ΓΔ: 1400.69 0.22% Τζίρος: 76.83 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:46:00 DATA
FlexoPack
Φώτο: FlexoPack

«Απογείωσαν» τα μεγέθη της FlexoPack οι νέες ανάγκες λόγω πανδημίας

Η κατακόρυφη αύξηση της διεθνούς ζήτησης εξειδικευμένων συσκευασιών για μεταφορά τροφίμων έδωσε ισχυρή ώθηση στις πωλήσεις της FlexoPack που εξάγει το 85% της παραγωγής σε δεκάδες χώρες. Διπλάσια κέρδη προ φόρων το α' εξάμηνο.

Δραστηριοποιούμενη στον κλάδο των εξειδικευμένων εύκαμπτων συσκευασιών για μεταφορά τροφίμων, η εταιρεία FlexoPack είδε τις εργασίες της να εκτοξεύονται μέσα στην πανδημία, όπου οι ανάγκες για ασφαλή μεταφορά αγαθών πρώτης ανάγκης έγινε πιο απαραίτητη από ποτέ σε όλο τον κόσμο.

Σε μια χώρα που έχει υποστεί ιστορικών διαστάσεων αποβιομηχάνιση, είναι πολύ ενθαρρυντικό ότι υπάρχουν βιομηχανίες όπως η FlexoPack, η οποία εξάγει άνω του 85% της παραγωγής σε δεκάδες χώρες του εξωτερικού, ενώ διοχετεύει σημαντικά κεφάλαια κάθε χρόνο στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων, έχοντας εξελίξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια την προϊοντική της γκάμα.

Μάλιστα, η εξειδικευμένη ομάδα R&D που αποτελείται από επιστήμονες και μηχανικούς με υψηλή τεχνογνωσία, σχεδιάζει και αναπτύσσει προϊόντα σε συνεργασία με πελάτες και προμηθευτές, κάτι που της δίνει το συγκριτικό πλεονέκτημα να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων αλλά και να πιάνει το «σφυγμό» των αναγκών της αγοράς.

Από το 2014 έως σήμερα η εταιρεία έχει υλοποιήσει επενδυτικά προγράμματα πάνω από 50 εκατ. ευρώ, που την καθιστούν πρωτοπόρα στο χώρο της εύκαμπτης συσκευασίας τροφίμων στη χώρα μας, όπου έχει κυρίαρχο μερίδιο αγοράς.

Αυτές οι επενδύσεις την έχουν καταστήσει ανταγωνιστική διεθνώς, καθώς έχει κατακτήσει δύσκολες και απαιτητικές αγορές, ενώ έχει ιδρύσει θυγατρικές εταιρείες σε χώρες όπως Πολωνία, Γαλλία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία, Ιρλανδία, Σερβία και Κύπρο.

Με τα χρόνια η εταιρεία έχει «χτίσει» ένα ισχυρό δίκτυο διανομής, καταφέρνοντας πλέον να εξάγει προϊόντα της σε δεκάδες χώρες σε όλο τον κόσμο και στις πέντε ηπείρους.

Η FlexoPack SA ιδρύθηκε το 1979 στο Κορωπί Αττικής από την οικογένεια Γκινοσάτη που έως σήμερα έχει τον έλεγχο της επιχείρησης κατέχοντας κοντά στο 65% του μετοχικού κεφαλαίου, ενώ στις 2 Απριλίου του 1996 πέρασε το κατώφλι της Παράλληλης Αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Πλέον έχει καταστεί ένας μεγάλος διεθνούς εμβέλειας κατασκευαστής εύκαμπτων υλικών συσκευασίας που προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων, με ιδιαίτερη έμφαση στην παραγωγή films συσκευασίας πολλαπλών στοιβάδων με ιδιότητες διαπερατότητας στο οξυγόνο. Η εταιρεία διαθέτει ισχυρή τεχνική βάση στην εξώθηση, την κατασκευή σακουλών συσκευασίας κενού και την εκτύπωση. Η κύρια αγορά της FlexoPack είναι η βιομηχανία τροφίμων, με έμφαση στο κρέας, τα πουλερικά, το τυρί και τα ψάρια. Άλλες αγορές περιλαμβάνουν τη βιομηχανία εκτύπωσης / μετατροπής και τη συσκευασία προϊόντων προσωπικής φροντίδας.

