνων ετησίως, η συγκεκριμένη μονάδα αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία η χώρα μας να καταστεί κεντρικός κόμβος παραγωγής φυτοπλαγκτού στην Ευρώπη.

Η χώρα έχει ανάγκη από ιδιωτικές πρωτοβουλίες, που:

  • ενισχύουν την τοπική οικονομία
  • δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας
  • προωθούν τις εξαγωγικές δυνατότητες
  • ενθαρρύνουν συνεργασίες με τοπικές επιχειρήσεις
  • αναβαθμίζουν την τοπική υδατοκαλλιεργητική δυνατότητα».
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης

«Το άλλο Σάββατο, στις 30/11, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ που θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση περίπου 250.000 συμπατριώτες μας» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΑΣΘ: Έφτασαν τα πρώτα 15 από τα συνολικά 41 καινούρια λεωφορεία

Τα 15 λεωφορεία που επιθεώρησε ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος συνοδευόταν από τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, είναι καινούργια και, μαζί με ακόμα 26, θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Το καλοκαίρι του 2027 η παράδοση του άξονα Μπράλος – Άμφισσα

«Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το καλλιγραφικό «μ» θα είναι η οπτική ταυτότητα του Mετρό Θεσσαλονίκης

Ο λογότυπος του μετρό αντανακλά το ιστορικό βάθος της πόλης, την καινοτομία και τον δυναμισμό του έργου, και το τελικό αποτέλεσμα της οπτικής ταυτότητας ισορροπεί μεταξύ της ιστορικής έμπνευσης και της σύγχρονης αισθητικής.