ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Σε νέα φάση ο «πόλεμος των cola» με ισχυρή επίθεση της Coca Cola 3Ε

Με ακριβή διαφημιστική εκστρατεία, ο κυρίαρχος παίκτης της αγοράς αναψυκτικών επιχειρεί να αναχαιτίσει τον ανταγωνισμό από τους μικρότερους. Μεγάλες εκπτώσεις προσφέρει συνεργαζόμενος χονδρέμπορος.

Σε μία «θηριώδη» επικοινωνιακή αντεπίθεση σε «νεκρό χρόνο» -δηλαδή off season- που συνοδεύεται και με αντίστοιχη επιθετική εμπορική πολιτική, η Coca Cola 3Ε επιχειρεί να ανακτήσει το μερίδιο που έχασε στη διάρκεια του 2022 στην αγορά της cola και παράλληλα να αναχαιτίσει, κατά το δυνατόν, τους «μικρούς» ανταγωνιστές της.

Παρά το γεγονός ότι το μερίδιο της δεν αμφισβητείται ευθέως και σοβαρά από καμία ανταγωνιστική της επιχείρηση –είναι τεράστια η απόσταση μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου στην εν λόγω αγορά- ωστόσο χρόνο με τον χρόνο μειώνεται, καθώς αποσπούν «μικρές φέτες» πότε η μία και πότε η άλλη ανταγωνιστική εταιρεία.

Το μερίδιο της Coca Cola 3Ε είναι τεράστιο και έχει όχι μόνο ιστορικά προηγούμενα αλλά και τρέχοντα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Έχει αποκτήσει από χρόνια προνομιακή σχέση με τον ίσως μεγαλύτερο χονδρέμπορο της αγοράς, την οικογένεια Μπακαλάρου από την Πάτρα, που ελέγχει τις περιοχές της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας μέχρι τα Ιωάννινα, προχωρώντας σε συνεχείς εξαγορές μικρών τοπικών χονδρεμπόρων. Πριν από ένα χρόνο, με έδρα το Μαρκόπουλο της Αττικής, εγκαταστάθηκε με την εξαγορά της εταιρείας Κάβειρο και άρχισε να δραστηριοποιείται στο λεκανοπέδιο.

Πηγές της αγοράς μιλώντας με το BD έλεγαν πως ο «νέος» παίκτης στην αγορά της Αττικής ακολουθεί επιθετική εμπορική πολιτική, σημειώνοντας ότι, ενώ οι συνήθεις εκπτώσεις κυμαίνονται από 8% ως και 12% ανάλογα με τον πελάτη και το μέγεθος των αγορών που κάνει, στη συγκεκριμένη περίπτωση οι εκπτώσεις φθάνουν ως και 15%.

Η μία εκδοχή, λένε, είναι ότι ο «νέος παίκτης» στη μεγαλύτερη αγορά της χώρας προκειμένου να εδραιωθεί παρέχει υψηλές εκπτώσεις. Η δεύτερη εκδοχή είναι πως, έχοντας προνομιακές σχέσεις, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, με τον μεγαλύτερο όμιλο της αγοράς, έχει την οικονομική δυνατότητα να κερδίζει πελάτες προσφέροντάς τους υψηλές παροχές. Τι από τα δύο συμβαίνει είναι ασαφές και μένει να αποδειχθεί.

Πάντως, στη διάρκεια του 2022 στο σύνολο της αγοράς της cola (αλυσίδες σούπερ μάρκετ και χονδρεμπόριο) το μερίδιο της 3Ε ΑΕ ανήλθε στο 79%, χάνοντας μία μονάδα έναντι του 2021, που όμως δεν ήταν καλή χρονιά για την εστίαση, δηλαδή για τον τομέα του χονδρεμπορίου –όπως και το 2020. Στην  επόμενη θέση βρέθηκε η Pepsico με 7,5%, στην τρίτη θέση η εταιρεία Βίκος της οικογένειας Σεπετά και η Green Cola των Περ. Βενιέρη και Γ. Χήτου με μερίδιο από 5% η κάθε μία και ακολούθως η Loux με 1% και οι ΕΨΑ και Νέκταρ με 0,1% η κάθε μία. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η μία μονάδα που απώλεσε η μεγαλύτερη βιομηχανία αναψυκτικών «διανεμήθηκε» κυρίως στην Pepsico (0,5%), στον Bίκο (0,3%) και στην ΕΨΑ (0,1%).

Άλλες πηγές της αγοράς έλεγαν ότι δεν σκοπεύουν να αφήσουν αναπάντητη την αντεπίθεση της και σχεδιάζουν ήδη τις δικές τους καμπάνιες που θα αρχίσουν να εκδηλώνονται από τα τέλη του Μάρτη για να καλύψουν την πασχαλινή αγορά και θα δώσουν ιδιαίτερη έμφαση στο ξεκίνημα της νέας τουριστικής σεζόν.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Προσφεύγει στη Δικαιοσύνη η Coca Cola 3E για το πρόστιμο της Επ. Ανταγωνισμού

Όπως αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της, η Επιτροπή Ανταγωνισμού στηρίχτηκε και γενικεύει μεμονωμένες επικοινωνίες και αποσπασματικές δηλώσεις σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, που αντιστοιχούν σε απειροελάχιστο ποσοστό της αγοράς.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τρίτο βαρύ πρόστιμο στην Coca Cola 3Ε σε 30 χρόνια από την Επ. Ανταγωνισμού

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής, η COCA-COLA 3E τιμωρείται με πρόστιμο 10,34 εκατ. επειδή, κατά την περίοδο 2015-2019, χρησιμοποίησε διάφορες πρακτικές, με στόχο τον εκτοπισμό ανταγωνιστών από την αγορά της Ρόδου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση καθαρών εσόδων 13,7% στο εννεάμηνο για την Coca Cola HBC

«Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι το χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης, μπορεί να οδηγήσει σε καλής ποιότητας ανάπτυξη υπό ποικίλες συνθήκες αγοράς» ανέφερε ο Zoran Bogdanovic.