Πελάτες της εταιρείας είναι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, βιομηχανίες τροφίμων, κρεάτων, γαλακτοβιομηχανίες, ιχθυοκαλλιέργειες, εταιρείες χυμών και άλλων ροφημάτων, προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και πάσης φύσεως εταιρεία που μεταποιεί και συσκευάζει είδη τροφίμων με στόχο την ασφαλή συντήρηση και μεταφορά τους.

Σημαντική αύξηση τζίρου και κερδών

Τα αποτελέσματα της εταιρείας το πρώτο εξάμηνο του 2022 είναι εξαιρετικά και βάζουν τις βάσεις για την καλύτερη χρήση στην ιστορία του ομίλου.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 74,908 εκατ. ευρώ, έναντι 49,981 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021, παρουσιάζοντας ποσοστιαία αύξηση κατά 49,87%, ενώ σε επίπεδο εταιρείας είχε τζίρο 61,003 εκατ. ευρώ, έναντι 43,896 εκατ. ευρώ πέρυσι, μια αύξηση κατά 38,97%.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε επίπεδο ομίλου σε 14,995 εκατ. ευρώ, έναντι 8,465 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 77,14%, ενώ σε επίπεδο μητρικής διαμορφώθηκαν στα 11,454 εκατ. ευρώ έναντι 7,725 εκατ. ευρώ (+48,27%).

Τα κέρδη προ φόρων (EBT) ανήλθαν για τον όμιλο σε 10,669 εκατ. ευρώ, έναντι 5,381 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 98,27% και για την εταιρεία σε 7,606  εκατ. ευρώ έναντι 5,210 εκατ. ευρώ αυξημένα (+45,99%). Τέλος, τα κέρδη μετά φόρων (EAT) σε επίπεδο ομίλου ανήλθαν σε 7,837 εκατ. ευρώ, έναντι 4,322 εκατ. ευρώ πέρυσι, αυξημένα κατά 81,33%. Σε επίπεδο εταιρείας τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 5,975 εκατ. ευρώ, έναντι 4,236 εκατ. ευρώ (+41,05%).

Μόλις 1,47% ο τζίρος από Ρωσία – Ουκρανία

Σ’ ό,τι αφορά το υπόλοιπο του 2022 αλλά και το 2023, η FlexoPack έχει να αντιμετωπίσει την κοινή σε όλη τη βιομηχανία ενεργειακή κρίση και την τεράστια αύξηση τιμών στις πρώτες ύλες, μια κυρίαρχη των οποίων είναι τα παράγωγα πετρελαίου ή άλλων χημικών προϊόντων που χρησιμοποιεί για τη δημιουργία των προϊόντων της.

Αναφορικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία, όπως αναφέρει η έκθεση του ορκωτού λογιστή που υπέγραψε την έκθεση αποτελεσμάτων 1ου εξαμήνου, η εταιρεία δεν έχει σημαντική επιχειρηματική έκθεση στις εμπλεκόμενες σε σύρραξη χώρες και ως εκ τούτου δεν υφίσταται ουσιώδης επίδραση στις δραστηριότητές της. Εντούτοις, οι επιπτώσεις του πολέμου είναι δυσβάστακτες για την παγκόσμια οικονομία, λόγω των μεγάλων ανατιμήσεων στις τιμές της ενέργειας, των πρώτων υλών, των βιομηχανικών μετάλλων και άλλων καταναλωτικών αγαθών, όπως τα είδη διατροφής.

Κατά την παρούσα χρονική στιγμή, οιαδήποτε πρόβλεψη αναφορικά με τις επιπτώσεις της πολεμικής σύρραξης επί του κύκλου εργασιών, των αποτελεσμάτων και της χρηματοοικονομικής θέσης του ομίλου είναι επισφαλής, σημειώνει η διοίκηση. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, οι πωλήσεις του ομίλου στη Ρωσία και την Ουκρανία ανήλθαν αθροιστικά σε 1,098 εκατ. ευρώ, ήτοι 1,47% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών. Στο σύνολο της προηγούμενης χρήσης του 2021, οι πωλήσεις του ομίλου σε Ρωσία και Ουκρανία είχαν ανέλθει σε 2,337 εκατ. ευρώ, ήτοι 2,05% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών.

Σημειώνεται πως τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας ανέρχονται στα 100 εκατ. ευρώ, ενώ ο καθαρός δανεισμός δεν υπερβαίνει τα 5 εκατ. ευρώ.

