Χρονιά ρεκόρ ήταν το έτος της πανδημίας για την σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι καθώς με αιχμή το γιαούρτι και την αύξηση του εξαγωγικού της αποτυπώματος ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 125,98 εκ. ευρώ αυξημένος κατά 11,6% σε σχέση με το 2019 που ήταν 112,9 εκατ. ευρώ.
Με την πανδημία να εντείνει την στροφή των καταναλωτών σε πιο υγιεινή διατροφή, το ελληνικό γιαούρτι που εντάσσεται στα βασικά είδη διατροφής είδε την ζήτηση να αυξάνεται, και η Κρι Κρι εκμεταλλευόμενη το θετικό μομέντουμ κατάφερε να σημειώσει εξαιρετικές επιδόσεις τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος με τον συγκεκριμένο τομέα να αποτελεί το 70% του κύκλου εργασιών επιβεβαιώνοντας και το ρεπορτάζ του Business Daily.
Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία είδε την κερδοφορία της να ενισχύεται εν μέσω πανδημίας με τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους να ανέρχονται στα 15,86 εκατ. ευρώ έναντι των 15,02 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 40,43 εκατ. ευρώ έναντι 39,10 εκατ. το 2019 και τα EBITDA ανήλθαν σε 22,29 εκατ. ευρώ έναντι 21,12 εκατ. το 2019. Τα κέρδη προ φόρων ήταν 18,42 εκατ. ευρώ έναντι 17,57 εκατ. ευρώ το 2019.
Η άνοδος του γιαουρτιού έδωσε ώθηση στα αποτελέσματα
Όπως σημειώνει η Κρι Κρι, ο τομέας των γαλακτοκομικών προϊόντων αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανθεκτικός, μιας και εντάσσεται στα βασικά είδη διατροφής, ενώ διατίθεται σχεδόν αποκλειστικά από το κανάλι των σούπερ μάρκετ όποτε δεν επηρεάστηκε αρνητικά από τα περιοριστικά μέτρα κατά του κορονοϊού. Τι γιαούρτι υπήρξε το δυνατό χαρτί της εταιρείας καθώς κατέγραψε πωλήσεις 100 εκατ. ευρώ σε Ελλάδα και εξωτερικό, «σβήνοντας» την μικρή πτώση που είχε τελικά το παγωτό.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ ΚΡΙ εμφανίζουν αύξηση 12,9%, αγγίζοντας τα 49,98 εκ. ευρώ. Η επίδοση αυτή αποδίδεται στη μεγέθυνση της αγοράς κατά 3,7%, στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς των επώνυμων γιαουρτιών Κρι Κρι, καθώς και στην αύξηση των πωλήσεων private label προϊόντων. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώθηκε σε 16,3%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία IRI σε όγκο, Δεκέμβριος 2020].
Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν την έντονη ανάπτυξη σημειώνοντας αύξηση 24,0%. Η συνολική αξία των εξαγωγών γιαουρτιού αγγίζει τα 50 εκατ. ευρώ, αποτελώντας το 50% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.
Από την άλλη μεριά, ο τομέας του παγωτού αποδείχτηκε αρκετά ευάλωτος. Κι αυτό γιατί συνδέεται με την αυθόρμητη κατανάλωση, ενώ επηρεάζεται και από την τουριστική κίνηση. Βέβαια, το αναπτυσσόμενο ρεύμα ενίσχυσης της κατανάλωσης στο σπίτι μέσω του καναλιού των super markets φαίνεται ότι μετρίασε τις επιπτώσεις της πανδημίας του COVID-19.
Στην ελληνική αγορά παγωτού, οι πωλήσεις το 2020 ανήλθαν σε 20,70 εκ. ευρώ καταγράφοντας μικρή πτώση από τα 21,70 εκ. ευρώ του 2019. Παρά το αρχικό έντονο πλήγμα που δέχτηκε η ελληνική αγορά παγωτού από τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν, συνεπεία του COVID-19, η κατάσταση βελτιώθηκε στη συνέχεια, με αποτέλεσμα η πτώση των πωλήσεων να περιοριστεί, προοδευτικά σε μόλις -4,6%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen τον Δεκέμβριο του 2020 η μάρκα ΚPI ΚPI κατατάσσεται στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 14,6%.
Συνεχίζει απρόσκοπτα παρά την πανδημία
Παρά τη δύσκολη συγκυρία, ξεπέρασαν τα 10,2 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις της Κρι Κρι σε πάγιο εξοπλισμό και κτίρια, με την γαλακτοβιομηχανία να αναφέρει πως η υγιής χρηματοοικονομική κατάσταση και η υψηλή ρευστότητα της Εταιρείας επιτρέπει την απρόσκοπτη συνέχιση της εκτέλεσης όλων των προγραμματισμένων επενδυτικών σχεδίων.
Παράλληλα η διοίκηση της Κρι Κρι δηλώνει αισιόδοξη για το 2021 αναφέροντας πως θα μπορούσε να επιτευχθεί αύξηση των συνολικών πωλήσεων με ρυθμό αντίστοιχο του 2020, διατηρώντας, παράλληλα, αντίστοιχα περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας, ενώ περιμένει πως θα υπάρξει σημαντική ανάκαμψη στην αγορά του παγωτού.
Η Κρι Κρι που επί 15 χρόνια δίνει μέρισμα στους μετόχους της θα συνεχίσει και φέτος παρά την πανδημία, καθώς η εταιρεία θα μοιράσει μέρισμα 0,20 ευρώ ανά μετοχή που είναι αυξημένο από τα 0,18 ευρώ ανά μετοχή το 2019.