To ποσό των 683 εκατ. ευρώ θα λάβει καθαρό η Ελλάκτωρ από την πώληση του 75% του τομέα των ΑΠΕ (Άνεμος) στη Motor Oil. Αυτό προκύπτει από την ενημέρωση της διοίκησης της Ελλάκτωρ στο ΧΑ για τα βήματα που απαιτούνται ώστε να ολοκληρωθεί η παραπάνω διαδικασία (απόσχιση κλάδου, ίδρυση εταιρείας από κοινού μεταξύ Ελλάκτωρ και Motor Oil κ.α).
Η έγκριση για τη μεταβίβαση του 75% του τομέα ΑΠΕ θα ληφθεί σε έκτακτη γενική συνέλευση της Ελλάκτωρ στις 25 Αυγούστου με στόχο η ολοκλήρωση της συναλλαγής να γίνει μέσα στον Σεπτέμβριο.
Το ποσό των 683 εκατ. ευρώ «λύνει» τα χέρια της διοίκησης της Ελλάκτωρ ως προς το βασικό πρόβλημα του ομίλου που ήταν ο δανεισμός και κυρίως το διεθνές ομόλογο των 670 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 6,34% που κοστίζει μόνο για τόκους 43 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022 ο δανεισμός της Ελλάκτωρ ήταν 1.028 εκατ. ευρώ (δεν συμπεριλαμβάνεται το δάνειο χωρίς αναγωγή 426 εκατ. ευρώ του Μορέα που έχει εξασφαλίσεις από τη συγκεκριμένη παραχώρηση) και διατηρούσε 457 εκατ. ευρώ διαθέσιμα.
Αν αφαιρεθούν τα δάνεια 280 εκατ. ευρώ του Ανέμου που θα βαρύνουν πλέον τη Motor Oil, ο δανεισμός υποχωρεί στα 748 εκατ. ευρώ. Αν «ριχτούν» μάλιστα στη μείωση του χρέους και τα 683 εκατ. ευρώ του τιμήματος από τον Άνεμο, ο δανεισμός της Ελλάκτωρ θα υποχωρήσει στα 65 εκατ. ευρώ και ο όμιλος θα διατηρεί ταυτόχρονα διαθέσιμα περί τα 370 εκατ. ευρώ, αφού θα έχουν αφαιρεθεί και τα διαθέσιμα του Ανέμου.
Στα παραπάνω νούμερα του πρώτου τριμήνου ενδεχομένως έως σήμερα να έχουν επέλθει μεταβολές, αλλά η μεγάλη (θετική) εικόνα είναι αυτή.
Τα σενάρια για την επαναγορά του ομολόγου
Η διοίκηση της Ελλάκτωρ είχε δηλώσει πως το τίμημα από τον Άνεμο θα κατευθυνθεί για την επαναγορά του ομολόγου των 670 εκατ. ευρώ. Η πρόταση εξαγοράς που έγινε προχθές προς τους ομολογιούχους με τιμή 1.010 ευρώ για κάθε ομολογία των 1.000 ευρώ (τιμή 101) μαζί με την καταβολή των τόκων ήταν υποχρεωτική. Προέκυψε μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας πρότασης της Reggeborgh που άλλαξε τις μετοχικές ισορροπίες στον όμιλο.
Ήρθε όμως σε μια πολύ καλή συγκυρία για την αγορά των ομολόγων, για αυτό και στη διοίκηση υπάρχει αισιοδοξία για μεγάλη αποδοχή στην πρόταση. Επειδή πλέον οι αποδόσεις σε εταιρικά ομόλογα έχουν πάρει την ανιούσα, καθώς υποχωρούν οι τιμές, εκτιμάται ότι πολλοί ομολογιούχοι θα ρευστοποιήσουν το ομόλογο της Ελλάκτωρ για να τοποθετηθούν σε άλλα με ακόμη καλύτερες αποδόσεις.
Το θέμα είναι ότι οι ομολογιούχοι έχουν την πολυτέλεια της επιλογής. Δηλαδή, να «καθίσουν» πάνω στο κουπόνι του 6,34% και να περιμένουν καλύτερη προσφορά από την Ελλάκτωρ. Σύμφωνα με τους όρους έκδοσης του ομολόγου, η Ελλάκτωρ έχει δικαίωμα να προτείνει εξαγορά του ομολόγου στο 103,188 έως τις 15 Δεκεμβρίου 2022. Από τις 16 Δεκεμβρίου 2022 έως 15 Δεκεμβρίου 2023 η τιμή υποχωρεί στο 101,6 και από τις 16 Δεκεμβρίου 2023 έως τη λήξη του ομολόγου στις 25 Δεκεμβρίου 2024 η τιμή εξαγοράς πέφτει στο 100.
Από την πλευρά της η διοίκηση της Ελλάκτωρ θα δει πώς θα πάει η τρέχουσα πρόταση εξαγοράς που λήγει στις 21 Σεπτεμβρίου και αναλόγως θα κινηθεί. Άλλωστε, όπως αναφέρουν έως τον Δεκέμβριο υπάρχει η πιθανότητα το 6,34% να είναι μια μέτρια απόδοση σε σχέση με τις τιμολογήσεις που θα δίνονται τότε στην αγορά, καθώς θα έχουν μεσολαβήσει και άλλες αυξήσεις επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
Η εξυγίανση της Άκτωρ και η «μάχη» για την Αττική Οδό
Η ουσία είναι πως αργά ή γρήγορα, εύκολα ή δύσκολα η Ελλάκτωρ θα μειώσει δραστικά τον δανεισμό της και σε συνδυασμό με τη διοικητική ηρεμία μετά την αποχώρηση των εφοπλιστών από τη μετοχική σύνθεση, η διοίκηση θα επικεντρωθεί στην ανάταξη του ομίλου. Στόχος είναι να εξυγιανθούν οι κατασκευές, να ενισχυθεί η Ηλέκτωρ (διαχείριση απορριμάτων) και να χρηματοδοτηθούν τα φιλόδοξα projects της Reds στις Γούρνες, στο Κτήμα Καμπά και στη Μαρίνα Αλίμου.
Επίσης, η βελτίωση της χρηματοοικονομικής εικόνας θα επιτρέψει στον όμιλο να δώσει τη μεγάλη «μάχη» για την ανανέωση της παραχώρησης της Αττικής Οδού, την οποία διεκδικεί μαζί με την Adrian και την AVAX.
Αν ο όμιλος χάσει την Αττική Οδό που του φέρνει ετήσια EBITDA 125 εκατ ευρώ μαζί με τα 85 εκατ. του Ανέμου, θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια να εμφανίζει θετικό EBITDA, αφού ο «πληγωμένος» κλάδος των κατασκευών εξανεμίζει σήμερα τα θετικά λειτουργικά των άλλων παραχωρήσεων (Μορέας και Ολυμπία Οδός), της Ηλέκτωρ και της Reds.
Από τη διοίκηση υποστηρίζουν ότι έως τη λήξη της τρέχουσας σύμβασης μένουν δύο χρόνια και έως τότε ο κατασκευαστικός τομέας με ανεκτέλεστο 3 δισ. ευρώ, απαλλαγμένος από τα βαρίδια του παρελθόντος θα δουλεύει με καλύτερα περιθώρια κέρδους.