Ξεπέρασε το 1 δισ. ευρώ η συμμετοχή των επενδυτών στη δημόσια πρόταση για την ομολογιακή έκδοση της Motor Oil υπερκαλύπτοντας την έκδοση κατά 5,1 φορές. Το επιτόκιο διαμορφώθηκε σε 1,9% στο κάτω εύρος των αποδόσεων. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρία επιδίωκε την άντληση 200 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο της έκδοσης, τα κεφάλαια που θα αντληθούν θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση μέρους της επένδυσης του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας (137 εκατ.) καθώς και για επενδύσεις στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (20 εκατ.) και την ενίσχυση των κεφαλαίων κίνησης.
Συγκεκριμένα, η αναλυτική ανακοίνωση της εταιρείας σημείωνε τα εξής: «Η «ALPHA BANK Α.Ε.» και η «ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ», ως Συντονιστές Κύριοι Ανάδοχοι της Δημόσιας Προσφοράς για την έκδοση Κοινού Ομολογιακού Δανείου και την εισαγωγή των Ομολογιών εκδόσεως της εταιρείας «ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε.» (η «Εταιρεία») προς διαπραγμάτευση στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της Ρυθμιζόμενης Αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών, μετά την ολοκλήρωση της Δημόσιας Προσφοράς στις 19.03.2021, ανακοινώνουν, σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129, ότι διατέθηκαν συνολικά 200.000 άυλες κοινές ανώνυμες ομολογίες της Εταιρείας με ονομαστική αξία €1.000 εκάστη (οι «Ομολογίες») με αποτέλεσμα την άντληση κεφαλαίων ύψους €200 εκατ.
Η συνολική έγκυρη ζήτηση που εκδηλώθηκε από επενδυτές οι οποίοι συμμετείχαν στη Δημόσια Προσφορά ανήλθε σε €1.019,31 εκατ., σημειώνοντας υπερκάλυψη της Έκδοσης κατά 5,1 φορές.
Η τιμή διάθεσης των Ομολογιών έχει προσδιοριστεί στο άρτιο, ήτοι €1.000 ανά Ομολογία. Η τελική απόδοση των Ομολογιών ορίστηκε σε 1,90% και το επιτόκιο των Ομολογιών σε 1,90% ετησίως.
Οι Ομολογίες κατανεμήθηκαν ως εξής: α) 147.000 Ομολογίες (73,5% επί του συνόλου των εκδοθεισών Ομολογιών) κατανεμήθηκαν σε Ιδιώτες Επενδυτές και β) 53.000 Ομολογίες (26,5% επί του συνόλου των εκδοθεισών Ομολογιών) κατανεμήθηκαν σε Ειδικούς Επενδυτές».
Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός της επένδυσης στο νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας είναι 310 εκατ. ευρώ και θα συμβάλει στην αύξηση της παραγωγής βενζινών υψηλής προστιθέμενης αξίας, κηροζίνης και υδρογόνου. «Δεδομένου ότι η αγοραία αξία των παραγόμενων από τη νέα μονάδα προϊόντων υπερβαίνει την αγοραία αξία της νάφθας, από τη συγκεκριμένη επένδυση η Εταιρεία αναμένεται να επωφεληθεί από την εκάστοτε διάφορα τιμής μεταξύ της νάφθας και των παραγόμενων από τη νέα μονάδα προϊόντων», τονίζεται στο ενημερωτικό δελτίο. Η ετήσια παραγωγική δυναμικότητα του συγκροτήματος αναμένεται να είναι περίπου 1.000 χιλ. μετρικοί τόνοι.
Η επένδυση, βρίσκεται στη φάση της κατασκευής, έχοντας απορροφήσει 10 εκατ. ευρώ το 2019 και περίπου 110 εκατ. ευρώ το 2020 και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το α' τρίμηνο του 2022.
Οι προγραμματισμένες και σε εξέλιξη επενδύσεις στο διυλιστήριο, περιλαμβάνουν ακόμη νέο αγκυροβόλιο ανοιχτής θαλάσσης για την εκφόρτωση πετρελαιοειδών, έργα βελτίωσης απόδοσης και αύξησης δυναμικότητας, εγκατάσταση μονάδων συμπαραγωγής 57ΜW υψηλής απόδοσης, μπαταριών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας 5ΜW και φωτοβολταϊκών πάνελ ισχύος 5MW.