ΓΔ: 1435.81 0.86% Τζίρος: 61.49 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Η πανδημία του κορονοϊού ανέδειξε την ανάγκη για ηγέτες

Εκτοξεύτηκε η αξία της ηγεσίας μετά την πανδημία του κορονοϊού με έρευνα της MRB να σημειώνει πως οι νέοι χρειάζονται εμψύχωση μέσα στην επιχείρηση.

Η Ηγεσία ήταν σημαντική και πριν τον κορονοϊό, όμως μετά η αξία της εκτοξεύθηκε: αυτό προκύπτει από έρευνα της εταιρείας MRB, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν στη συζήτηση -στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών- με τίτλο «Επαναπροσδιορισμός της Ηγεσίας στην Ελλάδα». Στο πάνελ συμμετείχαν σημαντικοί εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου.

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου των διοργανωτών, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν και να σχολιάσουν την έρευνα της MRB για την Ηγεσία και, συγκεκριμένα, για το πώς προσδιορίζεται η Ηγεσία μετά τα 10 χρόνια κρίσης, αλλά και για τα νέα ευρήματα μετά την πανδημία. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δημοσκοπήσεων, Δημήτρης Μαύρος μίλησε για μία «έρευνα με εκπλήξεις», καθώς η Ηγεσία ήταν σημαντική και πριν τον κορονοϊό, όμως μετά η αξία της εκτοξεύθηκε.

Η έρευνα της MRB έγινε σε σημαντικό δείγμα επιχειρήσεων και, όπως προέκυψε, μεγάλος αριθμός των εργαζομένων αγαπούν τη δουλειά τους, αλλά είναι μικρότερος ο αριθμός αυτών που αγαπούν την εταιρεία, στην οποία εργάζονται. Σημαντικό ήταν επίσης το εύρημα της ανάγκης για επανασύνδεση με τη νέα γενιά.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Μαύρος, «οι νέοι άνθρωποι χρειάζονται εμψύχωση μέσα στην επιχείρηση», ενώ δεν είναι τυχαία η διαπίστωση ότι μετά τον κορονοϊό αυξήθηκε η αγάπη προς την επιχείρηση, πράγμα που δείχνει ότι οι νέοι χρειάζονται ερεθίσματα για να αγαπήσουν την εταιρεία όπου εργάζονται. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι μετά τον κορονοϊό πολλοί συνειδητοποίησαν ότι η τεχνολογία δεν είναι στόχος, είναι εργαλείο, ενώ παρουσίασε και τα χαρακτηριστικά του ιδανικού ηγέτη, σύμφωνα με τις απαντήσεις που έλαβε και οι οποίες δείχνουν ότι «μόνο μία διάσταση από τα χαρακτηριστικά του ιδανικού ηγέτη έχει να κάνει με τη λογική και όλα τα άλλα με την καρδιά». Και κατέληξε τονίζοντας ότι «πρέπει να ανέβει η διάσταση του "ηγέτη της ψυχής", αλλιώς δε θα αποκτήσουμε Τσιόδρες».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας, Κώστας Μιχαηλίδης, περιέγραψε το μετασχηματισμό της τράπεζας την επομένη του κορονοϊού λέγοντας ότι η διοίκηση δημιουργεί μία τράπεζα-πρότυπο στηρίζοντας το όραμα και τη στρατηγική για την επιτυχία. «Ανανεώνουμε το συμβόλαιο με τους ανθρώπους μας, με στόχο την καλύτερη αξιολόγηση. Δημιουργούμε μία τράπεζα ευέλικτη. Στην Εθνική πιστεύουμε ότι η ηγεσία ανήκει σε όλους μας, πιστεύουμε σε μία ολιστική προσέγγιση», τόνισε επίσης.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικά Πετρέλαια, Ανδρέας Σιάμισης, σημείωσε ότι η Ελλάδα έχει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο, γιατί η χώρα μας τα τελευταία δέκα χρόνια είναι σε κρίση, πράγμα που σημαίνει ότι τα στελέχη μας είναι πιο «ψημένα» σε σχέση με άλλες χώρες. «Όταν ξεκινάς για να αντιμετωπίσεις μία κρίση πρέπει να διαβάσεις το περιβάλλον. Δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις την κρίση του κορονοϊού με τα εργαλεία της τραπεζικής κρίσης», είπε επίσης. Ενώ όσον αφορά στα Ελληνικά Πετρέλαια κατά τη διάρκεια της κρίσης, απάντησε ότι πρώτος στόχος ήταν να είναι όλοι υγιείς, να έχουν αδιάλειπτη λειτουργία, να φροντίσουν ότι η αγορά θα είναι εφοδιασμένη με καύσιμα και, τέλος, να κρατήσουν τη χρηματοοικονομική τους ανεξαρτησία για να κάνουν τα παραπάνω.

