ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Οι Έλληνες φλέρταραν λιγότερο στην καραντίνα μέσω εφαρμογών και sites γνωριμιών

Έρευνα της Kaspersky για το πως προτιμούν οι Έλληνες να φλερτάρουν διαδικτυακά αποκαλύπτει ότι λιγότεροι από τους μισούς εφαρμόζουν τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσουν την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια τους.

Λιγότερο φλέρταραν οι Έλληνες κατά την περίοδο της καραντίνας μέσω εφαρμογών και sites γνωριμιών, όπως αποκαλύπτει έρευνα που πραγματοποίησε η Kaspersky στην Ελλάδα την περίοδο του μαζικού lockdown για τη χρήση εφαρμογών και sites γνωριμιών.

Μπορεί το διαδικτυακό φλερτ και η αναζήτηση ερωτικού συντρόφου μέσω εφαρμογών ή sites γνωριμιών (Tinder, Grindr, eHarmony, Match κ.λ.π.) να αποτελούν πλέον μία ολοένα και πιο συχνή πραγματικότητα, η οποία υποκαθιστά ή και συμπληρώνει τη φυσική επαφή στα πρώτα στάδια μίας γνωριμίας, όμως το 68,3% των χρηστών των συγκεκριμένων εφαρμογών στην Ελλάδα τις χρησιμοποίησε λιγότερο συχνά για να φλερτάρει κατά την περίοδο του εγκλεισμού λόγω της πανδημίας COVID – 19.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της πρόσφατης έρευνας της Kaspersky που διενεργήθηκε εν μέσω καραντίνας, η διάδοση χρήσης αυτών των μεθόδων και κυρίως των εφαρμογών ερωτικής προσέγγισης δεν είναι τόσο εκτεταμένη στη χώρα μας, όσο μάλλον πιστεύουμε. Πιο συγκεκριμένα, μπορεί περίπου οι μισοί Έλληνες να χρησιμοποιούν Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, Instagram, Twitter κτλ.) και σχεδόν ένας στους τρεις εφαρμογές Άμεσης Ανταλλαγής Μηνυμάτων (WhatsApp, Viber, Snapchat, Telegram, Messenger) για να φλερτάρει ή να αναζητήσει ερωτικό σύντροφο, όμως μόνο κάτι παραπάνω από το 10% του πληθυσμού χρησιμοποιεί τις σχετικές εφαρμογές γνωριμιών ή sites για τον ίδιο σκοπό - με το Tinder (59,5%) και το Badoo (54,3%) να είναι με διαφορά οι πιο δημοφιλείς εξ’ αυτών.

Φυσικά, το ζήτημα της ασφάλειας, τόσο της διαδικτυακής από κυβερνοαπειλές, όσο και σε συνάρτηση με  αυτό της ψυχολογικής/ συναισθηματικής, κατά τη χρήση των παραπάνω εφαρμογών είναι ιδιαίτερα κρίσιμο.

Αναφορικά με τη διάσταση της κυβερνοασφάλειας, το 53,6% πιστεύει πως οι περισσότερες εφαρμογές γνωριμιών ή sites παρέχουν αρκετά υψηλό επίπεδο ιδιωτικότητας και προστασίας από απειλές στον κυβερνοχώρο χωρίς την ανάγκη πρόσθετων μέτρων προστασίας (αντιιϊκά προγράμματα, VPN). Σε γενικότερο επίπεδο περιήγησης στο διαδίκτυο, ενώ η συντριπτική πλειονότητα δηλώνει πως την ενδιαφέρει τόσο η ιδιωτικότητα και η διατήρηση της ανωνυμίας της όταν σερφάρει στο internet όσο και να παραμένει ασφαλής από απειλές στον κυβερνοχώρο, στην πραγματικότητα μόλις οι μισοί (49,1%) έχουν εγκατεστημένα αντιιϊκά προγράμματα στις συσκευές που χρησιμοποιούν για την πρόσβαση στο internet και σε εφαρμογές και μόνο το 16,3% έχει εγκαταστήσει VPN στις συσκευές που χρησιμοποιεί για την πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε εφαρμογές.

