ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Αλάτι και στους καταναλωτές θα πωλούν οι Ελληνικές Αλυκές

Σύμβουλο που θα εξετάσει την προοπτική εξόδου της κρατικής εταιρείας Ελληνικές Αλυκές Α.Ε. στη λιανική αγορά με καθετοποίηση της παραγωγής προσλαμβάνει το Υπερταμείο.

Το ενδεχόμενο καθετοποίησης της παραγωγής ώστε να σταματήσει η Ελληνικές Αλυκές ΑΕ να πωλεί αλάτι μόνο στη χονδρική ή για ειδικές χρήσεις (π.χ. αποχιονισμό), αλλά να επεκταθούν και στην παραγωγή τελικού προϊόντος που θα απευθύνεται στους καταναλωτές, εξετάζει η διοίκηση του Υπερταμείου που ελέγχει την κρατική εταιρεία.

Η ΕΕΣΥΠ προχωρά στην πρόσληψη συμβούλου, ο οποίος θα αναλάβει να συντάξει μελέτη σκοπιμότητας για την καθετοποίηση του τελικού προϊόντος που παράγουν οι Ελληνικές Αλυκές ΑΕ.

Η τελευταία ιδρύθηκε το 1988 με σκοπό την ανάπτυξη και εκμετάλλευση των αλυκών και του ορυκτού αλατιού της χώρας. Σήμερα, εκμεταλλεύεται 9 ελληνικές αλυκές που αποτελούν το 92% των ελληνικών αλυκών προς εκμετάλλευση, καλύπτοντας τα 2/3 της εγχώριας ζήτησης σε πρωτογενές αλάτι. Κύρια δραστηριότητα της εταιρείας είναι η συγκομιδή αλατιού μέσω εξάτμισης αλυκών και η πώληση του πρωτογενούς άλατος στην Ελλάδα. Το προϊόν που παράγεται είναι το φυσικό αλάτι - πλυμένο, άπλυτο και ειδικών προδιαγραφών (NaCl>99,5%).

Σήμερα βασικά προϊόντα της Ελληνικές Αλυκές ΑΕ είναι το βρώσιμο αλάτι για χονδρική πώληση, το αλάτι για βιομηχανική χρήση, το αλάτι για αποσκλήρυνση νερού και αλάτι για αποχιονισμό οδικών δικτύων. Επιπλέον, από την αλυκή του Μεσολογγίου παράγεται ειδικός τύπος άλατος υψηλής ποιότητας με την ονομασία Αφρίνα που συλλέγεται με το χέρι, και χαρακτηρίζεται ως ανθός αλατιού (fleur de Sel).

Η μέγιστη ετήσια δυναμικότητα παραγωγής πρωτογενούς άλατος ανέρχεται σε 240.000 τόνους και εξαρτάται από τις καιρικές συνθήκες. Πιο συγκεκριμένα, η ετήσια παραγωγή κυμαίνεται από 120.000 – 240.000 τόνους. Το αλάτι αυτό πωλείται κατά κύριο λόγω ως πρωτογενές προϊόν με ελάχιστο βαθμό επεξεργασίας ή συσκευασίας.

Ο σύμβουλος θα αναλάβει να αξιολογήσει την προοπτική καθετοποίησης της παραγωγής, μέχρι το τελικό προϊόν και να μελετήσει τα μεγέθη της εγχώριας και ευρωπαϊκής ζήτησης, τον ανταγωνισμό, τα δυνατά και αδύνατα σημεία της εταιρείας, την πρόταση αξίας (value proposition) όσον αφορά στα προϊόντα, τους δυνητικούς πελάτες και αγορές σε επίπεδο χονδρεμπορίου / λιανεμπορίου, τις αναγκαίες επενδύσεις όσο και τη διαθεσιμότητα χρηματοδότησης, το οικονομικό όφελος το οποίο θα προκύψει για την εταιρεία (cost-benefit analysis) καθώς και το πλάνο εφαρμογής και κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας. Παράλληλα με τη μελέτη σκοπιμότητας, ο Σύμβουλος θα πρέπει να προβεί σε μια μελέτη συγκριτικής αξιολόγησης (benchmarking) εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ: Η στρατηγική για την επόμενη ημέρα μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος

Στόχος δεν είναι τόσο η επίτευξη εμπορικού κέρδους μέσω των πωλήσεων της Κωτσόβολος αλλά το «χτίσιμο» μιας ισχυρής και πολύπλευρης σχέσης με τους πελάτες. Το δίκτυο της Κωτσόβολος αριθμεί τα 94 καταστήματα ενώ διαθέτει πλήρως ανεπτυγμένα logistics.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σπ. Θεοδωρόπουλος: Το success story της Chipita και οι 4 βασικές αρχές

Ο ιδρυτής της Chipita μιλά στο Innovative Greeks Talks του ΣΕΒ για την κατάκτηση της διεθνούς αγοράς με ένα καινοτόμο προϊόν. Τι συμβουλεύει τους επιχειρηματίες: Οι τέσσερις αρχές που οδηγούν στην επιτυχία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Παίζει άμυνα» η Agrino με συγκράτηση των ανατιμήσεων στο ρύζι

Αυξήσεις τιμών πολύ μικρότερες από τις αντίστοιχες στα κόστη πέρασε η Agrino σε μια δύσκολη συγκυρία για την αγορά. Αύξηση της αξίας των πωλήσεων φέτος, παρά τη μείωση του όγκου. Επενδυτικό πρόγραμμα 15 εκατ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πόλεμος τιμών στα ζυμαρικά, κερδίζει έδαφος η ιδιωτική ετικέτα

Μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ οι μεγάλες εταιρείες «απαντούν» με προσφορές με μείωση τιμών ακόμη και κατά 30%. Στο 26,2% αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων private label.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξέσπασε αναταραχή στο χονδρεμπόριο, στήνει δικό της δίκτυο η Mondelez

Μετά την Tasty και την Chipita και η Mondelez, αλλά ενδεχομένως και η ΙΟΝ ετοιμάζονται να στήσουν δικό τους δίκτυο πωλήσεων. Βαρύ πλήγμα σε μεγάλο αριθμό χονδρεμπόρων, απειλή ακόμη και για «λουκέτα».