ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Bazaar Super Market
Φωτο: Bazaar Super Market

Bazaar: Γιατί η αλυσίδα έχασε το ράλι πωλήσεων των σούπερ μάρκετ

Σταθερός ο τζίρος της Bazaar το 2020, παρά την εκτίναξη των πωλήσεων στον κλάδο κατά 900 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα είχε αύξηση από το κανάλι της λιανικής, αλλά αντισταθμίστηκε από την πτώση εσόδων στη χονδρική.

Έξω από το χορό των ανοδικών πωλήσεων που κατέγραψαν οι εγχώριες αλυσίδες σούπερ μάρκετ την περσινή χρονιά έμεινε η Bazaar, η οποία δεν κατάφερε να πάρει κομμάτι από την πίτα της  αυξημένης ζήτησης που έφερε στην αγορά η πανδημία του κορονοϊού. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2020 τα σούπερ μάρκετ εισέπραξαν σχεδόν 900 εκατ. ευρώ επιπλέον σε σύγκριση με το 2019, με την περσινή χρονιά να αφήνει θετικό αποτύπωμα στις λογιστικές καταστάσεις των περισσότερων επιχειρήσεων του κλάδου.

Εξαίρεση, ωστόσο, αποτελεί η Bazaar η οποία είδε τις πωλήσεις της το 2020 να διαμορφώνονται στα ίδια επίπεδα με το 2019, εμφανίζοντας σταθεροποιητικές τάσεις. Ο τζίρος, λοιπόν, της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ανήλθε στα 183,497 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας οριακή αύξηση 0,3% έναντι 182,97 εκατ. ευρώ που είχε φτάσει το 2019.  Η ασθενική ανάπτυξη των πωλήσεων  αποτυπώθηκε και στις επιδόσεις που σημείωσε σε επίπεδο κερδοφορίας, καθώς τα καθαρά κέρδη πέρυσι υποχώρησαν στα 1,863 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,103εκατ. ευρώ που είχε εμφανίσει το 2019. 

Οι χαμηλοί ρυθμοί της αλυσίδας κατά την περσινή οικονομική χρήση αποδίδονται σε δύο βασικούς παράγοντες, οι οποίοι επηρέασαν αρνητικά την πορεία των εσόδων της, όπως αποτυπώνονται στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε:

  • Ο πρώτος παράγοντας ήταν η απώλεια του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Δήμου Βερούκα, ο οποίος δεν υπήρξε απλά ένας εκ των ιδρυτών της αλλά έπαιζε καθοριστικό ρόλο στο σχεδιασμό της στρατηγικής της σε όλη τη διάρκεια που είχε τα ηνία της αλυσίδας. Το συγκεκριμένο γεγονός είχε σαν αποτέλεσμα να διακοπεί η ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της καθώς η διοίκηση της εταιρείας επέλεξε να δώσει προτεραιότητα στην αναδιοργάνωση των διοικητικών της δομών, καλύπτοντας το μεγάλο κενό που άφησε η απώλεια του Δήμου Βερούκα. 

Ο δεύτερος παράγοντας που ανέκοψε την  ανάπτυξη των εσόδων της, ήταν η πανδημία του κορονοϊού καθώς η δυναμική ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά στην αγορά λιανικής, αντισταθμίστηκε από την αντίστοιχη μείωση στη ζήτηση στην αγορά χονδρικών πωλήσεων, κανάλι στο οποίο έχει έντονη παρουσία και έκθεση μέσα από τη λειτουργία, μεταξύ άλλων, των Bazaar Cash & Carry Market. Επομένως, οι απώλειες που εμφάνισε το κομμάτι δραστηριοτήτων της χονδρικής είχαν αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών του ομίλου να παραμείνει σταθερός. 

Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, ο υψηλός ανταγωνισμός που διέπει τον εγχώριο κλάδο του λιανεμπορίου, εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση για την εταιρεία για ακόμη μια χρονιά τόσο σε ό,τι αφορά το ρυθμό ανάπτυξης του τζίρου όσο και τη διατήρηση της υψηλής κερδοφορίας. Μεταξύ των παραγόντων που ενδέχεται να έχουν αντίκτυπο στη μελλοντική της πορεία είναι, μεταξύ άλλων, οι εξελίξεις στο χώρο του λιανεµπορίου και ειδικότερα η συγκέντρωση μεγάλων μεριδίων της αγοράς σε λίγες επιχειρήσεις, γεγονός που δημιουργεί πίεση στις τιμές και τα ποσοστά μικτού κέρδους. 

Επιπλέον, η Bazaar αναμένει αύξηση του κόστους λειτουργίας, μια εκτίμηση που απορρέει από την προβλεπόμενη αύξηση στις τιμές που θα κληθεί να πληρώσει η εταιρεία για λήψη υπηρεσιών και αγορά εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, αναμένονται αυξήσεις στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, των ενοικίων, των μεταφορικών εξόδων και του κόστους μισθοδοσίας, τα οποία θα ωθήσουν προς τα πάνω το κόστος λειτουργίας της αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Στύβουν» προμηθευτές τα σούπερ μάρκετ: Καθυστερήσεις έως πέντε μήνες

Άτοκο δανεισμό που έχει ξεπεράσει το 50% των πωλήσεων, έναντι μόλις 20% στην Ευρώπη, εξασφαλίζουν οι ελληνικές αλυσίδες από τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία των ισολογισμών.
Carrefour market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξεκίνησε τη λειτουργία του το πρώτο κατάστημα Carrefour στην Αττική

Στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία ενός διευρυμένου δικτύου καταστημάτων, σε ολόκληρη την Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει, καταστήματα,  διαφορετικών τύπων, κατάλληλα προσαρμοσμένα στις συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Υπό... εξαφάνιση τα κέρδη, αλλά προχωρούν οι επενδύσεις

Παρά τις ισχυρές πιέσεις που δέχεται η κερδοφορία τους, οι αλυσίδες «τρέχουν» κανονικά τα επενδυτικά προγράμματα που σχεδίασαν πριν ξεσπάσει ο πόλεμος για να μην δώσουν πλεονέκτημα σε ανταγωνιστές.
Carrefour-Super-Market-Ellada
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα εποχή για την Carrefour στην Ελλάδα, εγκαινίασε πέντε καταστήματα

Μέχρι στιγμής η εταιρεία έχει εγκαινιάσει δύο καταστήματα στη Ζάκυνθο και τρία στην Χαλκιδική, ενώ έχει δρομολογηθεί η δημιουργία επτά ακόμα σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση.