Αιφνιδίασε ακόμα και ανθρώπους που τον γνώριζαν καλά και είχαν συνεργαστεί μαζί του, η είδηση του θανάτου του Γιώργου Προβόπουλου. Πρώην διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος (2008 - 2014), ο εκλιπών στη μακρά διαδρομή του είχε διατελέσει επικεφαλής της Εμπορικής Τράπεζας (2004 – 2006), πρώην αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς (2006 – 2008), Επικεφαλής Οικονομολόγος της Alpha Bank (1994 – 2004), Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ (1993 – 1997), ενώ από το 2015 ήταν πρόεδρος της Eurobank Bulgaria.
-- Ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, δήλωσε για τον θάνατο του Γ. Προβόπουλου: «Είχε σημαντική συμβολή στη δημοσιονομική πολιτική και στην εξυγίανση του τραπεζικού τομέα, και από τη θέση του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος την περίοδο 2008-2014, διαχειρίστηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις επιπτώσεις της κρίσης χρέους στον τραπεζικό τομέα». Όπως σημείωσε ο Ευάγγελος Βενιζέλος «Όταν ανέλαβα τον Ιούνιο του 2011 τα καθήκοντα του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και υπουργού Οικονομικών, βρήκα τον Γιώργο Προβόπουλο στην ΤτΕ, πάντα λιτό, πρακτικό, συγκεκριμένο και αποτελεσματικό. Σεβόμενος πλήρως τη θεσμική ανεξαρτησία της Κεντρικής Τράπεζας και την ιδιότητα του μέλους του ΔΣ της ΕΚΤ, βοήθησε τα μέγιστα σε όλους τους δύσκολους και λεπτούς χειρισμούς που απαιτούσε η αναδιάρθρωση του δημοσίου χρέους, η προστασία των καταθέσεων, η ευστάθεια και η ανασυγκρότηση του τραπεζικού συστήματος, η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, η διαφύλαξη του δημοσίου συμφέροντος».
-- Ο Γ. Προβόπουλος ήταν περήφανος για τη θητεία του στην Τράπεζα της Ελλάδος και την αντιμετώπιση της πρωτόγνωρης κρίσης που συμπαρέσυρε στα βράχια το τραπεζικό σύστημα και παραλίγο ολόκληρη τη χώρα. Δεν χάθηκε ούτε ένα ευρώ καταθέσεων, ενώ πραγματοποιήθηκε μια χωρίς προηγούμενο συγκέντρωση δυνάμεων στον τραπεζικό κλάδο. «Στη διάρκεια της κρίσης, όπως άλλωστε και σε ολόκληρη την ιστορία της, η Τράπεζα της Ελλάδος ήταν ένα σταθερό σημείο αναφοράς, ένα είδος άγκυρας μέσα σε ένα περιβάλλον θυελλωδών αλλαγών και μεγάλης αβεβαιότητας», σημείωνε στον πρόλογο του βιβλίου της ΤτΕ «Το Χρονικό της Μεγάλης Κρίσης» (Απρίλιος 2014).
-- Όσοι τον γνώρισαν καλύτερα, δούλεψαν ή συνεργάστηκαν μαζί του αναγνωρίζουν ότι δεν ήταν εύκολος χαρακτήρας. Είχε ισχυρή άποψη, ήταν επίμονος και δεν δίσταζε να συγκρουστεί, δημιουργώντας μερικές φορές και αντιπάθειες. Ασφαλώς στη διαδρομή αυτή δεν έγιναν όλα τέλεια, υπήρξαν αστοχίες και κακές εκτιμήσεις. Ωστόσο κινητήρια δύναμη του Γ. Προβόπουλου ήταν η γνήσια θέλησή του να επιλύει τα προβλήματα ουσιαστικά και αποτελεσματικά. Ένας άνθρωπος πραγματιστής και αποφασιστικός, εμποτισμένος με αγάπη για τον τόπο μας.
-- Τα τελευταία χρόνια είχε αποσυρθεί διακριτικά από τα δημόσια πράγματα, περνώντας πολύ χρόνο στο αγαπημένο του νησί τα Κύθηρα. Δεν ήταν αισιόδοξος για την Ελλάδα, εκτιμώντας ότι τα μεγάλα διαρθρωτικά προβλήματα παραμένουν και είναι θέμα χρόνου να τα βρούμε ξανά μπροστά μας.
