ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
georgiadis
Φώτο: ΑΠΕ

Γιατί φεύγουν από τις ΑΠΕ οι κατασκευαστές, οι συμβολαιογράφοι και τα καύσιμα

Οι τρεις (και ο κούκος...) συμβολαιογράφοι στην Κρήτη, οι στόχοι των εργολάβων από την πώληση των θυγατρικών τους στις ΑΠΕ, η ΑΜΚ της Ανδρομέδα και το σόου Γεωργιάδη στα διυλιστήρια.

Γιατί  αποχωρούν από τον τόσα πολλά υποσχόμενα τομέα των  Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι; Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ ήδη συμφώνησε να τον μεταβιβάσει στη Motor Oil, στην Intrakat δηλώνουν επισήμως πως συζητούν με διεθνείς επενδυτές, ενώ αντίστοιχη συμφωνία φαίνεται πως προωθεί και ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη θυγατρική ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Αν προχωρήσουν και τα τρία deals τότε θα μιλάμε για συμφωνίες άνω των 2 δισ. ευρώ μέσα σε διάστημα λίγων εβδομάδων!

-- Οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι πωλούν πλειοψηφικά ή μειοψηφικά πακέτα των θυγατρικών τους στον τομέα των ΑΠΕ επειδή έχουν τεράστιες χρηματοδοτικές ανάγκες ώστε να στηρίξουν τη συμμετοχή τους σε συμβάσεις παραχώρησης έργων υποδομών καθώς και στα δεκάδες ΣΔΙΤ που προωθούνται αυτό τον καιρό. Οι χρηματοδοτικές ανάγκες όσων έχουν αναλάβει ή θα αναλάβουν μεγάλους οδικούς άξονες, όπως η Εγνατία και ο ΒΟΑΚ (στην Κρήτη), είναι μεγάλες. Εξίσου μεγάλες είναι και οι ανάγκες για τη χρηματοδότηση των ΣΔΙΤ, από τα φράγματα μέχρι τα δικαστικά μέγαρα.

-- Επιπλέον, με τόσες ανάγκες στο μέτωπο των υποδομών, ήταν δύσκολο να χρηματοδοτήσουν τις αντίστοιχες επενδύσεις για νέες μονάδες ΑΠΕ. Έτσι μπαίνουν στο παιχνίδι εγχώριοι «παίκτες» όπως η Motor Oil και διεθνή funds όπως η Macquarie.

-- Μεγάλος είναι ο προβληματισμός σε τράπεζες και servicers για το ποσό ύψους 150 εκατ. ευρώ που έχει συγκεντρωθεί από πλειστηριασμούς και το οποίο δεν μπορούν να εισπράξουν, καθώς οι συμβολαιογράφοι δεν συντάσσουν τον απαραίτητο πίνακα κατάταξης, θέμα στο οποίο αναφέρθηκε αναλυτικά χθες το Business Daily. Πρόκειται για πολλά λεφτά που κατά κάποιο τρόπο είναι δικά τους αλλά δεν μπορούν να τα πάρουν λόγω της γραφειοκρατίας και τα οποία θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων των επιχειρησιακών σχεδίων. Στο πλαίσιο αυτό οι τράπεζες εξετάζουν τρόπους ώστε το πρόβλημα να φτάσει στην κυβέρνηση και να πιέσουν για την εξεύρεση λύσης.

-- Υπενθυμίζεται ότι, κανονικά, μετά από κάθε πλειστηριασμό που ολοκληρώνεται ο συμβολαιογράφος θα πρέπει να συντάσσει πίνακα κατάταξης για να γίνει η καταβολή του εκπλειστηριάσματος στον δικαιούχο, σε διάστημα 3 μηνών. Αυτό όχι όμως δεν γίνεται, αλλά υπάρχουν περιπτώσεις πλειστηριασμών που έγιναν το 2018 ή το 2019 και ακόμα περιμένουμε τους πίνακες κατάταξης.

