ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Η αντεπίθεση... της γούνας στις οικολογικές ανησυχίες

Η αγορά της γούνας, αληθινής και συνθετικής, εκτινάχθηκε στα 25 δισ. δολ. Οι παραδοσιακοί γουνοποιοί υπογραμμίζουν ότι τα υλικά της συνθετικής γούνας δημιουργούν μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Στην αντεπίθεση περνάνε οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον παραδοσιακό κλάδο της γουνοποιίας ενάντια στους υποστηρικτές της οικολογίας και της βιωσιμότητας που καλούν τους καταναλωτές να θέσουν στο περιθώριο την αληθινή γούνα προς όφελος των συνθετικών υλικών.

Η τάση τροφοδοτείται περαιτέρω από την συνειδητή επιλογή ολοένα και περισσότερων διεθνών μόδας να απορρίψουν το δέρμα και την γούνα συνολικά, όμως η συζήτηση σχετικά με το τι είναι περισσότερο επωφελές για τον πλανήτη έχει ανάψει για τα καλά.

Πρόσφατα, η Ελληνική Ομοσπονδία Γούνας κατέθεσε αίτημα προς το υπουργείο Παιδείας ώστε να επιτραπεί σε μαθητές σχολείων των περιοχών Καστοριάς και Σιάτιστας να επισκέπτονται σημεία που αφορούν τόσο τον πρωτογενή τομέα (εκτροφεία γουνοφόρων ζώων και φάρμες) όσο και τον δευτερογενή (βυρσοδεψεία, εργοστάσια και καταστήματα) προκειμένου να γνωρίσουν τον παραδοσιακό κλάδο της γουνοποιίας.

Στόχο αποτελεί η τόνωση του εξωστρεφούς αυτού κλάδου με νέα ταλαντούχα και καταρτισμένα άτομα ώστε να ενισχυθεί η παραγωγική του δραστηριότητα αλλά και να αναχαιτιστεί η επικράτηση των συνθετικών υλικών. Σημειώνεται ότι η αξία των ελληνικών εξαγωγών γούνας περιορίστηκε σε 40 εκατ. δολάρια το 2018 με κύριες αγορές-στόχους τη Ρωσία, την Ουκρανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. 

Προς την ίδια κατεύθυνση, μέλη του Συνδέσμου Γουνοποιών Καστοριάς είχαν πρόσφατα συνάντηση με βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος με θέμα την διευθέτηση φορολογικών και τελωνειακών θεμάτων. Σημειώνεται ότι η Διεθνής Έκθεση Γούνας Καστοριάς, που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο τον Μάιο, έχει εδραιωθεί ως παγκόσμιο κλαδικό γεγονός, προσελκύοντας επισκέπτες από περισσότερες από 40 χώρες, εκ των οποίων περισσότεροι από τους μισούς πραγματοποιούν άμεσες αγορές. Ωστόσο, στην φετινή διοργάνωση δεν έλειψαν οι διαμαρτυρίες από Έλληνες εκπροσώπους ενώσεων για την προστασία των ζώων, αντικατοπτρίζοντας το διεθνές κλίμα.

Κι ενώ η Κίνα αναδύεται ως σημαίνουσα αγορά, απορροφώντας το 80% των ιταλικών εξαγωγών αληθινής γούνας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ιταλικής Ομοσπονδίας Γουνοποιών, το προϊόν αυτό βάλλεται διεθνώς, καθώς πληθαίνουν οι φωνές που το ταυτίζουν με την κακοποίηση των ζώων. Κατά συνέπεια, η ζήτηση για τεχνητό δέρμα και συνθετική γούνα καταγράφει κατακόρυφη αύξηση κατά 250% σε Αμερική και Ευρώπη φέτος, καθώς οίκοι όπως οι Chanel, Versace, Prada και Burberry αλλά και διεθνείς όμιλοι διαδικτυακών καταστημάτων όπως το Yoox/Net-a-Porter Group απορρίπτουν την αληθινή γούνα και προτείνουν οικολογικές εναλλακτικές.

Περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα της γούνας

Περνώντας στην αντεπίθεση, εκπρόσωποι των Ενώσεων Γουνοποιών απαντούν στις αιτιάσεις των οικολόγων αναδεικνύοντας τον μακρύ κύκλο ζωής της αληθινής γούνας αλλά και το γεγονός ότι πρόκειται για βιοδιασπώμενο υλικό, σε αντίθεση με την ψεύτικη γούνα που με βάση τον πολυεστέρα και το ακρυλικό, προϋποθέτει συνθετικά υλικά που επιβαρύνουν τον πλανήτη για πολλά χρόνια. Περαιτέρω, με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι γουνοποιοί σε Ευρώπη και Αμερική στρέφονται στο σχεδιασμό πιστοποιητικών για το τελικό προϊόν γούνας (στην Ελλάδα αναφέρεται ως Greek Fur) κι αναζητούν λύσεις ώστε να περιοριστούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από την εκτροφή των ζώων.

Παράλληλα, επιστρατεύουν νέους σχεδιαστές μόδας προκειμένου να δώσουν νέα πνοή στην αληθινή γούνα και να δελεάσουν τη νεότερη γενιά καταναλωτών που εμφανίζεται πιο συνειδητοποιημένη σε θέματα οικολογίας. Χαρακτηριστική είναι η κίνηση της Βρετανικής Ομοσπονδίας Γουνοποιών η οποία συνεργάζεται με 12 πανεπιστημιακά ιδρύματα με στόχο την εκπαίδευση νέων σπουδαστών στην παραδοσιακή τεχνική. 

Η ασαφής πάντως θέση των διεθνών κολοσσών LVMH (Louis Vuitton, Givenchy και Dior μεταξύ άλλων) και Kering (Gucci και Yves Saint Laurent ανάμεσα σε άλλους) πάνω στο θέμα αναδεικνύει την πολυπλοκότητά του. Και οι δύο όμιλοι αναγνωρίζουν την αξιοπιστία του πιστοποιητικού FurMark της Διεθνούς Ομοσπονδίας Γούνας που διασφαλίζει καλές πρακτικές κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας, θολώντας τα νερά σχετικά με την ηθική στάση τους στο θέμα.

Εξάλλου, σύμφωνα με στοιχεία του Euromonitor International, η ζήτηση διεθνώς για γούνα (αληθινή και συνθετική) αυξήθηκε κατά 120% κι άγγιξε σε αξία τα 25 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019, αποτελώντας ένα σημαντικό κομμάτι της πίτας των 281 δισ. δολαρίων της παγκόσμιας αγοράς πολυτελών αγαθών κι επιβεβαιώνοντας ότι η διαμάχη αυτή θα έχει μέλλον.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τζίρο 100 εκατ. θα φέρει η Foot Locker στον όμιλο Φουρλή το 2027

Μέσω της Sportswear AE ο όμιλος Φουρλή τοποθετείται ανταγωνιστικά στην αγορά των αθλητικών ενδυμάτων και υποδημάτων, αναπτύσσοντας τις αλυσίδες Intersport και Foot Locker στη Ν.Α. Ευρώπη. Επενδύσεις άνω των 80 εκατ. μέχρι το 2028.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρεμιέρα για το πρώτο ελληνικό αθλητικό παπούτσι υψηλών απαιτήσεων

Το νέο εγχείρημα αποτελεί επενδυτική πρωτοβουλία των Αλ. Λάτση και P. Ruppe, κορυφαίου πρώην στελέχους της Nike. Ο Εμ. Μπιάνκι ανέλαβε τον σχεδιασμό και Θ. Θωμαΐδης την επιχειρησιακή ηγεσία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι τουρίστες στήριξαν την αγορά, προσδοκίες για την Black Friday

Το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου αυξήθηκαν οι τουρίστες υψηλών εισοδημάτων, οι οποίοι συνεισέφεραν και στους εμπορικούς τζίρους. Ήδη «τρέχουν» οι προωθητικές ενέργειες για Black Friday και Cyber Monday.
IKEA, Fourlis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος Φουρλή: Στην Πάτρα άνοιξε το πρώτο μεγάλο IKEA μετά την κρίση

Όπως τόνισε ο Βασίλης Φουρλής, το νέο κατάστημα της αλυσίδας αποτελεί το πρώτο μεγάλο σημείο που ανοίγει μετά το 2010. Σχέδια για άνοιγμα έως και 10 νέων μικρότερων ΙΚΕΑ σε μακροπρόθεσμη βάση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έτος σταθεροποίησης κι ανόδου του 2024 για την αλυσίδα Toi & Moi

Η αλυσίδα γυναικείων ενδυμάτων διαβλέπει προοπτικές επαναφοράς σε κερδοφορία φέτος, μετά από ένα έτος μείωσης πωλήσεων και ζημίων. Διατηρεί 20 σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.