Τι δείχνει το poll of polls
Στην τελική ευθεία για τις κάλπες, οι δημοσκοπήσεις δίνουν κάποια ανακούφιση στο εκλογικό επιτελείο του Κυριάκου Μητσοτάκη. Σύμφωνα με το poll of polls του politico, που εμφανίζει τον μέσο όρο όλων των δημοσκοπήσεων, η ΝΔ έπεσε τον Απρίλιο στο χαμηλότερο σημείο αυτού του κύκλου, με ποσοστό 32%, αλλά έκτοτε παρατηρείται μια ήπια ανοδική πορεία και έχει αυξηθεί το ποσοστό στο 33%, ακριβώς δηλαδή στο όριο του εκλογικού στόχου που έχει θέσει ο πρωθυπουργός. Το 33%, βέβαια, δεν έχει «δεθεί» και πάντα υπάρχει ο κίνδυνος για τη ΝΔ, ιδιαίτερα αν υπάρξει μεγάλη αποχή, να πέσει χαμηλότερα. Σχετικά σίγουρο, πάντως, είναι ότι η ΝΔ θα αποφύγει το «μαύρο» σενάριο, δηλαδή ένα ποσοστό κάτω από το 30%. Καλό νέο για τη ΝΔ μπορεί να θεωρηθεί και το γεγονός ότι η Ελληνική Λύση του Βελόπουλου, που είχε ανησυχήσει πολλούς με τα ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά της, κυρίως στη Β. Ελλάδα, φαίνεται να έχει χάσει τη δυναμική της: το ποσοστό της κορυφώθηκε στο 10%, αλλά έχει πέσει στο 9%.
-- Κατά τα άλλα, οι δημοσκοπήσεις δεν επιβεβαιώνουν τα σενάρια κατάρρευσης του ΣΥΡΙΖΑ. Επί ημερών Κασσελάκη, ο ΣΥΡΙΖΑ είδε το ποσοστό του να πέφτει ως το 13% και έως δύο μονάδες χαμηλότερα από το ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ. Το τελευταίο διάστημα, όμως, εμφανίζει αρκετά ισχυρή ανοδική δυναμική και έχει φτάσει στο 16%, με σχετικά άνετη διαφορά από το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, που έχει υποχωρήσει στο 13%.
Νέο λογότυπο για την Τρ. Πειραιώς
Την αλλαγή σελίδας που έχει πραγματοποιηθεί στον Όμιλο Πειραιώς τα τελευταία χρόνια φιλοδοξεί να αποτυπώσει το νέο λογότυπο της τράπεζα. Το νέο λογότυπο παρουσιάστηκε χθες σε κλειστή εκδήλωση με μεγάλους πελάτες της τράπεζας.
Motor Oil Vs ΕΛΠΕ
Πρώτη έκοψε το νήμα η Motor Oil στην… κούρσα κερδοφορίας των δύο μεγάλων ενεργειακών ομίλων και το α’ τρίμηνο του 2024, ξεπερνώντας αρκετά καθαρά την Helleniq Energy. Με λίγο μικρότερο κύκλο εργασιών (2,979 δισ. έναντι 3,28 δισ. για τα ΕΛΠΕ), η Motor Oil πέτυχε υψηλότερη καθαρή κερδοφορία, που ανήλθε στα 192,1 εκατ. ευρώ, έναντι 179 εκατ. για την Helleniq Energy. Η σαφώς υψηλότερη αποδοτικότητα εξηγεί και γιατί η Motor Oil, αν και έχει μικρότερο μέγεθος, έχει σαφώς μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση από τα ΕΛΠΕ: 3,1 έναντι 2,6 δισ. ευρώ.
-- Η Motor Oil, σύμφωνα με τα αποτελέσματα α’ τριμήνου που δημοσίευσε χθες, θα διανείμει συνολικό μέρισμα 199.409.364 ευρώ, ή 1,80 ανά μετοχή. Ήδη έχουν καταβληθεί από τον Δεκέμβριο τα 0,40 ευρώ και τώρα θα καταβληθούν τα 1,40 ευρώ. Με βάση τη χθεσινή τιμή κλεισίματος, η μερισματική απόδοση πλησιάζει το 6,5%.
Χρήμα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Ένα χρηματοδοτικό εργαλείο που έχει μεγάλη ανάγκη η αγορά και ειδικά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις με δυσκολία πρόσβασης στο τραπεζικό σύστημα ενεργοποιείται, έστω και με κάποια καθυστέρηση. Σήμερα θα γίνουν στα γραφεία της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας οι ανακοινώσεις για την ενεργοποίηση του Ταμείου Επιχειρηματικότητας ΙΙΙ (ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ), το οποίο έχει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με τους προηγούμενους κύκλους: περιλαμβάνει και έναν εγγυοδοτικό μηχανισμό, που θα επιτρέψει σε επιχειρήσεις να πάρουν πιο εύκολα την έγκριση δανείων από τις τράπεζες. Ο εγγυοδοτικός μηχανισμός θα έχει «δύναμη πυρός» 300 εκατ. και άλλα 200 εκατ. θα δοθούν για συγχρηματοδότηση, που θα μειώνει το επιτόκιο δανεισμού. Συνολικά, μαζί με τη μόχλευση που θα προσφέρει το τραπεζικό σύστημα, το ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ μπορεί να συμβάλλει στην εκταμίευση δανείων άνω των 2 δισ. ευρώ.
