Παράλληλα με την προετοιμασία του διαγωνισμού για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, που προγραμματίζεται από το Υπερταμείο για το δεύτερο τρίμηνο του 2022, με δεδομένο το ενδιαφέρον του ομίλου Κωνσταντακόπουλου (ΤΕΜΕΣ, Costa Navarino, κ.α.), προωθείται και ένα νέο μεγάλο πακέτο έργων στα 13 από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.
Πρόκειται για επένδυση 132 εκατ. ευρώ που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και αφορά εργασίες αποκατάστασης, ώστε τα αεροδρόμια να καλύπτουν τις νέες προδιαγραφές πιστοποίησης του Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA).
Οι εργασίες αναβάθμισης αποτελούν συμβατική υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου, ώστε τα αεροδρόμια να είναι «απολύτως συμβατά με τον κανονισμό (ΕΕ) 2018/1139 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 4ης Ιουλίου 2018, για τη θέσπιση κοινών κανόνων στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας και για την ίδρυση Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας».
Οι εργασίες στα 13 περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν:
- Σχεδιασμό, μελέτη και σχετικές άδειες για τους αεροδιαδρόμους,
- Κατασκευή (ανασχηματισμός) λωρίδων αεροδιαδρόμου,
- Κατασκευή Περιοχής Ασφαλείας αεροδιαδρόμου,
- Σηματοδότηση αεροδιαδρόμου,
- Περιμετρική περίφραξη τύπου ΝΑΤΟ,
- Φωτισμός αεροδιαδρόμου.
Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό αν θα αναλάβει να προχωρήσει τους διαγωνισμούς η Fraport Greece με σχετική νομοθετική ρύθμιση. Πάντως η συμφωνία της Ελλάδας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο του σχεδιασμού για το Ταμείο Ανάκαμψης, προβλέπει πως θα υπάρχουν ανάδοχοι για τα έργα μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2023.
Τα έργα, όπως και οι εργασίες της πρώτης φάσης αναβάθμισης που υλοποίησε την τελευταία τριετία η Intrakat, θα γίνουν με τα αεροδρόμια σε λειτουργία, με αποτέλεσμα να γίνεται δύσκολη η υλοποίησή τους. Επιπλέον απαιτούνται χρονοβόρες περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και απαλλοτριώσεις.
Σύμβουλος για το αεροδρόμιο Καλαμάτας
Όσο για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η διαδικασία επιλογής του συμβούλου. Αναδείχθηκε προτιμητέος ανάδοχος η κοινοπραξία των Deloitte Business Solutions Α.Ε. – FCNC Financial Advisors Ε.Π.Ε.- Γραφείο Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε. – Μαρία Ι. Γκολφινοπούλου – Κατερίνα Α. Χριστοδούλου Δικηγορική Εταιρεία (Your Legal Partners) – Δρακόπουλος και Βασαλάκης Δικηγορική Εταιρεία (DVLaw).
Η κοινοπραξία θα αναλάβει να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις – λύσεις για τη βέλτιστη αξιοποίηση του αεροδρομίου μέσα από την κατάρτιση ενός επιχειρησιακού σχεδίου (business plan). Επίσης θα συνδράμει το Υπερταμείο στην προετοιμασία της διαγωνιστικής διαδικασίας που εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει εντός του 2ου τριμήνου του 2022.
Σύμφωνα με στοιχεία του 2019, από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας διακινήθηκαν 341.000 επιβάτες, εκ των οποίων, οι 317.000 προέρχονταν από το εξωτερικό. Συνολικά, το 2019, η επιβατική κίνηση στα 22 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας διαμορφώθηκε σε 1.8 εκατ. ταξιδιώτες, ενώ οι πτήσεις ξεπέρασαν τις 36.000, δείχνοντας τη δυναμική και κυρίως τις προοπτικές που δημιουργεί η αξιοποίησή τους.