-- Πώς γίνεται να υπάρχουν τόσο μεγάλες καθυστερήσεις; Απλούστατα, σε κάποιες περιοχές της χώρας υπάρχουν λίγοι, ελάχιστοι συμβολαιογράφοι. Στην Κρήτη για παράδειγμα υπάρχουν για όλο το νησί 3 συμβολαιογράφοι! Στη Ρόδο ένας συμβολαιογράφος, για όλο το νησί! Οι άνθρωποι δεν προλαβαίνουν όχι πίνακες κατάταξης να συντάξουν για πλειστηριασμούς αλλά ούτε καν αγοραπωλησίες ακινήτων…

-- Και να μην ακουστούν, παρακαλώ, τίποτα εξτρεμιστικές ιδέες όπως γιατί δεν δημιουργεί η πολιτεία νέες θέσεις συμβολαιογράφων ώστε και δουλειά να γίνεται και να δουλέψει και κανένας νέος άνθρωπος με τόση ανεργία που έχουμε. Δέκα χρόνια αγωνιστήκαμε να μην κάνουμε ή να κάνουμε ότι τάχα κάνουμε τις μεταρρυθμίσεις των μνημονίων, τώρα θα τα τινάξουμε όλα στον αέρα; Σας παρακαλώ.

-- Πληθαίνουν οι ενδείξεις ότι το εγχώριο κύκλωμα παραγωγής και διακίνησης καυσίμων έχει πάρει… υπερβολική φόρα και αυξάνει τις τιμές με τρόπο που δεν αντανακλά, κατ’ ανάγκη, την πορεία των διεθνών τιμών. Για παράδειγμα, η μέση τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα ήταν τη Δευτέρα 2,2 ευρώ το λίτρο, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα η τιμή του brent «έπαιζε» μεταξύ 103 και 111 δολ. το βαρέλι. Το brent είχε πιάσει την υψηλότερη τιμή του για το 2022 στις 8 Μαρτίου, κοντά στα 128 δολ. το βαρέλι. Όμως, στις 9 Μαρτίου η μέση τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα ήταν 2,05 ευρώ το λίτρο και στις 15 Μαρτίου 2,1 ευρώ. Εντοπίζεται, λοιπόν, ένα παράξενο φαινόμενο: με χαμηλότερη διεθνή τιμή αργού, να έχουμε υψηλότερη τιμή αμόλυβδης. Ίσως αυτό να εξηγείται εν μέρει από τη συνεχή πτώση του ευρώ. Μάλλον, όμως, δεν αρκεί η ανατίμηση του ευρώ για να εξηγήσει αυτή την ανοδική πορεία της αμόλυβδης. Χρειάζονται άλλα ερμηνευτικά εργαλεία: ατελής ανταγωνισμός στην αγορά και κερδοσκοπικές διαθέσεις.

-- Αυτά βλέπει ίσως και ο Άδωνις Γεωργιάδης και, αφού προανήγγειλε πρόστιμα σε πρατήρια καυσίμων, προχώρησε σε μια ενέργεια πρωτοφανή: πήγε μαζί με τους ελεγκτές του υπουργείου στα δύο διυλιστήρια της χώρας, θέλοντας προφανώς να δώσει ξεχωριστή πολιτική βαρύτητα στους ελέγχους για τα περιθώρια κέρδους στους δύο ισχυρούς της αγοράς. Δεν χρειάζεται πολλή φιλοσοφία για να καταλάβει κανείς ότι αυτό ήταν σφάλμα: οι διοικητικοί έλεγχοι από μια υπηρεσία υπουργείου δεν πρέπει να μετατρέπονται σε πολιτικό σόου, γιατί αλλοιώνεται ο χαρακτήρας τους. Αν ήθελε να κάνει επίσκεψη και να συζητήσει με τα στελέχη των διυλιστηρίων, ο υπουργός θα έπρεπε να την είχε οργανώσει ξεχωριστά από τους διοικητικούς ελέγχους. Φαίνεται, όμως, ότι τα απανωτά χτυπήματα των αυξήσεων στα καύσιμα θόλωσαν το πολιτικό του κριτήριο.

-- Έτοιμοι να πατήσουν το κουμπί είναι στην εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου Ανδρομέδα ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την αύξηση κεφαλαίου έως 15 εκατ. ευρώ.  Η απόφαση είχε ληφθεί πριν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, «πάγωσε» λόγω των εξελίξεων, αλλά δεδομένου ότι στο ΧΑ έχουν δημιουργηθεί επενδυτικές ευκαιρίες η διοίκηση ετοιμάζει το ενημερωτικό δελτίο. Σύμφωνα με την απόφαση της γενικής συνέλευσης, θα εκδοθούν 2.406.816 νέες μετοχές με αναλογία 3 νέες για κάθε 2 παλαιές, ονομαστικής αξίας 3,4375 ευρώ η κάθε μία. Η τιμή διάθεσης δεν έχει οριστεί ακόμη, αλλά θα διαμορφωθεί κοντά στα 6 ευρώ ανά μετοχή. Η τρέχουσα αξία του χαρτοφυλακίου της εταιρείας ανέρχεται σε 12,34 εκατ. ευρώ και η μετοχή διαπραγματεύεται με discount 10% αφού η εσωτερική αξία της μετοχής διαμορφώνεται σε 7,69 ευρώ και η χρηματιστηριακή τιμή στα 6,9 ευρώ. Η εταιρεία είναι φουλ επενδεδυμένη στο ΧΑ με τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία να αναφέρουν πως  το 92% του ενεργητικού ήταν τοποθετημένο σε  μετοχές το 2% σε ομόλογα και το υπόλοιπο 6% σε μετρητά. Το προϊόν της αύξησης θα αξιοποιηθεί για αγορές μετοχών στο ΧΑ.  

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Patelis, ND, Nea Dymokratia, Nea Dimokratia
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

False alarm στις τράπεζες, «κούρεμα» στην Εγνατία και το φαινόμενο Panik

Η αναφορά του Αλ. Πατέλη στην κερδοφορία των τραπεζών που προκάλεσε συζητήσεις, τι προβλέπει ο προϋπολογισμός για την Εγνατία, πόλεμος για το πράσινο τιμολόγιο και η Σεισάχθεια του ΚΚΕ.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Μάθε παιδί μου γράμματα, οι υποκριτές των ανανεώσιμων και το κλίμα στο Παρίσι

Οι... μπαρούφες σχολικού βιβλίου για τον φιλελευθερισμό, οι βολές Περιστέρη σε «ευαίσθητους» πολίτες και ξενοδόχους, η θερμή υποδοχή των τραπεζιτών στο Παρίσι, το μέρισμα που ανέβαλε τη συνέλευση της Jumbo και οι πωλήσεις μπύρας.
Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η ψηφιακή «έξοδος» των τραπεζών, τα 13 χρόνια χωρίς investment grade και ο Κασιδιάρης

Γιατί οι τράπεζες κλείνουν τις εφαρμογές ηλεκτρονικού πορτοφολιού, πώς έμεινε η Ελλάδα χωρίς επενδυτική βαθμίδα περισσότερο από κάθε άλλη χώρα, το ταμείο με 182 εκατ. της Ελλάκτωρ και οι χειρισμοί για το κόμμα Κασιδιάρη.
intrakat
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το μουαγιέν των εφοπλιστών, νόμοι αλά ελληνικά και η υπόσχεση του 1 δισ.

Πώς οι εφοπλιστές «έριξαν» δραστικά το μέσο κόστος κτήσης της Intrakat, η εκτίμηση του επικεφαλής της ΜΥΤΙΛ για 1 δισ. EBITDA το 2023, ο εισηγητής του ΑΠ υπέρ των servicers και τα σενάρια για την Άκτωρ.
Kikilias
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ο super Κικίλιας, το πακέτο της Τρ. Πειραιώς και τα νέα στελέχη στο ΔΣ Ελλάκτωρ

Οι πανηγυρισμοί του υπ. Τουρισμού με λάθος στοιχεία, το μυστήριο με το πακέτο μετοχών της Τρ. Πειραιώς, η βαρύτητα από την οικογένεια Βαρδινογιάννη στην επένδυση στην Ελλάκτωρ, η σιωπηρή παράταση για τα MREL και ο λιγνίτης.