ΓΔ: 1429.22 0.34% Τζίρος: 137.86 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Πηγή: Υπ. Υποδομών και Μεταφορών

Ταχιάος: Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης υποδηλώνει το σούπερ μετρό

«Δεν είχα την παραμικρή ψευδαίσθηση ότι το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης θα τύχαινε ομόθυμης αποδοχής» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές.

«Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης υποδηλώνει την ταυτότητα της πόλης και το σούπερ μετρό» δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος στον Ελεύθερο Τύπο.

Όπως ανέφερε: «Δεν είχα την παραμικρή ψευδαίσθηση ότι το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης θα τύχαινε ομόθυμης αποδοχής. Κατ’ αρχάς γιατί αυτό θα ήταν αδύνατον να συμβεί εφόσον καθένας έχει το δικό του αισθητικό μέτρο. Επίσης, δεν έχει συμβεί ποτέ.

Ας κάνουμε μία απλή σκέψη: Ποιο ήταν το ζητούμενο της οπτικής ταυτότητας του μετρό της Θεσσαλονίκης; Ο σχεδιασμός ενός σήματος στο οποίο το κεντρικό στοιχείο είναι ένα γράμμα, το Μ. Όσο απλό ακούγεται, τόσο περίπλοκο είναι. Δεν ζητείται να δημιουργηθεί το ένα εικοστό τέταρτο μίας γραμματοσειράς, ούτε μία ταυτότητα εν κενώ. Ούτε ένα σήμα που μπορεί να απέχει από την πολύ απλή υπόμνηση ότι σηματοδοτεί εγκατάσταση του μετρό.

Στην περίπτωση της ταυτότητας του μετρό της Θεσσαλονίκης, η σύλληψη ανατρέχει στην ιστορία της πόλης, στην ενδοξότερη περίοδό της ως Συμβασιλεύουσας του Βυζαντίου. Διερευνήθηκε η απόδοση του “μ” στα χειρόγραφα της εποχής και επελέγη η προσαρμογή της πεζής γραφής του σε μία πιο σύγχρονη μορφή, εύληπτη στον αποδέκτη της σήμανσης και συνάμα ελάχιστα φλύαρη.

Δημιουργήθηκε έτσι μία ταυτότητα που και το παρελθόν της πόλης υπαινίσσεται, χωρίς όμως να καθηλώνεται σε αυτό, και την απλουστευτική καταφυγή σε αναγνωρίσιμα τοπόσημα αποφεύγει, και χαρακτήρα διαθέτει, και κίνηση επιδεικνύει, και στην αρετή της λιτότητας υπακούει. Είναι μία εικόνα που υποδηλώνει και την ταυτότητα μίας πόλης, την ίδια που το έργο ξέθαψε από τα σπλάχνα της, αλλά και ένα σύγχρονο έργο της, το δικό της σούπερ μετρό. Είναι εν τέλει μία μοντέρνα εικόνα που ξεφεύγει από τα τετριμμένα».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη λειτουργίας του Μετρό στη Θεσσαλονίκη

Το προσωπικό της Ελληνικό Μετρό Α.Ε, της ανάδοχης κατασκευάστριας κοινοπραξίας του έργου, καθώς και της εταιρείας λειτουργίας Thema, εργάζεται πυρετωδώς προκειμένου τα πάντα να είναι έτοιμα για την ημέρα παράδοσης του πολύπαθου έργου.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξεκινά ο "μετροπόντικας" στη γραμμή 4 του μετρό τις επόμενες μέρες

Πηγή του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σημειώνει πως εντός του Μαΐου θα ολοκληρωθεί η α' φάση του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, ενώ η β΄ φάση θα ξεκινήσει το φθινόπωρο.
Seismos, Kriti
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πάνω από 3.500 τα ακατάλληλα για κατοίκηση σπίτια μετά το σεισμό

Μέχρι σήμερα έχουν διεξαχθεί αυτοψίες σε 7.561 κτίρια εκ των οποίων 6.256 αφορούν σε κατοικίες. Από αυτές οι 3.567 έχουν κριθεί μη κατοικήσιμες. Έχουν ελεγχθεί 320 επαγγελματικοί χώροι, εκ των οποίων ακατάλληλοι είναι οι 173.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δούκας: Μικρές παρεμβάσεις με μεγάλη σημασία για την ασφάλεια των παιδιών

Οι τεχνικές παρεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν σε σχολικές διαβάσεις της 1ης, 2ης, 3ης, 5ης και 7ης Δημοτικής Κοινότητας με συνεργεία από το van του Safe Roads project σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Οδοποιίας του Δήμου Αθηναίων.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οικονόμου: Σύνδεση του Δήμου Μαρκοπούλου με αστική συγκοινωνία

«Ο Νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης της Αττικής θέτει ως στόχο την παροχή αστικής συγκοινωνίας σε ολόκληρη την Αττική, καταργώντας διακρίσεις και ανισότητες μεταξύ των πολιτών» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.