Κέντρο έρευνας και ανάπτυξης

Μια από τις καινοτομίες της FlexoPack είναι πως το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης είναι επισκέψιμο για πελάτες και προμηθευτές, με στόχο τη δοκιμή προϊόντων και τύπων συσκευασίας. Μάλιστα, η ομάδα ανάπτυξης συσκευασίας συνεργάζεται με τον πελάτη για την επίτευξη της καλύτερης λύσης συσκευασίας για οποιαδήποτε εφαρμογή.

Το Κέντρο R&D συνεργάζεται σε πολλά ερευνητικά έργα με τοπικά πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά ιδρύματα, ενώ παρέχεται η δυνατότητα υποτροφιών, επιτρέποντας στους σπουδαστές των ακαδημαϊκών οργανισμών να επωφεληθούν από την εργασία σε μερικά από τα πιο απαιτητικά έργα του κλάδου, μαζί με εξειδικευμένους επιστήμονες.

Από το Σεπτέμβριο του 1995 η εταιρεία κατέχει πιστοποιητικό διασφάλισης ποιότητας ISO 9001 για την έρευνα, ανάπτυξη, παραγωγή, διάθεση και τεχνική υποστήριξη των προϊόντων της, το οποίο της έχει χορηγηθεί από την εταιρία Βureau Veritas. Παράλληλα, από το 2003 η εισηγμένη πιστοποιήθηκε με το νέο πρότυπο υγιεινής, το British Retail Consortium (BRC). Το εν λόγω πρότυπο - πανευρωπαϊκής αναγνώρισης - εισάγει υψηλότατες απαιτήσεις υγιεινής, ασφάλειας προϊόντος και ποιότητας.

Οι κτιριακές εγκαταστάσεις της FlexoPack βρίσκονται στη θέση Τζήμα στο Κορωπί Αττικής σε δύο ιδιόκτητα οικόπεδα συνολικής εκτάσεως 29.432 τ.μ., με συνολική ωφέλιμη επιφάνεια 25.700 τ.μ. περίπου, μετά και την ολοκλήρωση σημαντικής επένδυσης προ τετραετίας. Η επένδυση αφορούσε στην κατασκευή του νέου βιομηχανικού κτιρίου της εταιρείας που περιλαμβάνει χώρους παραγωγής, αποθηκευτικούς χώρους και γραφεία συνολικής επιφάνειας 8.485 τ.μ. με στόχο την ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικής.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

FlexoPack
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Flexopack: Αύξηση κερδών κατά 18,95% το α' εξάμηνο του 2024

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 76,682 εκατ. ευρώ, έναντι 77,280 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας ποσοστιαία μείωση κατά 0,77% και ο εταιρικός σε 59,428 εκατ. ευρώ, έναντι 56,509 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας ποσοστιαία αύξηση 5,17%.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Endless EC μπαίνει στα σούπερ μάρκετ με δικό της brand απορρυπαντικού

Σε νέα εποχή δυναμικής ανάπτυξης και εξωστρέφειας έχει μπει πλέον η εταιρεία Endless (πρώην Ευρωχαρτική), με αλλαγές στο μετοχολόγιο, αλλά και λανσάρισμα των δικών της brands στον κλάδο των απορρυπαντικών.
keramourgia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η βιομηχανία από το Κιλκίς που έγινε παγκόσμια δύναμη στην κεραμουργία

Η Κεραμουργία Βορείου Ελλάδος έκανε την κρίση ευκαιρία για εξαγωγική δραστηριότητα. Έχει το μεγαλύτερο εργοστάσιο του κλάδου στην Ευρώπη και εξάγει σε 40 χώρες. Μεγάλη επένδυση στη Σερβία και νέα προϊόντα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

​​​​​​​«Απόβαση» στην Αθήνα από την κρητική εταιρεία Τσατσαρωνάκης

Στην πιο αναπτυξιακή φάση της 76χρονης ιστορίας βρίσκεται η χανιώτικη εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ καθώς ετοιμάζεται να δημιουργήσει μεγάλη παραγωγική μονάδα στην Αθήνα, ενώ μετατρέπεται σε όμιλο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΖΑΓΟΡΙΝ: Ένα success story 108 ετών από τον Συνεταιρισμό του Πηλίου

Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου ιδρύθηκε το μακρινό 1916 και παράγει τα φημισμένα μήλα Ζαγορίν. Ήταν ο πρώτος στην Ευρώπη που κατοχύρωσε ΠΟΠ συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του.