Μειωμένος κατά 12,5% είναι ο τζίρος της Πλαστικά Θράκης διαμορφωμένος στα 93 εκατ. ευρώ για το α' τρίμηνο του 2023. Ειδικότερα, τα Κέρδη EBITDA από το παραδοσιακό χαρτοφυλάκιο προϊόντων για το πρώτο τρίμηνο του 2023 ανέρχονται σε 11,7 εκατ., συγκριτικά με 11,2 εκατ. για το πρώτο τρίμηνο του 2022. Σημειώνεται ότι το πρώτο τρίμηνο του 2022 περιελάβανε επιπλέον και μη επαναλαμβανόμενα κέρδη, ύψους 4,3 εκατ., που σχετίζονταν με προϊόντα COVID-19 (συνολικό EBITDA πρώτου τριμήνου 2022: 15,5 εκατ.).
Αναλυτικά:
Ο Όμιλος Πλαστικά Θράκης ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ τριμήνου 2023 με τον κύκλο εργασιών από συνεχιζόμενες δραστηριότητες να διαμορφώνεται στα €93 εκατ., ενώ νέα αύξηση 4% σημειώθηκε στα συγκρίσιμα κέρδη προ τόκων, αποσβέσεων και φόρων (EBITDA) συνεχίζοντας τις επιδόσεις της προηγούμενης χρονιάς.
Ειδικότερα, τα Κέρδη EBITDA από το παραδοσιακό χαρτοφυλάκιο προϊόντων για το πρώτο τρίμηνο του 2023 ανέρχονται σε 11,7 εκατ., συγκριτικά με 11,2 εκατ. για το πρώτο τρίμηνο του 2022. Σημειώνεται ότι το πρώτο τρίμηνο του 2022 περιελάβανε επιπλέον και μη επαναλαμβανόμενα κέρδη, ύψους 4,3 εκατ., που σχετίζονταν με προϊόντα COVID-19 (συνολικό EBITDA πρώτου τριμήνου 2022: 15,5 εκατ.). Οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 12,5% από 106,3 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022 και διαμορφώθηκαν σε 93 εκατ., αποτυπώνοντας, όπως ήταν αναμενόμενο, τη σχεδόν μηδενική ζήτηση των προϊόντων προστασίας από τον COVID-19, την επίδραση από τη σημαντική μείωση στις τιμές πώλησης το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και παρά το ότι οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν μόνο οριακά κατά 4% λόγω της συγκρατημένης ζήτησης στην αγορά.
Υπενθυμίζεται πως τους πρώτους μήνες του 2022, οι τιμές των πρώτων υλών εκτινάχθηκαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα με αποτέλεσμα και οι τιμές πώλησης να κινηθούν ανοδικά, ενώ επήλθε σχετική διόρθωση στη συνέχεια.
Ισχυρή μείωση παρουσίασε ο Όμιλος στον καθαρό δανεισμό ύψους 31,2% ο οποίος διαμορφώθηκε στα 14,8 εκατ. από 21,5 εκατ. στο τέλος του προηγούμενου έτους.
Ο Όμιλος Πλαστικά Θράκης συνεχίζει, παρά το ασταθές μακροοικονομικό περιβάλλον και τις δυσμενείς συνθήκες στην παγκόσμια αγορά, να σημειώνει με συνέπεια σταθερή, βιώσιμη ανάπτυξη και αύξηση κερδοφορίας στη βάση ενός ισχυρού επενδυτικού πλάνου για το 2023 ύψους ~30 εκατ., το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Στόχος του Ομίλου παραμένει η διαρκής ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικής του, η βελτίωση του προϊοντικού μίγματος, αλλά και η επιτάχυνση της εξαιρετικής πορείας που έχει ήδη αναπτύξει με ισχυρές επιδόσεις και σημαντικά αποτελέσματα. Ο Όμιλος συνεχώς εξελίσσεται με όχημα την καινοτομία και με βασικό άξονα την ολιστική βιώσιμη ανάπτυξή του μακροπρόθεσμα όπως αποδεικνύεται μεταξύ άλλων από την πρόσφατη διάκρισή του στο Forbes ESG Tranparency Index, ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες στην Ελλάδα.
Προοπτικές Ομίλου
Αναφορικά με τις προοπτικές για το 2023, η Διοίκηση παρακολουθεί στενά τις μακροοικονομικές εξελίξεις, σε παγκόσμια κλίμακα, οι οποίες εξακολουθούν να χαρακτηρίζονται από πληθωριστικές πιέσεις, που επιβαρύνουν την κοστολογική βάση της βιομηχανίας, αν και παρατηρείται ήπια αποκλιμάκωση στις τιμές των α’ και β’ υλών και στα μεταφορικά κόστη. Ταυτόχρονα, η ζήτηση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, έχοντας ωστόσο ελαφρώς ανακάμψει, συγκριτικά με τους τελευταίους μήνες του 2022.
Για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, η Διοίκηση του Ομίλου παρακολουθεί και προσαρμόζεται στις αλλαγές που διαμορφώνονται σε μακροοικονομικό επίπεδο, καταβάλλοντας προσπάθεια να επιτύχει τη δυνατόν καλύτερη οικονομική απόδοση, με παράλληλη διαχείριση των επιχειρησιακών κινδύνων που προκύπτουν.
Ειδικότερα, η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά ότι και το δεύτερο τρίμηνο θα επιτευχθεί σημαντική κερδοφορία, που καταδεικνύει την ικανότητα του Ομίλου, σε έντονες και δυσμενείς συνθήκες, να παραμένει προσηλωμένος στους στόχους του. Επομένως, γίνεται η εκτίμηση ότι σε επίπεδο εξαμήνου, εφόσον οι συνθήκες στην αγορά δεν μεταβληθούν σημαντικά, το EBITDA για το εξάμηνο του 2023, θα βρίσκεται στα ίδια περίπου επίπεδα του EBITDA του πρώτου εξάμηνου του 2022, από το παραδοσιακό χαρτοφυλάκιο προϊόντων, ήτοι μη περιλαμβάνοντας τα κέρδη από τις πωλήσεις προϊόντων που σχετίζονται με τον COVID19, όπου ανήλθαν σε €4,7 εκατ. περίπου (σε επίπεδο EBITDA).