Σχολιάζοντας το εύρημα ότι οι Έλληνες χρησιμοποίησαν εφαρμογές ή sites γνωριμιών λιγότερο από το συνηθισμένο κατά τη διάρκεια της καραντίνας του Covid19, η Μίνα Μαρούγκα, Ψυχολόγος, συνεργάτης Ιατρείου Ψυχοεκπαίδευσης και Οικογενειακών Παρεμβάσεων Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής Ιατρικής Σχολής Παν/μιου Αθηνών, Αιγινήτειο Νοσοκομείο, αναφέρει: «Παρακολουθούμε όλη αυτήν την περίοδο, πώς η καραντίνα μετασχημάτισε τον ψυχισμό, τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των ανθρώπων. Όπως προκύπτει και από την επεξεργασία των δεδομένων από τις κλήσεις των πολιτών στη γραμμή ψυχοκοινωνικής στήριξης 10306 της Α’ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ-Αιγινήτειο Νοσοκομείο, η καραντίνα, που συνεπάγεται απώλεια των ελευθεριών του ατόμου, έφερε την κατάθλιψη στο προσκήνιο. Χαρακτηριστικό εύρημα είναι ότι με την πάροδο του χρόνου και καθώς ο βαθμός απειλής σχετικά με την εξάπλωση του ιού χαμηλώνει και θέση παίρνουν συζητήσεις περί δεύτερου κύματος, βρίσκει έδαφος η απαισιοδοξία και η απώλεια της ελπίδας για το μέλλον. Υπ’ αυτό το πρίσμα, οι άνθρωποι βλέπουν στο μέλλον των διαπροσωπικών τους σχέσεων το άγγιγμα ενοχοποιημένο, ενώ ο φόβος της μόλυνσης και η κοινωνική απόσταση των δυο μέτρων συντείνουν όχι μόνο στη σωματική, αλλά και στην ψυχική απόσταση. Ταυτόχρονα οι οικονομικές ανασφάλειες της επόμενης μέρας που καταγράφουμε να γιγαντώνονται αυτές τις ώρες, απορροφούν μεγάλο μέρος από το ψυχικό απόθεμα όλων, αφήνοντας λίγο χώρο για «επένδυση» στο φλερτ και τις νέες γνωριμίες»

Αναφορικά με το κομμάτι της κυβερνοασφάλειας, ο Βασίλης Βλάχος, Channel Manager της Kaspersky για την Ελλάδα και την Κύπρο, σχολίασε: «Είναι πολύ καλό να βλέπουμε ότι οι Έλληνες, σε τόσο μεγάλο αριθμό, εκτιμούν την ιδιωτικότητα και την ανωνυμία τους όταν χρησιμοποιούν εφαρμογές γνωριμιών. Ωστόσο, το γεγονός ότι περισσότεροι από τους μισούς έχουν πρόσβαση σε εφαρμογές γνωριμιών που δεν προστατεύονται σωστά, σημαίνει ότι εξακολουθούν να εκτίθενται σε διαφορετικούς τύπους κινδύνων για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, συμπεριλαμβανομένης της κλοπής ιδιωτικών πληροφοριών ή της διάθεσης των λογαριασμών τους στα χέρια ψηφιακών εγκληματιών. Μια σύνδεση που είναι εξασφαλισμένη μέσω VPN, που δημιουργείται μέσω της συσκευής με εγκατεστημένες, αξιόπιστες λύσεις ασφαλείας, μπορεί πάντα να απομακρύνει αυτόν τον πονοκέφαλο και να σας επιτρέψει να περιηγηθείτε με ασφάλεια στον κόσμο του διαδικτυακού φλερτ».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΛΑΣ: Προσπάθεια εξαπάτησης των πολιτών μέσω απατηλών διαφημίσεων

Οι εν λόγω διαφημίσεις, σύμφωνα με την αστυνομία, εμφανίζονται κυρίως ως «χορηγούμενες» σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φερόμενες μάλιστα ψευδώς, σε πολλές περιπτώσεις, να προέρχονται από άρθρα έγκριτων εφημερίδων και ιστοσελίδων.