Ο Βασίλης Κάτσος, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Pharmathen, εξέφρασε την εκτίμηση ότι δε χρειάζεται να επανεφεύρουμε την Ηγεσία, απλά η κρίση πατά ένα fast forward στη διαδικασία. Στη Pharmathen γινόταν εβδομαδιαία εκπαίδευση μέσω τηλεδιάσκεψης. «Στη μάχη που δώσαμε για να κρατήσουμε τις μονάδες σε λειτουργία και να μην έχουμε περιστατικά, είχαμε εφεδρεία στα σπίτια – επί πληρωμή φυσικά – και με αυτή τη διαδικασία δουλέψαμε. Είδαμε ταλέντα να αναδεικνύονται», κατέληξε.

Ενώ ο Γενικός Διευθυντής Ελλάδας και Κύπρου της Coca-Cola 3Ε, Γιάννης Παπαχρήστου, εκτίμησε ότι η μεγάλη πρόκληση στις εταιρείες σήμερα είναι να μπορεί η Ηγεσία να υπάρχει με τέσσερις γενιές που συνυπάρχουν και πρόσθεσε ότι «οι νέοι έχουν πολύ σημαντικό ρόλο να παίξουν». Όπως χαρακτηριστικά είπε, «οι νέοι θέλουν να τους ακούμε, να τους δίνουμε ευθύνες, να τους αφήνουμε να παίρνουν ρίσκα, να τους αναγνωρίζουμε επιτεύγματα, ενώ φαίνεται ότι έχουν ισορροπία μεταξύ προσωπικής ζωής και δουλειάς».

Η Γενική Διευθύντρια της Coca-Cola Hellas για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Λίλιαν Νεκταρίου, τόνισε εξάλλου ότι «οι νέοι δεν αρκούνται να κάνουν μία δουλειά διαδικαστική, θέλουν όραμα. Κάτι που να προσφέρει στην κοινωνία, στο περιβάλλον». Επίσης, χαρακτήρισε σημαντικό παράγοντα τη συνδημιουργία, ενώ τόνισε ότι «η αυθεντία της γνώσης έχει καταρρεύσει, δεν υπάρχει κανείς που να διαθέτει την απόλυτη γνώση».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΣΗΕΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΣΗΕΑ: Διαμαρτυρία για την αναστολή της καθημερινής έκδοσης της ΑΥΓΗΣ

«Ανάλογες προσπάθειες είχαν γίνει και κατά το παρελθόν αλλά συνάντησαν τη σθεναρή αντίδραση των εργαζομένων και τα όποια σχέδια αναστολής της έκδοσης ματαιώθηκαν» τονίζεται στην ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κλείνει το καθημερινό φύλλο της Αυγή, συνεχίζεται η κυριακάτικη έκδοση

Οι εργαζόμενοι έχουν συγκαλέσει συνέλευση για το απόγευμα στα γραφεία της εφημερίδας. «Κλείνει από αύριο το καθημερινό φύλλο της Αυγής. Ως εκ τούτου, καλούμε συνέλευση σήμερα στις 7μμ στα γραφεία της εφημερίδας».
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς αμείβονται όσοι εργαστούν του Αγίου Πνεύματος στον ιδιωτικό τομέα

Παρά το γεγονός ότι έχει χαρακτηριστεί η ημέρα του Αγίου Πνεύματος πρόσθετη εορτή αργία για μία επιχείρηση, αυτή λειτουργήσει εφέτος κατ' εξαίρεση, τότε οι εργαζόμενοι που απασχολούνται δικαιούνται προσαύξηση 75%.