ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Παράταση χρόνου διαβούλευσης για το νομοσχέδιο των ΑΕΙ ζητούν οι Πρυτάνεις

Κάνουν λόγο για «ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο» που έχει τεθεί, και εκφράζουν την ανησυχία τους «πως κάθε ακαμψία και έλλειψη ουσιαστικού διαλόγου θα προκαλέσει μεγάλη ζημία στην πρόοδο των πανεπιστημίων».

Παράταση του χρόνου διαβούλευσης με τις διοικήσεις των πανεπιστημίων για το νέο νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ, θα ζητήσει από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η Σύνοδος των Πρυτάνεων, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε μετά τη χθεσινή έκτακτη συνεδρίασή της.

Αποκλειστικό θέμα της συνεδρίασης αποτέλεσε η συζήτηση του νομοσχεδίου για την οργάνωση και λειτουργία των πανεπιστημίων, και ειδικότερα το μοντέλο διοίκησης των πανεπιστημίων «και αναπτύχθηκε προβληματισμός όσον αφορά τον ρόλο των προτεινόμενων Συμβουλίων Διοίκησης και το αυτοδιοίκητο», αναφέρει η ανακοίνωση. Οι πρυτάνεις κάνουν λόγο για «ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο» που έχει τεθεί, και εκφράζουν την ανησυχία τους «πως κάθε ακαμψία και έλλειψη ουσιαστικού διαλόγου θα προκαλέσει μεγάλη ζημία στην πρόοδο των πανεπιστημίων».

Ολόκληρη η ανακοίνωση της έκτακτης συνόδου των πρυτάνεων έχει ως εξής:

«Συνήλθε σήμερα Σάββατο 4 Ιουνίου σε έκτακτη συνεδρίαση η Σύνοδος των Πρυτάνεων των Ελληνικών Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Αποκλειστικό θέμα της συνεδρίασης αποτέλεσε η συζήτηση του κατατεθέντος στη διαβούλευση νομοσχεδίου για την οργάνωση και λειτουργία των Πανεπιστημίων, ενός εξαιρετικά εκτεταμένου νομοσχεδίου, χωρίς να έχει προηγηθεί, παρά μόνο σε επίπεδο γενικών αρχών, συζήτηση μεταξύ ΥΠΑΙΘ και πανεπιστημιακής κοινότητας.

Η συζήτηση που έχει προηγηθεί μέχρι την κατάθεση του ν/σ αφορούσε μόνο μέρη του τα οποία, όπως έχει διαπιστωθεί, καλύπτουν σημαντικά θέματα με πολλές επιμέρους βελτιώσεις, όπως, ενδεικτικά, θέματα των ΕΛΚΕ, προώθησης της έρευνας, των προγραμμάτων σπουδών, της εξωστρέφειας των ελληνικών Πανεπιστημίων κ.ά.

Μείζον θέμα που απασχόλησε τη Σύνοδο αποτέλεσε το μοντέλο διοίκησης των Πανεπιστημίων και αναπτύχθηκε προβληματισμός όσον αφορά τον ρόλο των προτεινόμενων Συμβουλίων Διοίκησης και το αυτοδιοίκητο.

Οι πρυτάνεις εξέφρασαν την ανησυχία τους, λόγω της ανάγκης για συζήτηση μιας πληθώρας θεμάτων που απαιτούν ενδελεχή εξέταση μέσα σε ένα ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο, ενώ ήδη οι επιτροπές της συνόδου επεξεργάζονται πυρετωδώς επιμέρους ενότητες του ν/σ για να αντιμετωπιστούν ουσιαστικές διαφωνίες και τεχνικές ασάφειες. Επιπλέον, το στενό χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, δεν έχει ακόμη επιτρέψει τις απαραίτητες συζητήσεις στα όργανα των Πανεπιστημίων.

Είναι συνεπώς απολύτως απαραίτητη, και θα τεθεί επιτακτικά στην προγραμματισμένη συνάντηση με την υπουργό, η εύλογη παράταση του χρόνου διαβούλευσης με τις διοικήσεις των Πανεπιστημίων. Η Σύνοδος εκφράζει την ανησυχία της, πως κάθε ακαμψία και έλλειψη ουσιαστικού διαλόγου θα προκαλέσει μεγάλη ζημία στην πρόοδο των πανεπιστημίων».  Να σημειωθεί ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης και οι περισσότερες φοιτητικές παρατάξεις έχουν αντιδράσει με πολύ αρνητικό τρόπο στα μέτρα που προβλέπει ο υπό διαβούλευση νόμος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τελευταίες ημέρες για την υποβολή του μηχανογραφικού δελτίου

Σύμφωνα με τα δεδομένα που είναι διαθέσιμα, δεν αναμένονται ιδιαίτερες μεταβολές των βάσεων εισαγωγής στο 1ο, το 3ο και το 4ο Επιστημονικό Πεδίο, των Ανθρωπιστικών Σπουδών, των Σπουδών Υγείας, Οικονομίας και Πληροφορικής, αντίστοιχα.
Sxoleio, Panelladikes
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πανελλαδικές 2024: Οι τάσεις των βάσεων ανά επιστημονικό πεδίο

Συνολικά, 90.416 υποψήφιοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές, διεκδικώντας μία από τις 68.851 διαθέσιμες θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Από αυτούς, οι 74.847 υποψήφιοι προέρχονται από τα ΓΕΛ και οι 15.569 από τα ΕΠΑΛ.
Epivatiko Ploio, Peiraias
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εκπτώσεις έως και 50% στα ακτοπλοϊκά των αναπληρωτών καθηγητών

Όπως σημείωσε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης, η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος της διαρκούς μέριμνας αλλά και της ουσιαστικής αναγνώρισης του έργου των εκπαιδευτικών