Έρχεται ηλεκτρονική πληρωμή για τις τροχαίες παραβάσεις
Την πληρωμή κλήσεων για τροχαίες παραβάσεις προσπαθεί να ψηφιοποιήσει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά αυτό δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου, αναμένονται απαντήσεις από την τροχαία για το ποιες παραβάσεις θα μπορούν να πληρωθούν ηλεκτρονικά, καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμα QR Code. Κατά τη διάρκεια συζήτησης στο συνέδριο Digital World Summit Greece 2024 - "Shaping the future of A.I.", ο κ. Παπαστεργίου έθεσε και ένα άλλο συναφές ζήτημα: πώς θα μπορούσε να καταγράφεται καλύτερα το προφίλ οδηγικής συμπεριφοράς των κακών οδηγών, καθώς δεν καταγράφονται σήμεραστο point system όλες οι κλήσεις. «Αν τρέχω με 160 χλμ δεν παίρνω πόντους στο point system. Το έχω δοκιμάσει και ξέρω», ανέφερε αστειευόμενος ο υπουργός. Στο ερώτημα «γιατί άρχισε να ψάχνεται ο υπουργός με τις κλήσεις», η απάντηση έρχεται από τα... Τρίκαλα. Εκεί, ο κ. Παπαστεργίου είχε καθιερώσει ως δήμαρχος την ηλεκτρονική πληρωμή κλήσεων της Δημοτικής Αστυνομίας. Αν γίνεται στα Τρίκαλα, γιατί όχι και σε όλη την Ελλάδα με τις κλήσεις της τροχαίας;
Ο Μακρόν και η αφέλεια της Ευρώπης
Συνεχίζει ακάθεκτος ο Γάλλος πρόεδρος, Εμ. Μακρόν την προσπάθειά του να αφυπνίσει τους υπόλοιπους ηγέτες της Ευρώπης για τους οικονομικές απειλές με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη η Γηραιά Ήπειρος από ΗΠΑ και Κίνα. «Είμαστε το μοναδικό μέρος στην υφήλιο που είναι "ανοικτό" σε όλους, χωρίς να έχουμε συγκεκριμένη ευρωπαϊκή στρατηγική και χωρίς να υπάρχουν κανόνες. Να σταματήσει η αφέλεια που δείχνουμε», σημείωσε, υποστηρίζοντας ότι θα πρέπει να υπάρξει ειδική μεταχείριση των ευρωπαϊκών εταιρειών σε κρίσιμους τομείς, όπως για παράδειγμα η άμυνα αλλά και το διάστημα και να προωθηθεί μία πολιτική με βάση το «Αγοράστε Ευρώπη». Για να γίνουν όλα αυτά, πάντα κατά τον κ. Μακρόν, θα πρέπει να υπάρξει διπλασιασμός του προϋπολογισμού της ΕΕ και ανάλογη αύξηση των δημοσίων επενδύσεων. Και όλα αυτά τα είπε στη Δρέσδη, μπροστά σε γερμανικό ακροατήριο, δηλαδή σε μία χώρα που αντιστέκεται σθεναρά στη δημιουργία κοινού χρέους στην ΕΕ και θέτει αρκετές «τρικλοποδιές» στις διαπραγματεύσεις για τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό, ενώ ταυτόχρονα η ίδια η οικονομία της ταλανίζεται από την έλλειψη δημοσίων επενδύσεων.
Αεροπορική εταιρεία για… σκύλους
Χαράς Ευαγγέλια για τους ιδιοκτήτες σκύλων στις ΗΠΑ θα πρέπει να έχει προκαλέσει η αεροπορική εταιρεία BARK Air. Πρόκειται για έναν όμιλο που απευθύνεται αποκλειστικά στους ιδιοκτήτες των συμπαθέστατων τετράποδων, προσφέροντας τόσο σε αυτούς όσο και στον πιο πιστό τους φίλο ένα πολυτελές ταξίδι. Αυτό ξεκινά σε ένα πολυτελές lounge, γεμάτο λιχουδιές για τον σκύλο, ενώ εν πτήσει υπάρχει η δυνατότητα ακόμη και για… spa, με σαμπάνια και καφέ για σκύλους. Το πολυτελές αεροσκάφος της εταιρείας μπορεί να μεταφέρει 10 ιδιοκτήτες και 10 σκύλους, ενώ ένα διεθνές ταξίδι κοστίζει (για άνθρωπο και σκύλο) 8.000 δολάρια, ενώ η τιμή για αυτό εντός των ΗΠΑ φθάνει στα 6.000 δολάρια. Μέχρι στιγμής γίνονται πτήσεις μεταξύ Νέας Υόρκης, Λος Άντζελες και Λονδίνου αλλά η εταιρεία ετοιμάζεται να αυξήσει τα δρομολόγια, καθώς ως φαίνεται η ζήτηση όλο και ενισχύεται.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.