Συνεχίζεται και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 το θετικό μομέντουμ για τον όμιλο Φουρλή, σε συνέχεια σημαντικής βελτίωσης των μεγεθών του την χρονιά που πέρασε και ειδικότερα κατά το τελευταίο τρίμηνο. Όπως ανέφεραν χθες ο πρόεδρος του ομίλου κ. Βασίλης Φουρλής καθώς και ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Απόστολος Πεταλάς, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του ομίλου στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών και σε τηλεδιάσκεψη, οι προοπτικές κρίνονται θετικές και για το τρέχον έτος, στην βάση του σταθερού μακροοικονομικού κλίματος, καθώς και της επιστροφής σε ομαλότητα ως προς την κατανάλωση, παρά την προεκλογική περίοδο.
Ειδικότερα, εκτιμάται ότι τα έσοδα του ομίλου θα αγγίξουν τα 750 εκατ ευρώ μέχρι το 2026, από 501 εκατ. το 2022, δηλαδή θα παρουσιάσουν τα επόμενα χρόνια μια σωρευτική αύξηση της τάξεως του 50%, με τα κέρδη προ φόρων να υπολογίζονται σε 8%. Μάλιστα, ειδικά σε ό,τι αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2023, ο κ. Πεταλάς ανέφερε ότι ο όμιλος καταγράφει αύξηση πωλήσεων σε διψήφιο ποσοστό συγκριτικά με πέρσι, προϊδεάζοντας για ένα συνολικά καλύτερο έτος, στην βάση της ευοίωνης εξέλιξης και της νέας τουριστικής περιόδου.
Στο περιβάλλον αυτό, ο όμιλος σχεδιάζει την διάθεση επενδυτικών κεφαλαίων ύψους 18 έως 20 εκατ ευρώ το τρέχον έτος, μόνο για τις τρεις εμπορικές δραστηριότητες που αναπτύσσει (IKEA, Intersport και Holland & Barrett), ενώ εξίσου υψηλό αν και αδιευκρίνιστο παραμένει προς το παρόν είναι το ύψος των επενδύσεων που εξετάζονται από τη θυγατρική στον χώρο των ακινήτων, Trade Estates. Εκτιμάται ωστόσο ότι σε ορίζοντα τριετίας θα έχει στην κατοχή της ακίνητα μικτής εκτιμώμενης αξίας έως και 550 εκατ ευρώ, από 300 εκατ ευρώ σήμερα. Για τον σκοπό αυτό εξάλλου δρομολογείται η δημόσια εγγραφή της εταιρείας στο ΧΑ, μέχρι τη λήξη του έτους και κατά πάσα πιθανότητα το φθινόπωρο. Σημειώνεται ότι τα επενδυτικά κεφάλαια της Trade Estates ανήλθαν σε 68 εκατ ευρώ τη χρονιά που πέρασε.
Όπως σημείωσε ο κ. Φουρλής, τόσο η αγορά του οικιακού εξοπλισμού όσο και των αθλητικών ειδών κρίνονται υγιείς στην παρούσα φάση, παρουσιάζοντας σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, ενώ τόσο η ΙΚΕΑ όσο και η Intersport εκτιμάται ότι κατακτούν νέα μερίδια αγοράς. Ειδικά σε ό,τι αφορά την πρώτη, ο κ. Πεταλάς σημείωσε ότι αφ’ ενός η επίλυση σε ποσοστό 80% των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας που οδηγούσαν σε ελλείψεις αγαθών την προηγούμενη διετία, αφετέρου η πιο μετριασμένη αύξηση τιμών σε σχέση με τον ανταγωνισμό, καθιστούν την ΙΚΕΑ ανώτερη του ανταγωνισμού. Ο ίδιος επεσήμανε ότι οι αυξήσεις τιμών στην σουηδική αλυσίδα δεν υπερβαίνουν το 15%-19%, την στιγμή που ο ανταγωνισμός υποχρεώθηκε σε αυξήσεις που αγγίζουν ακόμη και το 30%.
Όσον αφορά την Intersport, η μικρή συμπίεση στην κερδοφορία που καταγράφηκε τη χρονιά που πέρασε αποδίδεται στην ραγδαία αύξηση των λειτουργικών της δαπανών και ειδικότερα του κόστους ενέργειας, που εκτινάχθηκε κατά 135%. Αρνητικά συνέβαλαν επίσης οι αυξήσεις των ενοικίων -ειδικά στις χώρες εκτός της Ελλάδας που δραστηριοποιείται η αλυσίδα- όσο και του μισθολογικού κόστους. Εκτίμηση της διοίκησης, ωστόσο, είναι ότι θα επέλθει σταδιακή εξομάλυνση των αντίρροπων αυτών τάσεων το τρέχον έτος, στην βάση τόσο της απαλλαγής από την ζημιογόνο δραστηριότητα της Τουρκίας όσο και της βελτίωσης του οικονομικού κλίματος συνολικά. Θετικά συμβάλλει επίσης η ανάδειξη της Intersport σε στρατηγικό συνεργάτη των κολοσσών των αθλητικών ειδων Nike και Adidas, εξασφαλίζοντας μάλιστα αποκλειστικά είδη σε κάποιες περιπτώσεις, επιτρέποντας έτσι στην αλυσίδα να διαμορφώσει κατάλληλα το προϊοντικό της μείγμα.
Επιπρόσθετα, η πλήρης λειτουργία του νέου κέντρου logistics που εξυπηρετεί την δραστηριότητα της λιανικής αθλητικών ειδών, υπό το πρίσμα της πολυκαναλικής προσέγγισης (omnichannel), προσθέτει ένα ακόμη ατού στην αλυσίδα και στην last mile εξυπηρέτηση, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού, ενώ και η επαναδιαπραγμάτευση αρκετών από τα περίπου 150 συμβόλαια μισθωμάτων της αλυσίδας το προηγούμενο έτος θα αποδώσουν καρπούς φέτος. Σημειώνεται ότι ο όμιλος Φουρλή δαπάνησε 19 εκατ ευρώ το 2022, κυρίως για την ανακαίνιση καταστημάτων της αλυσίδας Intersport αλλά και την ολοκλήρωση του περιορισμού του εμβαδόν επιλεγμένων σημείων της ΙΚΕΑ, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις των καταναλωτών, περικόπτοντας περιττά κόστη.
Θετικά είναι, τέλος, τα μηνύματα και από τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας των τριών καταστημάτων της αλυσίδας Holland & Barrett, με τον κ. Πεταλά να αναφέρει ότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα αποτελέσει μία «ευχάριστη έκπληξη» για τον όμιλο συνολικά. Σημειώνεται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας θα λειτουργήσει το προσεχές διάστημα ενώ απώτερος στόχος του ομίλου είναι η λειτουργία έως 120 καταστημάτων Η&Β σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία στην επόμενη πενταετία.