Καθώς κλιμακώνεται η ένταση στην Ουκρανία, η Coca Cola HBC είναι έτοιμη να λάβει έκτακτα μέτρα ώστε να περιορίσει την όποια αναστάτωση μπορεί να προκληθεί σε περίπτωση επιβολής κυρώσεων στη Ρωσία.
Όπως ανέφερε σε δήλωση του στο Reuters, ο διευθύνων σύμβουλος Ζόραν Μπογκτάνοβιτς: «Έχουμε εναλλακτικά πλάνα για κάθε πιθανό σενάριο, συμπεριλαμβανομένου και της εναλλακτικής προμήθειας, έτσι ώστε να μπορούμε να δράσουμε γρήγορα σε οτιδήποτε συμβεί». Η εταιρεία ανέφερε πως σχεδιάζει να αποθηκεύσει προμήθειες υλικών για να περιορίσει κάθε αναστάτωση στη Ρωσία, αφού τα δυτικά έθνη απείλησαν με νέες κυρώσεις μετά την απόφαση του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν να αναγνωρίσει την ανεξαρτησία δύο περιοχών της χώρας ως αυτόνομα κράτη
Ο Μπογκτάνοβιτς σημείωσε πως η Ρωσία και η Νιγηρία αποτελούν τις δυο μεγαλύτερες αγορές για την Coca Cola HBC που λειτουργεί σε 29 ευρωπαϊκές και αφρικανικές χώρες, και η εταιρεία έχει πάρει τα μαθήματα μας από την προηγούμενη ρωσο-ουκρανική σύγκρουση το 2014, διαβεβαιώνοντας ότι η εταιρεία έχει «το σωστό επίπεδο αποθεμάτων για να αποφύγουμε διαταραχές»,
Η αυξανόμενη ένταση στην Ουκρανία μετά το διάγγελμα Πούτιν και την αναγνώριση της ανεξαρτησίας του Ντόνετσκ και του Λουγκανσκ οδήγησαν στο άνοιγμα των συναλλαγών την μετοχή της Coca Cola HBC να καταγράφει απώλειες 7% αλλά στη συνέχεια περιόρισε τις απώλειες σε λιγότερο από 3,5%.
Σε ανοδική πορεία τα κέρδη της Coca Cola HBC
Νωρίτερα η Coca Cola HBC ανακοίνωσε πως τα καθαρά κέρδη για το 2021 ανήλθαν στα 578,1 εκατ. ευρώ, με τη διοίκηση της εταιρείας να εμφανίζεται αισιόδοξη για επίτευξη όλων των στόχων που έχουν τεθεί κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.
Τα ετήσια κέρδη της Coca-Cola HBC κατέρριψαν τις προσδοκίες της αγοράς, με αποτέλεσμα την υψηλότερη ζήτηση για ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και ενεργειακά ποτά, καθώς περισσότεροι άνθρωποι γευμάτιζαν έξω μετά τη χαλάρωση των περιορισμών για τον COVID.
Όπως ανακοινώθηκε τα μεγέθη της Coca-Cola HBC κατά τη διάρκεια του 2021 κινήθηκαν ανοδικά, με τα καθαρά έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση να ενισχύονται 20,6%, τον όγκο πωλήσεων να σημειώνει αύξηση 13%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 23,6% και τα καθαρά κέρδη κατά 31,9%.
Παράλληλα η διοίκηση του ομίλου ανακοίνωσε ότι προχωρά στην καταβολή μερίσματος 0,71 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο είναι αυξημένο 10,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο του προηγούμενου έτους χρήσης.
Ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 15,6% στο σύνολο του έτους, όπως επισημαίνει η εταιρεία, καθώς η χώρα επωφελήθηκε από την επαναλειτουργία του κλάδου των ξενοδοχείων, των εστιατορίων και των καφέ (HoReCa) από τις αρχές Μαΐου, σε συνδυασμό με τις εκτεταμένες προωθητικές ενέργειες στην αγορά το καλοκαίρι.
Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε όλες τις κατηγορίες, με καλές επιδόσεις στα προϊόντα σήματος Coca-Cola με χαμηλή και μηδενική ζάχαρη, στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες και στα ποτά ενέργειας, ενώ το σήμα καφέ Costa Coffee συνέβαλε στις επιδόσεις των πωλήσεων. Τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά συνέχισαν να σημειώνουν ισχυρή ανάκαμψη, με αύξηση κατά υψηλό διψήφιο ποσοστό.
Όπως επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Zoran Bogdanovic: «Ο Όμιλος παρουσίασε πολύ ισχυρή ανάκαμψη το 2021, με όλους τους βασικούς δείκτες βελτιωμένους σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, ως αποτέλεσμα της συνεχούς και συνεπούς εστίασης στις στρατηγικές μας προτεραιότητες τα τελευταία χρόνια. Ολοκληρώσαμε το έτος με ισχυρή αύξηση των καθαρών εσόδων και υψηλότερα από ποτέ επίπεδα λειτουργικού περιθωρίου κέρδους και καθαρών ταμειακών ροών, αυξάνοντας παράλληλα τα μερίδια αγοράς μας. Αυτές οι επιδόσεις αποδεικνύουν τη δύναμη του χαρτοφυλακίου προϊόντων 24ωρης/7ήμερης κατανάλωσης, τις δυνατότητες διαχείρισης της αύξησης των καθαρών εσόδων και την άριστη υλοποίηση της στρατηγικής μας στις αγορές μας. Τροφοδοτούνται δε από τη θέληση και το πάθος των ανθρώπων μας, που συνεχίζουν να επιδεικνύουν εξαιρετική δημιουργικότητα και προσαρμοστικότητα στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούμαστε, ενώ παράλληλα ασπάζονται τις αξίες μας, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν τις έννοιες της προσαρμογής, της πρόκλησης και της φροντίδας. Τα αποτελέσματά μας καθώς και τα ισχυρά σχέδιά μας για το μέλλον αντανακλούν επίσης την ισχυρότερη από ποτέ σχέση με την The Coca-Cola Company.
Το 2021 κλείσαμε, επίσης, 70 χρόνια από την παρουσία μας για πρώτη φορά στη Νιγηρία, και είμαι πιο ενθουσιασμένος από ποτέ σχετικά με τη δυναμική ανάπτυξης του οργανισμού μας που ενισχύθηκε περαιτέρω με την προσθήκη της Αιγύπτου στο χαρτοφυλάκιό αγορών μας. Oι ενέργειες διαχείρισης της αύξησης των καθαρών εσόδων με εστίαση τόσο στα premium όσο και στα προϊόντα χαμηλότερης τιμής, καθώς επίσης η διαχίριση της τιμολογιακής μας πολιτικής και οι διαρκείς βελτιώσεις της παραγωγικότητας, μας επέτρεψαν να συνεχίσουμε να επενδύουμε στις στρατηγικές μας προτεραιότητες, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης των ικανοτήτων μας, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα διεύρυνση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους.
Είμαστε αισιόδοξοι από τη δυναμική που βλέπουμε στον Όμιλο. Το 2022 αναμένουμε ισχυρές πωλήσεις, με την υποστήριξη από τη συνεχιζόμενη δυναμική του όγκου πωλήσεων, τις ενέργειες σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής και το επικερδές μείγμα κατηγορίας προϊόντων. Έχοντας επίγνωση των σημαντικών πληθωριστικών πιέσεων καθώς και των λοιπών κινδύνων, οι επιδόσεις μας στη διάρκεια των χρόνων καθώς και η αδιάλειπτη εστίασή μας στην αποδοτικότητα, ενισχύουν την πεποίθησή μου ότι θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών μας για μία ακόμη χρονιά. Δεδομένης της θετικής μακροπρόθεσμης προοπτικής του οργανισμού, αυξάνουμε το εύρος-στόχο του ποσοστού μερίσματος στο 40-50%.».