Τροποποιήσεις στα δρομολόγια και προσωρινή αναστολή λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης αποφασίστηκαν ενόψει της επέκτασης του δικτύου προς την Καλαμαριά, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικό Μετρό Α.Ε.
Η αναστολή της επιβατικής λειτουργίας θα διαρκέσει από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου έως και την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025. Η διακοπή κρίνεται απαραίτητη για την ασφαλή ολοκλήρωση των δοκιμών συρμών και συστημάτων στο πλαίσιο της επέκτασης.
Πριν και μετά το διάστημα αυτό, το πρόγραμμα των δρομολογίων του Μετρό θα τροποποιηθεί. Συγκεκριμένα, από τις 6 Οκτωβρίου έως τις 9 Νοεμβρίου 2025, τα δρομολόγια θα ξεκινούν στις 06:30 τις καθημερινές και στις 08:00 τα Σαββατοκύριακα, με τελευταίο δρομολόγιο στις 23:00.
Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών, από 11 έως 20 Δεκεμβρίου, το ωράριο παραμένει το ίδιο. Από 21 Δεκεμβρίου 2025 επανέρχονται τα κανονικά δρομολόγια, με έναρξη στις 05:30 και λήξη στις 00:30 (Παρασκευή και Σάββατο έως τις 02:00).
Στο αμαξοστάσιο του Μετρό βρίσκονται ήδη τέσσερις συρμοί, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένονται ακόμη τρεις, συνολικά επτά από τους δεκαπέντε που προβλέπεται να δρομολογηθούν.
Κατά τη διάρκεια της διακοπής, το επιβατικό κοινό, που υπερβαίνει τα 2,2 εκατ. μηνιαίως, θα εξυπηρετείται με πρόσθετες γραμμές αστικών λεωφορείων. Ο ΟΑΣΘ θα διαθέσει οχήματα από τον στόλο των 325 λεωφορείων, αριθμός αυξημένος κατά 40 οχήματα σε σχέση με την έναρξη λειτουργίας του Μετρό τον Νοέμβριο του 2024. Επιπλέον, η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. θα διαθέσει 182 οχήματα, με τον συνολικό στόλο να ξεπερνά τα 500 λεωφορεία.
Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργείται νέα λεωφορειακή γραμμή με κωδικό Μ1, η οποία θα εξυπηρετεί τη διαδρομή Νέα Ελβετία – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός μέσω των κεντρικών οδικών αξόνων Λεωφόρου Κων. Καραμανλή, Εγνατίας και Μοναστηρίου. Η γραμμή Μ1 θα έχει 11 στάσεις, με χρόνο διαδρομής 30-35 λεπτά και συχνότητα δρομολογίων 7-10 λεπτά.
Επιπλέον, θα πυκνώσουν τα δρομολόγια στις γραμμές 3Κ, 31, 39 και 58, με μέσο χρόνο διέλευσης τα 8-10 λεπτά, βελτιώνοντας σημαντικά την εξυπηρέτηση του κοινού.
Τέλος, για τους κατόχους προσωποποιημένων καρτών μετακίνησης μηνιαίας, τρίμηνης ή εξαμηνιαίας διάρκειας, προβλέπεται ισόχρονη επέκταση στη χρήση των καρτών, αντίστοιχη με τη διάρκεια διακοπής λειτουργίας του Μετρό, ώστε να μην υπάρξει απώλεια προπληρωμένων διαδρομών.